Perser iFokus

Perser

Etikett11-utställning
Läst 434 ggr
EddaM
0

Örebro 20/1

Är det någon här inne som skall till Örebro och ställa ut på utställningen där? Själv skall jag ha med min två katter, min långhåriga husis Feztiz och min skogis hane S*Eklövet´s Atos. det är hans första utställning så det är väldigt spännande.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

Jag skall inte dit, men däremot till Borås, vilken datum  nu det var Skrattande

EddaM
0

Ja dit skall jag med, fast jag skall ju dit på lördagen för jag har en skogis med mig, kan inte stanna över natten och ställa Feztiz på söndagen. Tycker det är tråkigt med kategori utställningar. Får ju inte se de vackra perser katterna då.=)

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

JAg håller med, dessutom är kategoriutställningar hanska oekonomiska för klubbarna. Att fylla en dag med KAT II katter är inte svårt, men resten kan bli knivigt

EddaM
0

Ja jag tittade på deras hemsida nu och lördagen är full men inte söndagen. Tråkigt.

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

Ja det är ju ungefär min reaktion. Jag har tidigare sagt att man nog inte söndagen full.

Det är ju inte mindre jobb att arrangera en tvåcertare så det hade nog varit det mest ekonomiska. Ja lite fler priser handlar det om eftersom man får alla kategorier båda dagarna, men det gör inte så stor skillnad

EddaM
0

Nej det är ju inte. De kanske ändrar tills nästa år. Och jag tycker att det är tråkigt att bara åka med en katt. Helst som jag vill att Feztiz skall ta poäng till årets katt lista. Men nästa år så kommer ju inte några boxar tas ut och vad det betyder för huskatterna ännu det vet jag inte men de borde ju rimligtvis ta ut BIS långhår och BIS korthår då. Mmm det återstår ju att se det. =)

S*Luddhuvet´z

EddaM
0

Nu är domar fördelningen här och jag är både glad o nedstämd. Atos (min unga skogis hane) fick Alexey Sch… och Feztiz fick Sirpa Lindelöf. Nu är det ju så att Sirpa tycker att Feztiz är för fin för att vara huskatt, fast hennes mamma är gårds katt o pappan e ja ingen aning nån rännar katt. Nåja så e det o katten som Feztiz hade instället att slå kommer hon få slå någon annan gång då jag e 100% säker på att Feztiz inte kommer att gå till panel. Men så är det och det kommer ju flera utställningar efter denna med.

S*Luddhuvet´z

EddaM
0

Det är hela 76 perser och 35 exotic som kommer. Så man har något att titta på under dagen ialf=))

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

Det var inget dåligt gäng KAT I katter det är ovanligt med så många

EddaM
0

Ja det är det ju och det blir många katter att vila ögonen på=) Kommer säkert att gå runt och oja mig hela dagen=)

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

Håll hårt i plånboken Skrattande

EddaM
0

Haha det kommer jag att göra men jag kommer att bli frestad flera gånger om det kan jag lova. =))

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

Jo det är nog  ingen risk utan att du hittar någon liten ulltott som passar som handen i handsken :O)

EddaM
0

Haha ja vem vet. Men jag har lovat mig själv att inte köpa någon förrens Willows ungar har flyttat. =))

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

Hahahahaha ja såna löften har jag också gettCool

EddaM
0

Haha jasså tror du inte att jag klarar av det? Fast det är klart, man kan ju boka innan de flyttar. hehe =))

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

Man blir sp sjuk när man går runt och tittar, speciellt alla klass tolvor som ställs skulle man kunna stoppa ner i fickan hela gänget hahahaha

EddaM
0

Haha ja dem ja, de är ju små så man kan ju ta med sig flera stycken=)))

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

Japp, jacka med stora fickor är det som gäller, helst ett par innerfickor också :O)

EddaM
0

Hehe, precis=) Får ta stora väskan med mig då så jag kan smuggla ut dem oxå=))

S*Luddhuvet´z