Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 1365 ggr
u-marklund
0

Var är "Anonym här på PIF"

Nu tänkte jag kolla lite och se om det fanns lite nya inlägg. Men jag hittar inte igen tråden.

Sist jag kollade var när jag skrev mitt inlägg, ville bara se om jag fått någon respons.

Just detta ämne är så hett, törs jag eller törs jag inte skriva om vad jag egentligen tycker.

Eller ska jag hålla mig till att gratta utställningsresultat och kommentera gulliga katter.

Hur många av oss vill stå i fokus och tycka olika.
Vissa gånger, när det kan var ett känsligt ämne så tycker jag att man får fram mer intressanta inlägg, om alla är anonyma.
Men vi måste ändå vara hövliga fast vi tycker olika.
Framför allt så måste vi finna oss i att alla inte har samma åsikt, och vi all tycker olika om olika saker.
Jag vill nog helst ha ett forum där man står för vad man säger, och ej är amonym.

Men håll med mig om att det blir mer intressant om vi vore anonyma.
/
Ulla

ormeryd
0

Ulla - bra frågor!!! Skall vi ha ännu ett forum/lista där man bara  skriver grattis och "gulliga" inlägg! Jag saknar forum vi hade för ett antal år sedan - där man kunde vara anonym! Men det blev  diskussioner och tyvärr, elaka påhopp, t.om Polis anmälningar gjordes p. ga inlägg där. Det finns alltid någon som måste bara trycka ned andra. Men vi fick fram en hel del vettiga saker också!! Tex ögondroppar!!

OM vi skall ha anonyma medlemmar - så tycker jag att Forum ägarna skall veta vem det är!!! Precis som när du skriver anonyma inlägg till tidningar, du måste uppge ditt riktiga namn och adress mm. Så de som "roar" sig  med elakheter kan stängs av och inte komma åter under ett annat namn, adress mm

Så kanske vi kan få ett Forum med en del intressanta inlägg och debatter!!! Då många av oss kanske är lite  rädda att säga rakt ut vad vi tänker -undrar varför -  är vi rädda för reprimander/repressalier?

Bullan
0

Det är på både gott och ont med att vara anonyma.

Alltid är det någon som vet vem den "anonyma" är… om än det är flera anonyma som skriver. Sättet de skriver på, sättet de uttrycker sej på, det de avslöjar om sej själva, gör att de inte blir anonyma allt för länge.

Så länge man inte gör personangrepp eller "pikar" någon för vad den gör eller tycker, så borde alla kunna stå för sina åsikter och tordas tala om dem också.

Tråden du syftar till hade spårat ut från ämnet en hel del, därför togs den bort.

Skrattande Ormeryd! Intresanta synpunkter

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Annkis54
0

#1 bra skriver
håller med dig här, o diskussionerna om detta går "bakom kulisserna" hos de som äger sajten

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

GarpW
0

Tänk vad juste det skulle vara, att få veta vad som anses vara så helt urspårat, att man väljer ta bort hela slingan. Alla som engagerar sig, får på nöten, och ni förmedlar nu att någon /några spårat ur, Men på vilket sätt får vi inte veta, och kan därför inte heller lära oss något av det. Annat än just det u-makrlund skriver: Var vänliga håll er till ”vad sött, vad gulligt, grattis”.

Det var en riktigt bra slinga med blandade inlägg och åsikter. Dessutom tillräckligt sansade och väl formulerade, för att rimligen inte klassas som ”urspårade”.

Mot slutet kom ett inlägg av en rolighetsminister, fast besluten att sabba slingan, vilket med framgång bevisligen lyckades. Det är obegripligt att man inte valde att ta bort enstaka inlägg, vilket ju är en trevligare åtgärd. Så jag tror faktiskt att det fanns ett tydligt uppsåt. Gör något så vi kan radera. Och därmed är u-marklunds reflektioner kristallklara, och borde finnas med i regelverket, så underlättar det för alla deltagare. För det är ju inte kul att ständigt bli raderad. Särskilt om man mycket sällan uttalar sig, och det ändå inte duger.

Det är sajtvärdarna som avgör och gör sista valet. Så är det någon större ”hit” med den formen av anonymitet, som föreslagits? Makten ligger ju trots allt hos sajtvärdarna, och de avgör godtyckligt, om du som enskild får möjligheten att komma till tals. Ditt namn kan avgöra hur det går, för alla är vi ”bara människor”.

Hur lätt är det inte att stjäla någons identitet? För visst känner ni till att det förekommer? Det borde ju räcka med att intentionen är, att alla ska ha lika rättighet att uttala sig, oavsett om det är med eller mot ens åsikter.

