Spotted?
Hej alla!
Denna perser är reggad som blåsköldpaddspotted-vit och uppfödaren hävdar bestämt att hon är spotted och inte är felreggad. Jag kan inte se nån antydan till nåt mönster i hennes päls. Ni ser bara ansiktsbilder, men kroppen är helt cremefärgad, tassarna blå o svansen oxå blå. Jag ska självklart testa henne med DNA men jag tänkte fråga er som är kunniga inom området om hon verkligen är spotted ….. Kattungen är nu 6 månader och hon är inte ljus i öronen.
Tack för hjälpen!
Monica
sätter oxå in en bild där Boudoir Feline's Jean Paul Gaultier ligger till höger och han är spotted det ser t o m jag - bara som jämförelse.
Monica

Nja hon ser då inte spotted ut på bild?
//Chatrine

Jag skulle vilja se en bild på nosspegeln.
Stolt ägare till tre La permer

Den här tjejen såg jag då hon var pälslös och hon ÄR spotted, prickarna finns ända in på skinnet så ingen tvekan där inte!
Sussi
Hej Sussi!
Jo jag vet att hon varit pälslös o att uppfödaren såg prickar på hennes kropp. Men varför ser jag i dag när hon har päls inte något mönster i pälsen, ringar på svansen o.s.v.?
Monica
På en perserpäls kan mönstringen vara nog så svår att se och är det dessutom spotted som ger ganska lite mönster så kan det nog "smälta ihop" och bara se lite "flammigt" ut….. Tror jag