Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 759 ggr
Uffe
0

Otacksam Katt

I tråden Boråskatten kommenterar jag lite kryptiskt en händelse som många hade roligt åt. Kanske någon vill ha lika roligt, så jag berättar den här.

Jag hade åkt till VKs utställning på Bananpiren med Dockan.
På söndagen skulle hon tävla för första gången i sin nya klass, hon hade konkurens av en norsk katt.

Till husses stora glädje knep hon certet och jag tyckte att jag kanske skulle göra mig till. Sagt och gjort, en ask Sheeba öppnades för att ge henne en festmåltid.
Jag ställde in hennes matskål och gick för att prata med hennes uppfödare. När jag sen kommer tillbaka så står en liten sköldpaddsfärgad Perserdam och gräver och gräver, halva toalådans innhåll hade hon grävt ut för att täcka matskålens innehåll.
Alla i närheten tyckte att detta var vansinnigt roligt, Pepasas som var granne med Dockan låg över sitt trimbord och skrattade så det hördes över halva utställningslokalen.

Jag tyckte själv att det var rätt roligt, tog matskälen och gick och visade den för Dockans uppfödare, och  undrade vad det var för ett spektakel hon sålt till mig.
Svaret jag fick var bara ett strot leende och -"sånt lär jag katterna innan de flyttar"

Ja där ser man vilket tack man får när man försöker vara snäll mot bortskämda katter

Kittentotts-deleted
0

Men det stämmer nog att uppfödaren hennes lär dem detPenga munHär gör Olivia med så om hon får smma sort som din fick, el något hon inte tycker om. Här är olivias favoriter Nötfärs& RäkostSkrattande

Uffe
0

Här gillas det Skagenröra och Lönnebergaskinka, så det vet vad de vill ha Skrattande med så dyra vanor borde uppfödaren lämna matbidragGlad

EddaM
0

Haha ja ibland e de ju för roliga de små liven=))  Otacksamt i allra högsta grad tycker jag att det var ha ha =)) men roligt förståss.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

hahaha ja jag hade hur roligt som helst och visade upp hennes matskål för alla som ville se

Kittentotts-deleted
0

Penga munJo men hon va så generös då Olivia flyttade t oss, en räkost tub följde med. Jasså de gillas skagenröra hos dig där hemma och Lönnerberga skinka, ja jag vågar snart inte visa Olivia, de andra katterna får äta sin mat på bordet och hon får ranson, alla katter går ifrån fatet med mat då Olivia kommer, de hinner liksom inte få i sig något då hon tar alltHemlisHon är större än våra vuxna honor och är född i Juli, har aldrig sett något liknande i matgladhet :)

Uffe
0

Här hemma finns en Boggieskatt till och han är värre än någon annan. En gång när vi ätit en kvällsmacka och han lurat av oss hälften av pålägget tog ju kalaset slut.

Då går unge herrn upp och sätter sig på tallriken för att vara helt säker på att allt var slut, givetvis hittade han en liten bit bröd som han satte i sig och tittade mycket förargat som om han sa; Allt var visst inte slut !

EddaM
0

Även mina får lite extra och Zlatan vet vart godiset är. Tyvärr lärde sig Zlatan vart godiset är o när han blir lite sugen så krafsar han på det skåpet till godiset. Men det är ju mitt egna fel. Men han är såå goo=) Räkor går åt här hemma annars. Det älskar alla fyra. =))

Kan tänka mig att du gjorde det Uffe=))

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

Den där lille illbattingen till röd katt sätter sig och skriker bara man ställer sig vid diskbänken, Sen spelar det ingen roll om man bara skall diska han tycker atthan skall ha mat i alla fall

Kittentotts-deleted
0

Känner igen detta med vem kommer först t köket, Olivia ställer sig halvägs inne i kylskåpet om vi öppnar det, Lillkillen brukar ropa om hjälp då han inte klarar av leken ut o in ut o in leken i kylskåpet, hon ger sig icke. Olivia snor maten om man inte är med, speciellt pålägg. Kan berätta att jag hade en liten hund då jag va liten, en kväll hade min mor o far gjort goa lyxsmörgåsar, mammma skulle ut t köket hämta något, hörde gräl mellan mina föräldrar, pappa va lite lullig av sina öl, mamma va vansinnig på pappa att han kunde med bara, grälet slutade då jag kom in o frågade varför Pella vår hund slickade sig så ivrigt o mysigt runt munnen. De kan ställa till det våra älsklingar!-

EddaM
0

Haha ja jag har en sådan med=)

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

Hittar de inte på värre saker än att tigga och stjäla mat kan man väl stå ut med detSkrattande

EddaM
0

Så sant. Jag är glad att efter att Willow blev dräktig så har hon blivit mindre högljud. Hon skriker inte alls som hon gjorde innan=)) Och Feztiz ja hon är bara en liten gos, hon gör inget störande alls. Visst tigger hon men hon sitter snällt brevid o väntar.=)

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

Docka gör inte heller så mycket väsen av sig mer än när hon vill bli klappad o kelad med. Men det sköter den lille om för båda två :O)

Kittentotts-deleted
0

Jag tror att vi som älskar våra katter inte bryr sig om att pålägget ryker, jag ser det komiskt, sitter ofta med utan pålägg tillslut pga jag tycker de ska ha istället.

Uffe
0

Det händer här alltsom pftast, en macka med smör på, pålägget hamnade i någon annans mage.

Ibland försöker jag dock rädda mitt eget och tar med mig extra för att dela ut