Bädda ?
Hej allihopa ! Jag har en fråga angående min Hanna som jag och min familj misstänker är med kattungar och vad jag har hört så skall katter som är med ungar hitta någonstans där dom 'bäddar' in sig och där de skall föda och ha sina ungar men detta gör inte Hanna.
Hon är ingen som kryper in i garderober och liknande utan ligger gärna helt öppet på golv. Då undrar jag om hon måste ha en plats eller kommer hon hitta en i sista sekund haha?
Eller är jag helt enkelt ute och cyklar ? :p Vill bara att hon ska må bra
Tack på förhand /Elin

Gör iordning en bolåda till henne!
En del honor "boar" tidigt och en del går till lådan och bäddar då det är dags!
Lycka till!
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Ok skall prova detta, har tyvärr en till katt som gärna tar sig an alla nya mys ställen han kan hitta men skall se om detta ändå kan fungera.
Tack så jättemycket för ditt svar =)

Hejsan Elin,
Om du har en annan katt som lägger beslag på alla "bra boställen" så kan det vara värt att isolera din tjej dagarna innan planderad nedkomst. Gör som Lena säger iordning en (eller 2) bolådor åt henne i det rummet där du vill ha henne och låt henne bo där de sista dagarna, utan störmoment av den andra katten. Oavsett hur goda vänner de är så vill hon vara ifred för den här händelsen :)
Lycka till!!
Emma

Hade en bondkatt (hemlös stackare) som inte ville ha någon bädd att föda sina ungar på. Nej hon skulle föda sina vid ytterdörren den tokan. Försökte flytta henne men hon sprang raka vägen tillbaks till ytterdörren vilket gjorde att vi tvåbenta i två veckors tid fick kliva över damen med sina ungar. Konstig katt…