Klippmaskin?
Eftersom jag ibland klipper ner någon av mina egna katter eller hjälper andra med detta så behöver jag en bra klippmaskin.
Jag undrar om någon har tipps på någon bra klippmaskin som klarar av långhåriga pälsar med tovor. Gärna till bra pris
/Lotta
/Lotta
De bästa jag vet är Oester, men de är tyvärr väldigt dyra, men så finns ju möjligheten att få slipa skär och så
Hej Perser ! Trevlig sida ni har, tittar in ibland. Jag har en skogis som har en alldeles för mjuk päls för rasen, sen fixar han inte att vara på utställning, så honom klipper jag. Jag köpte en Oster, och den är jätte-bra, men rätt dyr, jag tror jag gav lite över tre tusen. I alla fall så kan det vara lite bekymmer även med den, tycker jag, kattpäls är så mjuk, så det "lägger igen" skären. Men det går och det blir fint efter, men tar lite tid, man får rensa skären emellanåt, sen blir apparaten lite varm och kan behöva svalna lite ibland. Men annars är den nog den bästa, jag köpte en billig först, men den klarade inte att användas så länge och så tufft.
Ja en Oster kostar en slant, men hjälper man andra och investerar i en dyr apparat får man helt enkellt ta betalt,, på så vis kan man kanske få betalt en del av sin maskin.
Trevligt att du tycker om vår sida Frej, och du är alltid välkommen tillbaka