Comhem och hemsideplats
Nu kommer jag med en fråga till er alla härinne, kanske någon har en hemsida hos ComHem.
Idag ligger min hos surftown, därinne andvänder jag mitt frontpage program.
Nu har jag kliat huvudet i några dagar, testat lite olika, men inget fungerár.
Någon som kan detta?
Jag vore överlycklig i så fall
Hoppas ni får en underbar helg!
/ Carina
Jag förstår inte vad frågan är??? Jag har oxå surftown och använder frontpage.

Ja jag har surftown idag.
Men så har jag bytt allt här hemma till Comhem i denna vecka.
Telefon, bredband,tv är hos Comhem nu alltså.
Och hos Comhem har jag nu plats att föra över min hemsida på, men jag fattar noll hur jag ska bete mig för lyckas med detta.
Jag andvänder idag frontpage, men det fungerar inte hur jag än gör
Så behövs mer? hur gör jag, tyvärr har jag ett humör som inte liknar noll, så jag skriker och blir……
/ carina
Det måste finnas information hur du ska göra inne på comhem där du har plats för din hemsida. Eftersom du använder frontpage så har du ju hela hemsidan lagrad på din dator. Du behöver ta reda på vilken överföringsteknik du ska använda för att tanka upp sidan hos comhem. Detta frågar du enklast comhem om.
De flesta webplatser stödjer FTP och då behöver du de uppgifterna ifrån comhem.
Hoppas detta gör dig lite klokare 

Nej jag blev inte klokare, men man kunde hoppats ditt svar hjälpte mig
Jag har pratat med comhem, deras svar va:
Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
När det gäller vår hemsida så är tyvärr vår support väldigt begränsad. Men för det första så stödjer bara vår hemsida html sidor. Sedan så är mitt bästa tipsa för support att söka på ftp på vår hemsida, du får då upp flera trägffar coh kanske kan inforamtion under "skapa hemsida" hjälpa dig. Hoppas detta kan hjälpa dig lite, jag är ledsen att jag inte kan dig mer supportande. Kickade in på din hemsida, jätte fina katter! Trevlig helg!
Visst va det ett gulligt svar :) hon va inne o kikade på min katter :)
/ Carina
Hmmm, det gav ju lite hjälp i alla fall. ComHem bekräftar att de använder FTP för att tanka upp.
Om du tittar i FrontPage och på "publish/publicera" så ser du att du *troligtvis* redan använder FTP för att tanka upp sidan till Surftown. Om det är fallet så behöver du "bara" ändra FTP-konto informationen, dvs till vilken server (troligtvis ngt i stil med ftp://ftp.comhem.se/minWebsida), användarnamn och lösenord. Denna information hittar du på ditt avtal med comhem, troligtvis på samma papper där du har mail-konto uppgifter.
När du ändrat detta korrekt behöver du bara köra igenom en "publish" igen och vips så ligger din hemsida inta bara på surftown utan även på comhem. När du sen testat att allt fungerar så kan du avsluta kontot hos surftown.
Ps. Om detta inte hjälper dig så prata med den person som hjälpte dig konfigurera FrontPage från början 

Jag har försökt med mitt frontpage program
I 4 dagar ungefär.
verkar inte fungera med detta programmet.
Jag fixade allt med konfigurera FrontPage från början själv
Pojken fixade hem det, sen fick jag pilla o greja
Jättesnällt du stöttar mig, man kan bli tokstollig
/ Carina
Du måste kontakta surftown till att börja med för att få en kod så att du kan flytta ditt domän någon annanstans. Innan dess går det inte att flytta domänen. Surftown är inte kända för att ha en bra support tyvärr.

#7 Jag hade först tänkt få ordning på hur jag gör
Sen tar man det andra.
Kan man inte klara föra över el bygga en ny sida på Comhem så är det ju ingen mening med föra över domän
Men annars tycker jag att den support ja haft hos surftown varit fullt okej, det jag behövt har de hjälpt med bra med.
Jag har haft dem sen 2006, och de har varit ok
/ Carina