OT: Köpa ny Kamera
Hej på er alla foto fantaster
Nu är det dags för ny kamera igen.Kompakt kamera får det bli orkar inte bära runt på en system kamera
tyvärr.Har varit och kollat på en del kameror men har svårt att bestämma mig.Blir ju mycket fotande på våra kära fyrbeningar så optisk zoom på minst 10x känner jag att det behöver vara.Så nu tänkte jag höra här om det är någon mera som kör med kompakt eller har alla system.
Vad är ni nöjda med hos er kamera och vad är ni mindre näjda med.Eftersom det är så många som har så fina bilder på sin katter hoppas jag på hjälp
//Sylvia

Det finns jättebra kompaktkameror numera… det är bara en fråga om vad du kan tänka dej för prislapp
Kan rekomendera Cansons Poweshot-kameror! Den nya som släpps i oktober har fått kanontestresultat, men även föregångarna tar extremt bra bilder!
Länkar till Cyberphoto, som är jätteseriösa och har snabba leveranser! Där kan du läsa om olika kameror och jämföra.
Men, ju mer kompakta de är, desto mer får du nog tyvärr tumma på bildkvaliteten. Ju större objektivlins de har, desto bättre brukar det vara. Anatlet pixlar är inte det man ska stirra sej blind på om man vill ha bra bildkvalla, utan kika även på vad det är för objektiv som sitter på eller i
Optisk zoom är det du ska titta på, inte vad den digitala zoomen är. Den digitala zoomen förstorar bara bilden, du kommer inte närmare föremålet du ska fota på det sätt du gör med optisk zoom.
Sedan rekomenderar jag att du köper en kamera med bildstabilisator! Den är guld värd

Tack för tipset.Ska sitta och kolla i lugn och ro.
Det är INTE lätt att välja för det finns ju massor med kameror, därför är det bra att kolla med er om vad ni tycker funkar bra.
//Sylvia
Jag bara älskar min Canon EOS 350D
Men det är en digital system kamera. Har du varit i nån butik lr så och känt på en digital system kamera? De är varken stora lr tunga. Jag skulle aldrig klara mig utan min nu. Och det blir så otroligt bra bilder. 

Jag skulle inte heller vilja vara utan min systemare, men vi har även en liten kompakt sak…. de är ju trots allt mkt enklare att dra med sej i fickan
Och om man inte är intresserad av att mikkla med inställningar m.m., så är det nästan bättre att ha en kompaktkamera… man tjänar inte så mkt med att köra på "autoläget" med en systemare jämfört med en kompaktkamera av god kvalitet.

#3#4
Jo jag har varit och kollat och känt på systemkameror och tyvärr så funkar det inte för mig.Till och med en kompakt kamera känns jobbig ibland.Dessutom så är jag teknisk som ett ufo.
Skulla aldrig klara av att lära mig alla finesser så jag får hålla mig till det enkla.
//Sylvia