Vem som uttalar åsikterna borde vara rätt oväsentligt i en givande, intressant debatt, om den inte sker vid köksbordet förstås  Cool

GarpW
0

Ursäkta d dubbelklicket Skrattande

ormeryd
0

Bullan # 2 - vad menar Du med "Tråden du syftar till hade spårat ut från ämnet en hel del, därför togs den bort."  Vilken tråd?

w-ww
0

#4 Bland det bästa som skrivits här.

yadhayezibas
0

Ja jag undrade oxå men man får ju passa sig för vad man skriver här… ingen vidare yttrande frihet precis…

GarpW
0

Bland annat jag har fått en förfrågan pga det som händer här på perser i fokus. Någon har tröttnat och vill avsluta medlemskapet men har fått till svar att det inte går!! Efter att ha studerat avtalspunkterna, finner då inte jag någonstans, att det är omöjlig. Allvarligt, kan man inte styra över tekniken så pass som att avregistrera på begäran, då borde inte tekniken användas.

Ur "Medlemsavtal för iFokus":

8. Sekretess m m (att ta till sig särskilt som Sajtvärd, i jakten på anonyma)

iFokus skall inte för någon yppa och även hindra att andra får tillgång till uppgifter om Användaren som iFokus har. Detta gäller dock inte om iFokus med stöd av lag eller detta avtal har rätt eller skyldighet att ge sådan information om Användaren vidare till andra.

9. Ändringar och upphörande

Inte heller i punkt 9 finns någonstans skrivet, att man inte ska kunna avsluta medlemskapet.

Vilka motiveringar används för att neka att avsluta medlemskap?Och vad har man för glädje av detta sätt att hantera avslut?

Jag har aldrig hört att det är möjligt någonstans, om vi inte pratar Ryssland typ.

Annkis54
0

#6. du skriver "Var är "Anonym här på PIF"
den tråden menar Bullan när hon skriver att den är borttagen

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annkis54
0

#9 låter konstigt att man inte ska kunna avsluta
jag ska kolla upp det
Ida vet nog mer…men hon kanske inte är tillgänglig nu. Hon jobbar ju natt.
men…om man inte vill vara med längre så är det väl bara att sluta att vara här…eller??

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

GarpW
0

'Tack, det vore fint att få veta hur det förhåller sig. Vad det finns för skäl att vilja avsluta konkret vet jag inte, men svaret att det inte går gör mig nyfiken.

Annkis54
0

hittade detta

gå in under "mina inställningar"

högst upp i rutan står det
"profil"
sen avsluta konto
trycker du där kommer detta upp

Ta bort konto från iFokus

När du tar bort ditt konto från iFokus behålls viss information i vår databas. Ditt användarnamn tas inte bort så att ingen ny medlem kan förväxlas med dig i framtiden. Inga inlägg, kommentarer eller sådant tas heller bort eftersom dina inlägg fortfarande är till glädje för andra medlemmar.

Personlig information som t ex din e-postadress, ditt mobilnummer, vilka vänner du haft med mera tas däremot bort och kan inte fås tillbaka.

När du tagit bort ditt konto kan ingen längre se din personliga sajt och du kommer inte längre kunna logga in. Du kan dock kontakta iFokus om du vill återaktivera ditt konto, men all din information kommer inte finnas kvar.

Jag är helt säker på att jag vill ta bort mitt konto från iFokus

o där kan du välja hur du vill göra

detta tycker jag förklarar ganska bra varför din nick ligger kvar

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

IdaJ
0

#9 man kan avsluta sitt konto och man kan ta bort sajten från sina favoriter om man vill men jag kan inte gå in i medlemslistan och plocka bort någon

GarpW
0

Tack, det var utförliga och tydliga svar. Och förklaringarna helt okay.

Det är ju som sagts, också viktigt att nicken finns kvar i ens inlägg.

Tack igen Glad

Imasy
0

Det är på tal om att det ska komma en ny funktion, för de som har iFokus plus, att man ska kunna skriva anonymt med sitt befintliga nick.

Då klickar man bara i en ruta innan man spostar inlägget så syns det inte vem det är som har skrivit det. Åtminstonde inte för övriga medlemmar.

Annkis54
0

#16 kan vara bra tror jag:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

yadhayezibas
0

# 16 Låter som ett sätt att "tvinga" folk att betala för att kunna vara anonyma.

Imasy
0

Fat det finns ju en massa andra saker man får som plusmedlem också som det är redan nu, detta med att vara anonym är väl mer bara ytterligare en fördel med tjänsten.