Perser iFokus

Perser

Etikett: 02-allmänt-kattprat
Läst 1403 ggr
Kittentotts-deleted
0

Nervösa katter på nyår hos er?

Här hade jag vår Tiger som va hypernervös, han har aldrig reagerat innan, men sen han kastrerades i Oktober har han blivit rädd för olika saker tex manliga könet, va hemskt se honom.Grannarna nedanför va rejält fulla, och inte nog med detta hade de tagit hem raketer i mängder genom en anställd fr Hammargrens, har aldrig sett så mkt fyrverkerier överallt som igår. Ebba vår dotters 5 månaders ville istället ut på balkongen för se allt, så jag lyfte upp henne, blicken jagade alla raketer.

Uffe
0

Här hemma var det rena lugnet, som tur är bryr sig katterna inte det minsta. KAnske o det kommer någon väldigt kraftig smäll så lyfter de på huvudet, ungefär som "Vad var det". De är väldigt skönt både för husse och säkerligen för katterna också.

Jag hade tidigare en hund som var lite så där, han tyckte inte riktigt om det, men på den tiden brukade husse och han leka in det nya året så att jag fick honom uppmärksam på något annat.

Nu är det väl snart över för den här gången får vi hoppas, några smällare har visst blivit över verkar det som så en och annan knall kommer det fortfarande

Niffi
0

Här hemma var det också lugnt. Katterna reagerade knappt alls. De hundar jag har nu reagerade inte heller.

Uffe
0

Dt känns skönt att ha sådan tur med sina djur. Det måste vara fruktansvärt att se sina djur helt panikslagna.

EddaM
0

Här var det lugnt, de ryckte väl till lite när de största bomberna smällde men de tog det bra=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Dockan
0

HemlisHej Kittentotten! Stackars Tiger,varken katterna eller Majken reagerade,men det kan ju komma det med,idag är det lugnt här i <Kalmar underbart att alla helger är SLUT,men du var är den underbara snön då?Ha det bra idag och mys.LENA

Hälsningar LENAGlad

[sugarcane]
0

Ja, hrrrm… jag skulle ju hålla koll på mina katter och se hur rädda de blev av allt pangande vid tolvslaget. Jo, tjena - vi slockande alla tre i min säng vid halvelva! Så jag har inte en aaaaaning om de var skräckslagna eller inte… Generad

Kittentotts-deleted
0

Skönt att höra att era små va lugna. Ja detta har jag alltid upplevt mina vara innan också, men sen Tiger kastrerades har jag frågat familjemedlemmarna här hemma som är av manliga könet om någon varit arg el så på Tiger, han flyr undan så fort pojken den äldsta på 18 el gubben går mot den plats han är. Men igår fick jag också se hans sida även på Nyår, fy vad jobbigt detta va. Jag pratade lugnt som vanligt, tog inget med alkohol, och då det höll på smälla så gav jag dem tonfisk o annat gott som de gillar, men Tiger bara tryckte under köksbordet på stolen, som tur är ligger köket åt skogen, så den sidan va lugn. Hoppas ni får ett fortsatt Trevligt 2007 allihop!

Bart
0

Lugnt här med,ingen kisse som visade något.

Uffe
0

Det är kanske så att katter generellt har mindre problem med sånt

Kittentotts-deleted
0

Ja kanske det! Våra hundar vi haft har i o för sig aldrig reagerat på det,Kan inte minnas av de jag hade som lite heller. Men man hör ju mkt. Kan tänka att de kan påverkas av oss lite också. Vår pojke som är 9år han sa igår: pappa jag gillar inte raketer, de smäller så, sen luktar de så jag mår illa. Vi slipper förhoppningsvis tjat om raketer o annatSkrattande

Uffe
0

Det tycker jag är en sund inställning Skrattande

Naquita
0

här hemma var alla katterna livrädda utom en..:(

idioter som smällde raketer i trappuppgångarna o precis utanför balkongen gjorde mina katter till nervvrak och jag fick sitta hemma med mina små vid tolvslaget:(

Naquita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

lillan som aldirg varit med id nyår gömde sig i en byrålåda,retsne spranf oroliga fram o tebax. till slut satte jag på musik ganska höggt,släckte i vardagsrummet o började leka me laserpennan. då slappnade 3/4 av o började busa:)

Uffe
0

Det är beklagligt att en massa djur skall behöva lida bara för att människan tycker att det är så kul att smälla. Såg på tv att 35 000 hundar går på lugnande medel veckorna innan nyår. Hur många katter som lider var det visst inte särskilt kul att berätta om. Men nu är det förhoppningsvis över för den här gången, så det kan bli lugnt fram till påsk i alla fall

EddaM
0

#13: Vilka fina katter.

Ja jag håller med dig Uffe, det är beklagligt. Som hunden som blev så rädd för raketerna och bet ihjäl den lilla flickan. Det är ju igentligen inte hundens fel utan de som smäller. Som tur är så händer inte det ofta.

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

Ja och sen är det alltid djuret som får betala för människans dumhet

EddaM
0

Precis, det är ju säkert hunden som blir avlivad o inte människorna.

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

Precis ibland borde det vara tvärtom

EddaM
0

Ja verkligen det borde det.

S*Luddhuvet´z

Kittentotts-deleted
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja man ser ju det är fler som reagerat iallafall. Ja detta med flickan som blev ihjälbiten är fruktansvärt, men om man läste i artikeln så hade han ju varit opålitlig innan så grannar där han bodde va rädda, ägaren hade varnats 1 gång innan, beklagligt att folk inte förstår mer än att lämna ett barn ensamt med en hund som är sådand.Jag har jobbat med hundar i omplacering många år, det jag kan säga är, lämna aldrig en hund med ett barn helt ensam, vissa rörelser ett barn gör uppfattas på helt annats sätt av en hund.Vi har alltid haft hund även nu. Han är världens snällaste, kan inte tänka han skulle göra något, men jag litar t 97%, familjen inga problem nu då barnen är stora, men nya små lämnas aldrig ensamma med vår hund iallafall. Se Bild på Hund m kattbebis:

Uffe
0

Haha ja den var ju för söt. Snacka om att krypa in i värmen och ha det gottSkrattande

EddaM
0

Meeen va gott den lille låg där=)) Sååå söööt =) *smälte*

S*Luddhuvet´z