Borlängeutställningen söndag 27 sep
Jag tänkte redovisa vinnarkatterna, bl a för att min egen Kitty blev BIS hona. Vi är såå glada! Ja, Kitty bryr sig nog inte nämnvärt. Hon tyckte att Sheba-burken var mest intressant.
Kitty blev BIS-hona även förra året på DÄK, både lördagen och söndagen, så det var kul att det hände igen.
Det var första gången jag ställde för Alexey Shchukin, och han skötte sig bra, förutom att man inte hörde hans lågmälda röst.
Tyvärr få katter i kat. 1, det hade varit roligare med flera. Jag tror att det berodde på att det var en "välj dag utställning". Folk vill kunna ta fler cert på en helg. Nästa år blir det en 2-certare, fast inte på Romme travet, utan en annan lokal.
BIS vuxen hane: SW´08 CH IxiDixi´s More or Less, rödtabby PER hane. Äg: Chatrine Persson
BIS vuxen hona: CH Whistle Stop´s Kitty Foyle, svart EXO hona. Äg: Erna Dahlhjelm
BIS kastrat hona: Arpacats Miss Ameryca of Arzish, rödagoutimaskad colorpoint hona. Äg: Malin Sundqvist &
Patrik Palm
BIS kastrat hane: fanns ingen
BIS junior: Meibel´s High Heel, Blå harlekin hona,
Äg: Susanne Nyman
BIS ungdjur: IxiDixi´s Dignify, svart EXO hane, Äg: Chatrine Persson.
Grattis alla BIS-vinnare och övriga vinnare!
Hoppas att betydligt fler ställer upp nästa år!
MVH Erna
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se
Grattis till alla Nom & BIS vinnare!!!
Kram Susanne

Grattis till alla som ställt ut igår
// Christina
grattis till alla utställda katter med cert nom bis mm mm:)

Gratulerar alla utställare och vinnande katter.
MVH Elis
Grattis till alla er som har fått så fina bedömningar
på era vackra katter :)
// Rosie
Erna! STORT GRATTIS till KITTYS BIS!!! Hon är verkligen underbart vacker med sina stora lysande ögon
mitt i all den svarta pälsen!!!
Grattis till alla er andra som fått det ni önskade och kanske ännu mera…!!!
Elisabet
Wow !! Kitty är verkligen en Snygging Grattis!!! Ögonen super:)
// Rosie

Heja och jättegrattis.
Detta gäller naturligtvis alla som ställde där och fick fina resultat.
/
Ulla

Grattis till er alla =)))
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

// Mia

SUPER!!

KRAM TILL ALLA BIS-VINNARE!

Vi

Hej igen Erna!
Din Kitty är en sån vacker katt!Kul att se hennes avkommor.
Var så kul på SW att se så många jättefina "svartingar" att dessutom 3 stycken blev SW-09 är ganska kul tycker jag.Måste väl vara årets färg inom perservärlden
!
Heléne
Tack ALLA för snälla kommentarer!
Det verkar som om jag alltid skaffar mig katter i modefärger. Just nu finns det många riktigt fina svarta exo och även andra färger i EXO. Kul att de hamnar i panel allt oftare.
När jag en gång köpte min första solida, en blåsköldpadda 1979, Ursus Ninette, hamnade jag verkligen i hetluften. På en utställning fanns det 29 st i samma färg! Ninette gjorde ändå bra ifrån sig och blev BIV 2a, slagen av sin kullsyster, som också blev Bästa hona totalt.
Ninette tog revansch något år senare och slog syrran och blev BIS. På den tiden skulle blåpaddorna vara helt jämna i färgen, vartannat hår creme och blått. Ninette hade lite mer fläckar än syrran, men var bättre uppbyggd. Då hade färgen mer poäng än typen.
Snart väntar jag ett par kullar och ska packa klart inför flytten, så jag kommer inte att ha tid att gå in här på ett tag.
Hoppas att återkomma så småningom med nya foton på Kitty. Hon blev plåtad av amerikanen Chanan på SW i Nyköping. Han är nog världens bästa kattfotograf.
MVH Erna
Erna Dahlhjelm
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Hejsan Erna!
Såg du de fina fotona som Patrik Palm tog på din vackra svarta exothona Kitty på SW???
Kolla Länken:
Tyvärr fick ju Kitty möta World Winner Athelstones Pussy Cat Doll JW redan vid domarbedömningen. Pussy Cat blev ju sedan SW 2009 Vuxen Hona.
Kram
Lisa
S*Amors Troll
Väldigt många fina katter att titta på 
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Här är bilden på Kitty från Photogenique (SW 09). Foto: Patrik Palm.
Han tar 60:- per bild om den ska publiceras, annars inget.
Återkommer med nya bilder när de är klara, av Chanan, från samma utställning.
Åter till packlårarna!
MVH Erna
Erna Dahlhjelm
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se
Tjosan! Glömde att bifoga bilden! Lite för mycket i huvudet just nu.
Erna
Erna Dahlhjelm
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Hon är KANONSÖT!
tycker
Lisa
S*Amors Troll

Mums vilken goding!!!!
UNDERBART runda och oranga ögon!Ser nästan ut som en leksakskatt!Jag älskar ju näsor på svarta katter!De ser ut som näsor på "gosenallar".
Spännande se om Chanan lyckades bättre än så här!
En otroligt bra bild på en kanon tjej!
Heléne
Tack alla!
Jag är inte här så ofta just nu, eftersom jag är fullt upptagen med att packa inför flytten. Behövde vila ryggen ett tag och passade på att gå in här.
Ha det bra alla!
Erna
Erna Dahlhjelm
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Stort grattis Erna till BIS. Grattis till alla er andra med som gjorde bra ifrån er i helgen.
Underbar bild på din vackra hona ! Visst är svart snyggt !!
MVH Helena