Perser iFokus

Perser

Etikett10-foder
Läst 1794 ggr
Marita-L
2009-10-04 23:48
0

Visste ni....

Att Royal Canin har tillsatt mer vete i sin mat ?? Detta skall tydligen ha hänt då foder påsen förnyades..

Jag fick reda på detta av en som jobbar i djuraffären och detta skulle vara förklaringen till att en del kräks.

Jag har försökt att ta reda på om detta stämmer men får bara att inget har förändrats.. hm.. konstigt för något har iallafall förändratas på fodret efter foderpåsen förnyades..eller är det bara jag som upplever det så??

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

yadhayezibas
2009-10-04 23:50
0

Ingen förändring här iallafall….. Glad

Annkis54
2009-10-05 01:26
1

ingen förändring här heller
jag tyckte det ett tag…o speciellt att nån kräktes av kitten 36, men nu så har det gått hur bra som helst…de har ätit upp en stor påse o ingen har reagerat

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

englagirl
2009-10-05 01:32
0

Jag upplevde oxå kräkningar på katterna en period,och det kan stämma då det var "foderpåsebyte"

Jag vann ju persian kitten 36 då LykkeLi blev BIS i Gävle och katterna älskade det fodret men många av dom kräktes oxå så det kommer inte in här fler gånger!

Kan kanske bero på att dom inte fått det på länge, och att dom tyckte att det var så gott så dom åt det snabbt och sen kräktes, men det är ju meningen att dom ska behålla maten inte kräkas upp den, så därför får dom inget mer sån mat av mig!

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

[Baboos]
2009-10-05 10:49
0

Jag håller med dig Marita helt och hållet…..

Många av mina kräker av royal.

Bullan
2009-10-05 10:58
0

Ja, vissa sorter är hopplösa för mina att få behålla!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

ormeryd
2009-10-05 15:17
0

Så det  är mera åt bukfylla nu då? Inte undra på att  katterna inte får något hull! Jag håller på att  "slussa" in mina katter på Eukanuba nu!!! Ledsnat på RC och deras prishöjning och  kräkningar!

Annkis54
2009-10-05 16:20
0

mina håller ett bra hull med RC:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

yadhayezibas
2009-10-05 16:39
0

Mina oxå. Jag har en 5 månaders som väger 3.5 kg här hemma så hullet är det inget fel på. haha

Amorstroll
2009-10-05 16:50
0

Hejsan!

Jag har i många år använt Eukanoba och är supernöjd med både vuxen- och kittenfordret.

Min "Divan" vann ju en hel del RC Persian tidigare i år och jag gav det till mina katter …MEN OJOJOJ vad de började kräkas helt plötsligt trots att jag blandade ihop dessa två foder. När jag slutade ge RC var det som vanligt igen.

Lite erfareheter från mig

Kram

Lisa

S*Amors Troll

Cajza
2009-10-05 17:08
0

Jag använder RC-mat till mina katter och det är ingen fel på deras vikter. Vi har inte heller katter som kräker, möjligtvis någon hårboll. // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Kakan81
2009-10-05 23:53
0

Hej!

Vi bytte foder för nästan ett år sen då våra spydde. Som ni säkert vet är det inte kul med 3 katter som spyr minst en gång var om dagen. Jag vet att RC då hade nytt recept där de minskat köttmängden, men hade i något annat så proteinmängden inte ändrades. Fick detta berättat i djuraffären och när vi kom hem jämförde vi gamla och nya påsen (hade inte hunnit slänga den). Men om de har ändrat igen vet jag inte.

Idag har vi eukanuba och det funkar jättebra. Kan nog aldrig tänka mig RC igen.

Annkis54
2009-10-06 01:32
0

det som jag tycker är mest konstigt i det hela
är att våra katter reagerar så olika på maten
visst är de individer…men det är ändå så stor skillnad

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

roisleo
2009-10-06 17:37
0

Hej

Mina katter kräks oxså utan förklaring inte alla men vissa kräks så gott som varje dag en timme efter att de ätit. Har varit till vet. men han hittade inget fel. De är pigga som vanligt och inte lösa i magen 

Har funderat på om de gjort något med RC

Detta, vad flera säger. förklarar ju det hela.

Måste byta foder, men vad. De gillar inte Eukanoba,

Tar tacksamt mot tipps på bra foder och gärna billigare än RC

Vänligen Maria-Louise

www.leo-rois.se

Bullan
2009-10-06 17:55
0

#13 RC har väldigt hög smaklighet på sina foder jämfört med många andra foder, men därmed inte sagt att de är nyttigare.

Jag gjorde så att jag blandade ut ganska länge innan jag tog bort RC så gott som helt. De får fortfarande några kulor Dental i sin mat.

Om du går in och klickar i gruppen Foder, så hittar du en del om vad folk skrivit om olika foder.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*