Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 3472 ggr
Helen68
2009-10-12 09:09
0

Varför????

Tror jag har skrivit något liknande förr men frågar igen

Varför "krafsar" katterna runt vattenskålen och i vattenskålen och drar den runt i hela köket så att allt vatten åker ut på golvet??

Det resulterar ju i att det bara går att fylla på lite i taget och då får man fylla på hela dagarna och jag jobbar!!??

Jag förstår inte ett dugg, ser dom sig själva i vattnet eller….

Någon som har någon ide?

//Helen

Marita-L
2009-10-12 09:22
0

hihihi ja det låter inte så kulSkrattandeObestämd

Krafsar runt matskålen gör några av mina efter det att dom har ätit ..jag ser det som att dom gör "rent..städar" efter sig..

Krafsar i vattenskålen har nog med deras narturliga instinkter att alltid ta det renaste vattnet under..

ja sedan har vi dom som tror att det renaste vattnet ligger i botten och för att komma åt det så måste man gräva och hälla ut allt ..och sedan kan vi "bada" i det hihihihi tokorFlört

På sommarna brukar jag ställa in en låg med stor form av vatten i inglasningen och den kan dom inte välta iallafall men då har någon kommit på att man kan lägga sig i den..OskyldigTyst..suckCool

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Mayer
2009-10-12 10:16
0

#1 Härligt och lägga sig i vattnet!Hoppas det är en Exot:)

Jag har också några som ror runt med tassarna i vattnet. En väninna till mig köpte en vattenfontän och då slutade dom.(Tyvärr har hon en slemmig Bulldog som dreglar så att den stockar igen)men det har väl inte du?!

yadhayezibas
2009-10-12 12:57
0

Haha mina katter de gräver ovanför vattnet oftast. Så det blir inte så blöt. Jag har vattenfontän. En av katterna gräver oxå innan hon ska äta och efter. "Gräva fram maten o gömma den sen igen till nästa gång"

GarpW
2009-10-12 13:00
0

En av mina är heltokig i vatten och gillar att blöta ner sig. Han dansade runt lägenheten med skålarna. Det har han slutat med sedan jag köpte in en vattenfontän på fem liter. Som tur är, är den inte så lätt att släpa runt med, så vattentillgången är säkrad för alla.  

När den stängs av för rengöring håller han på och lyfter av "taket", och försöker komma åt att starta det som ska rinna, för det är ju roligast så.

Krafsandet ser jag som att det mest har att göra med att katterna skulle vilja komma åt vattnet, utan att bli så hemskt blöta, och då måste de ju krafsa utanför skålen. Kul har de i alla fall. Sedan är det nog ganska olika anledningar, varför de gör som de gör.

Flera katter som gränslöst älskar vatten  

http://mittklipp.aftonbladet.se/app/viewMovie.action?id=30988

http://mittklipp.aftonbladet.se/app/viewMovie.action?id=31798

Annkis54
2009-10-12 13:20
0

ha ha ..det var det bästa jag har sett på länge
var glad att din katt inte dricker som den i film 2 haha

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Coolgrim
2009-10-12 17:50
0

Mina exoter & perser är helt galna i vatten. Exoten tjatar och tjatar till man byter till färskt iskallt vatten på diskbänken hon blir helt lycklig och gräver och gräver. Min perser slår på vattenskålen så det bara flödar! varje dag!

Tina

miascharming
2009-10-12 18:40
0

Jag har en pojke som ÄLSKAR vatten.

Han lägger i minst 2 leksaker i vattenskålarna varje dag …plaskar & leker hej vilt ..och sover gärna där också.

Behöver jag säga att han är liiiite missfärgad & väldigt locklig i pälsen Tungan uteTyst

Marita-L
2009-10-12 19:13
0

#7 haha ja så är min Carson.. han älskar vatten sååå mycket han påminner mycket om de två på filmerna.. fast han är perserSkrattandehihihi så han är också liiiite missfärgadFlört

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Helen68
2009-10-12 23:46
0

Hahahaha vilka filmer! Tack för era berättelser känns skönt att veta att det inte bara är mina katter som bökar med vattnet. Får prova en tyngre skå en gång kanske eller så blir det en fontän då…Tur ja inte har hund! Fniss

Persern hoppar gärna ner i badkaret oxå och slickar lite där när det är nyduschat! hmmm  de andra är exoter tack o lov men de känns ju lite taskigt för de finns aldrig vatten kvar på kvällen när vi kommer hem så nåt måste göras!

Tack för tipsen!

Ha en bra kväll

Helen

Bullan
2009-10-13 00:12
0

Hahaha… höll på att garva ihjäl mej då jag såg katt nr.2 dricka!!!Skrattande

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Tjing-Ling
2009-10-13 07:29
0

ha ha ha ha, detta var kul.

Jag har en också som sätter huvudet under kranen när den rinner. Ska filma det en gång så ska ni få se det.

Kram Ann-Louise.

yadhayezibas
2009-10-13 11:24
0

Min styvpappa har en perser hona som sätter på vattnet själv i kranen och dricker.Skrattande

Livandas
2009-10-13 19:33
0

Mina katter brukar krafsa på skålen så de ser vart vattennivån är, sen dricker de:)

Vissa av mina perser doppar hela kragen i vattenskålen, och ligger gärna i ett fuktigt handfat……sen ser de ut därefter….:)

Ha en bra kväll!

Kram Susanne

Helen68
2009-10-13 22:31
0

#13 dom ser ingen vattennivå för de skvimpar över på golvet!!!  hihi

Trodde ja hittat lösningen i gårkväll…….ställde vattenskålen på en blöt (ren) disktrasa på golvet….då kan dom ju inte dra runt den…..den låg uppochner i morse!!!!!

Nej vattenfontän eller en sån där på ben tipsade Lena om.

Trevlig kväll

Helen