Hjälp!!! att göra katthemsida!!!!
Hej allihop jag försöker göra en hemsida till mina älsklingar men vet inte riktigt hur jag ska gå till väga och vad som är bra på nätet och inte bra.
har kollat lite sidor som
dinstudio.se
123dinstudio.se
snabben.se
men vet ej om dessa är bra
Plus att jag kaninte betala så mycket heller
kan tänka mig en månads kostnad på 100:- max
eller så billigt som möjligt
snälla rara kan någon hjälpa mig eller om någon har något tips Tveka inte att höra av er
Mvh Anna och kattfamiljen

Ingen aning.Jag betalar åt en snäll själ som gör min så fin.Sannes designe.
Hoppas du hittar något.
Mvh/Anja

Ni som betalar för att få er hemsida gjord vad betalar ni?
Stolt ägare till tre La permer
Jag gör hemsidor. Om du vill så hör av dig så kan jag komma med bra tips och ideer. 
#2 jag känner flera som gör hemsidor och de tar mellan 1000 - 3000 SEk för att göra själva sidan beroende på HUR avancerad sida man vill ha, det är otroligt många timmars arbete bakom skapandet.
Sedan kan man välja om man vill kunna uppdatera den själv. dvs vissa ramar och sidor "låses" och så lämnas ex. nyheter, galleri, planer öppna för att man ska komma åt att uppdatera själv, utan att man kanske råkar ändra några kodningar som gör att sidan blir konstig.
Vissa som bygger hemsidor erbjuder sig även att uppdatera den ochkså åt er och då brukar man få betala per uppdatering eller en satt summ ai månaden ( ex 150-200 sek i månaden)
Det verkar vara väldigt olika.
Jag tycker det är helt ok priser att ta eftersom det är så mycket arbete bakom. och det är ju ens ansikte utåt.
Jag själv har via one.com där jag har mina webadresser, skapat min sida i deras hemside program, det var enkelt och lättanvänt och de har massor med färdiga ramar man kan använda sig av och helt enkelt byta ut till egna bilder.. Dock är dessa sidor väldigt basic, så vill man ha lite mer avancerade så måste de nog byggas från grunden. Jag som INTE är ett dugg duktig på hemsidor och på html koder (har tagit flera kurser, men det fastnar inte på mig liksom) Kunde faktiskt bygge en helt ok hemsida alldeles själv! (www.pixiefay.se) Min hundsida (www.holmgrenshundar.se) är det en kompis som har gjort och hon höll på i veckor innan den var klar :) Nu har hon äntligen tagit sitt förnuft till fånga och börjat ta betalt för de sidor hon gör :)
jag har dinstudio.se
det kostar 780kr/år,det finns massa mallar att välja mellan.
kolla gärna in min sida:

YAKUNA
Jag såg din jätte fina hemsida
men min fråga är valde du själv hur du ville göra den elelr va du tvungen att utgå från en mall som som hade där.
För jag vill ha möjligheten att göra en egen mall
annars så tycker jag den sidan är jätte bra
och de bästa billig!!!
//Anna
Jag har lärt mig att göra hemsidor via den långa vägen med hjälp av programmet Dreamweaver MX. Det började med att jag plötsligt fick vår rasrings hemsida i knät och var tvungen att lära mig. Det har tagit många timmar kan jag lova. Jag behövde inte lära mig några koder, för programmet fixade allt.
Min startsida har en bakgrund av universum med stjärnbilder som jag fått tillåtelse av NASA att använda. Jag kan bygga ut den nästan hur mycket som helst.
Fördelen med att ha egen hemsida är att man kan hålla den uppdaterad ofta, vilket är A och O. Det finns gratis webbhotell, men då får man dras med reklam. Jag föredrar att äga mitt domännamn och slippa reklam och annat tjafs. Det är dyrare men då är adressen min egen.
Numera finns det många sajter där man kan få hjälp att göra enkla hemsidor. Har en kompis som gjort sin på 123dinstudio.se och den är utmärkt.
Lycka till!
Erna
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Jag undrar om någon har erfarenhet av one.com? Hur är deras hemside program att jobba med. Kan INTE mycket om datorer.

Jag har också dinstudio.se
Mycket lätt att göra. Gjorde min först med mallar. Men börjar ändra den efter hand, nu när jag fattar hur man lägger in bilder och sånt på en tom sida
mvh Gitt
Gitt

Jag använder hemsida24
Tycker det var väldigt enkla och snygga mallar där, jättelätt att pyssla med själv.
Kostar ca 200/månaden har jag för mig.
Har inte skaffat någon bra kamera än så det är bara mobilkort än så länge.
jag har one.com och gjort min sida med deras egna web program, jag är inte duktig på hemside byggen och kan ingen html kodning etc. men efter lite knåpande fick jag ihop min sida, och det finns massa mallar som man kan använda och bara byta ut bilderna till egna bilder.
Jag betalar 12 kr per månad ( en faktura per år) plus ca 100 sek per år för domänen. helt ok pris tycker jag och de har en live chat som man kan logga på så sitter det kunnigt folk där och svarar på dina frågor som p en chat :) finns både på svenska och engelska - Jag är jättenöjd!
min sida som jag knåpat ihop med hjälp av one.com
mvh
Alex

Jag har hållt på ett tag och göra en hemsida med
123minsida men blev besviken när jag måste ha med
deras namn i hemsideadressen.Annars ett enkelt sätt.
Betalar annars Sannes Design för min men det kostar
ju…Annars är hon superbra,uppdatering nästan hur
mycket man vill.
Anja
Testa www.atspace.com. Det är helt gratis, och så mycket som 50 mb utrymme. Som man kan utöka med att skapa följdsidor. Det är helt reklamfritt. Oftast utan strul, men det har hänt vid ett par tillfällen under ca tio år, som det tagit flera veckor innan dom fått till det. Jättebra när man vill lägga pengarna på nåt nyttigare.