Trimfläkt
Är det någon som känner till en bra och prisvärd trimfläkt? Vi har funderat lite på att köpa en till våra katter men har ingen aning om vad man ska titta på. Effekt, ljud osv…
Dessutom verkar det vara ganska dåligt om återförsäljare av trimfläktar…
Det billigaste och faktiskt ett av de bästa alternativen är en gammal dammsugare
en sådan som du kan koppla slangen på så att du istället för insug får utblås! Blir inte för varm och ljudet kommer en bit bort från katten. Blåseffekten är jättebra. Har själv en Volta av modell från 60-talet (tror jag) fungerar super!
Har sett och hört de trimfläktar som ser ut som små hus som finns på markanden, ljudstyrkan i dessa är hemsk
Har även sett de som bygger på samma princip som en dammsugarmotor.
/Lotta
/Lotta
Den största återförsäljaren av trimfläktar är Satchmos i Lund. Kolla på deras websida http://www.satchmos.se/
En bra trimfläkt kostar en del men är väl investerade pengar.
Jag har tidigare haft Edemco men köpte mig en värsting när jag öppnade katt-trimmet. Det är en Allbrook Tornado och det är den bästa investering jag gjort. På 30 minuter blåser man en fullpälsad perser knalltorr. Den kostar tyvärr runt 6.500 kr.
Vet många som köpt Metros trimfläkt och är väldigt nöjda. Har tyvärr inte provat den så jag kan inte uttala mig men så många har säkert inte fel.
Vad du ska satsa på för fläkt beror ju på hur mycket du kommer att använda den. Jobbar man med trim förstår jag att man behöver ha det som torkar snabbt och effektivt. Är det bara för hemmabruk och till några få katter så tycker jag det går alldeles utmärkt med en dammsugare.
/Lotta
/Lotta
Min dammsugare t katterna duger perfekt, de är torra superfort. Fick tag i en av de första modellerna på en second hand som va helt ny, den va säkert värdefull men jag hade bättre andvändning än värdera den med alla dess tillbehör.Min ser ut som en bomb med skidben under
Men va bra den är, svårt hitta dessa dammsugare bara, ett tips är våtdammsugarna de säljer billigt på JULA o överallt, de har också utblås. Mvh Carina
Dammsugare skulle inte fungera hemma, där flyr de flesta katterna när dammsugaren kommer fram
, de hatar allt oljud den åstadkommer
Det får nog bli en dammsugare tills vidare… Bara jag lyckas hitta någon med utblås oxå…