Anonyma list mail...
Jag har idag bestämt mig för att öppna min lista för anonyma mial!! Så, ni som redan är medlemmar - kan nu få använda er av en anonym mailadress. Och endst jag som listägare kommer att veta vem Ni är! INGEN annan.
Ni som inte är medlemmar får söka medlemskap som vanligt först och sedan finns möjligheten att skriva anonymt!! http://pets.groups.yahoo.com/group/skandiperexo/
Anna

Vad är det som gör att du tror man inte redan kan det och gör det, och utan att inte heller du vet vem det är?
Vilka är fördelarna jämfört med nu?
Vilka har sånt behov?
Vad begriper i alla fall inte jag med det här? Men tycker det är spännande nog 
Ett annat tips, som jag nog trodde var mycket väl känt, är ju att man registrerar en hotmailadress, och väljer ex siffror blandat med bokstäver utan mål. Så har man en anonym adress.

Jag har alldeles glömt bort att skriva mina tankar om detta inlägg här.
Jag förstår egentligen inte den grundläggande orsaken till att man ska behöva vara anonym på en mailinglista, men tydligen anser du att det finns, då du möjliggör det beträffande din lista.
Det är väl ändå en stor skillnad på en mailinglista och ett diskussionsforum ?
Kanske jag har fel där men jag trodde att på en mailinglista mailar man ut nyheter såsom nya katter i alla olika storlekar, utställningsresultat och andra trevlia och ibland lite mindre trevliga nyheter?
På ett forum är det däremot lite blandat, både det här som mailas ut och även då diskussioner som sker på både hög och ibland våldsamt låg nivå.
VEM vill anonym maila ut bilder anonymt, på nyfödda bebisar, importer,mm mm, nej ingen tror jag………
Men för att inte bli smutskastad, baktalad, mm mm går jag gärna in i en diskussion anonym, då kan jag tala om min ståndpunkt och slipper allt skit som andra som inte tycker som jag annars skulle sysselsatt sig med.
Alla är vi olika och har olika uppfattningar om saker och ting, men för den skull är vi inte några sämre människor för det. Det är bara synd att somliga inte kan ta det utan så fort någon sticker ut so ska den personen sänkas.
Lycka till med din "anonyma" mailinglista, det vore intressant att få en utvärdering senare.
MVH Elis
"Elis" det betyder nog lika mycket som att kunna vara anonym på detta forum, om jag inte misstolkat mailet ovan. Listor är inte till bara för utstälningsresultat, gulliga gratulationer osv. Tycker själv att det vore bättre att diskutera vissa saker inom en grupp med personer som kan väja att vara anonyma, men listägaren vet vem det är. Då slipper vi påhopp och trakasserier, förhoppningsvis. Och då kan listägaren stänga av dig! Men man kan å andra sidan skaffa sig en egen lista, så blir man i allafall inte avstängd där
håller med dig, attt vi är olika och har olika uppfattningar. men tyvärr är det inte så i sverige och gör man nu något utanför ramen så blir man "sänkt" på ett eller annat sätt. alla har ju inte "turen" att vara Anna Anka, som kan och får uttala sig överallt om sina åsikter

#3 Jag tror du har missat hela innebörden med Forum alt, listor santos;-)
Jag ser inget mail här ovan, däremot ett inlägg på forumet
Och kan du tala om för mig en enda lista som inte i huvudsak består av gull gull, puss puss, kram kram, skryt, och mobbing ?
*****borttaget av Medarbetare, man får inte * Skriva inlägg som röjer någons verkliga identitet * Göra personliga påhopp eller vara otrevlig mot någon
MVH Elis
"Elis" förlåt att jag skrev fel, ber tusen gånger om ursäkt! Menade naturligtvis"inlägg"! Tur att du har koll! Ja det finns faktiskt sådana listor och om man gör det möjligt för oss att skriva anonymt, så blir det fler inlägg. Då de flesta svenskar INTE är som Anna Anka, de vågar uttala sig och stå för vad de säger. Titta bara på ditt inlägg ovan, hur du hoppar på henne direkt, för att HON har en egen åsikt - tvärt emot vad du skrev oven hi hi!

Jag har så svårt att förstå att vissa anser sig behöva vara anonyma.Kan ni inte stå för era åsikter?
Stolt ägare till tre La permer
I kattsverige är det bäst att vara anonym, om man inte bara skall gulliga grattis inlägg
Ja, det beövs verkligen att vara anonym, för att slippa personliga påhopp!
******borttaget från medarbetare*****

Tyvärr håller jag inte med er.Kan man inte står för det man säger kan man väl lika gärna vara tyst.Att man tycker olika är väl en sak men att hålla på och tjafsa och göra det anonymt tycker i vart fall jag är oseriöst.
**********borttaget av medarbetare*****
En fråga till Monica L: När anser du att man inte är anonym?

Min erfarenhet är att de mest kaxiga, namngivna, är synnerligen fega när det väl gäller och det fordras att man kan stå för sin åsikt. Exempelvis när någon bevittnat vanvård av raskatter. Då gäller lagen: "Ja, jag tänker då inte blanda mig i." Möjligen kan de överväga att göra det anonymt, men sällan, då risken är att "det kommer fram vem som gjort anmälan". Tänk, då är det inte längre frågan om djuren, utan att man måste skydda sig själv! Nog kan i alla fall jag undvara dessa kändas åsikter.
Frågan om vad som är anonymt kan verkligen diskuteras. Vem är Eva, Marianne och Maria - mycket vanliga namn, inte bara i Sverige. Fjantigt är det enligt min åsikt ;-), att inte ha förmågan att ägna sig åt temat, utan att man måste hoppa på personerna, när man inte har koll på dem. Men det är kanske så att bara så kallade icke anonyma får hoppa på folk, och skriva Anna Anka osv. Finns det förresten någon som helst möjlighet att skriva om den personens åsikter (många olagliga dessutom), utan att det går att lista ut vem det är?
Att skriva om dessas åsikter, som framförs varje minut i massmedia, kan ni väl på fullt allvar ändå inte mena att man inte ska kunna hänvisa till? Det är ju detsamma som att jag inte heller kan hänvisa till tidningar, TV och böckers innehåll!
Mest beklämmande är så tydligt det syns här. Någon får sitt inlägg redigerat (vilket är ett av de bättre sätten, om man kan hantera det som det gjorts här). Men, är det inte orättvist att bara en fick sitt inlägg redigerat, trots att andra tydligt, mycket tydligt, skriver ut eländets namn. All reklam är bra reklam, sägs det ju.
Har ni lyssnat på TV-inslaget i Aftonbladet, där man lära sig hur man på ett bedrövligt sätt massdödar sniglar, så det ska göra riktigt svidande ont, innan de dör. Vilka tror att det bara är pojkar som plågar djur, och som är psykopater? Men sällan visar någon det så tydligt. Och skrämmande är det hur enfalden breder ut sig och lockar de enfaldiga till skratt. Ruggigt är det. Jag kräks.

Man är inte anonym när det tydligt framgår vem man är.Antingen använder man sitt namn eller sitt stamnamn och sen framgår det ju i den personliga presentationen vem man är.
Men vem som helst kan ju välja om man villl vara anonym och jag förstår de som gör det,när man läser här! Håller med om att det är en ankdamm här. När kan ni ta upp något av intresse, och inte bara hacka på varandra? *suck*
Jag ber er hålla er till ämnet så vi kan ha denna tråd kvar
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus