Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 2007 ggr
CBA
0

Bilder på era pälsklingar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan vi inte lägga in bilder på våra pälsbollar ?

Det skulle vara roligt att era sötnosar :o)

Här är min Midgårdskattens Injektion alias Jerker…

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

CBA
0

Här är min exotic misse Zampinos Our Scoop alias Janis…

Uffe
0

Klart att vi visar de små änglarna här är husses lilla docka

Uffe
0

Visar man tänderna kan man ju se lite farlig utSkrattande

Uffe
0

Liten blir stor.

Fina katter du har CBA och de är ju makalösa på att trycka  ner sig i små puffar o annat

CBA
0

Tack så mycket :o)

Min perser är expert på att knöla in sig i allehanda konstiga vrår och utrymmen. På bilden har han lagt sig i den då nyinköpta barnvagnen. Vi satte myggnätet över vagnen i tron om att det skulle hålla kissen borta (vi borde ha vetat bättre).

Jag vet inte hur många gånger vi har fått lirka ner honom från bokhyllan ---->

CBA
0

En annan gång så höll jag på att städa och hittar katten så här
----->

CBA
0

Det vankas juletid…

CBA
0

Här är det varm och skönt att ligga…

CBA
0

Uffe din lilla docka är underbart söt både som lite bebis och som stor kisse.
Det är val mycket det som tilltalar mig hos persern och exoten, att de ser lite ut som kattungar även som vuxna :o)

Uffe
0

Tack!
Dockan kan också knöla ner sig i husets minsta puff :O)

Uffe
0

Och kompisen Kalle verkar ha lite för varmt i sin lägenhet

Uffe
0

O här då, hur snuttig kan man va ???

CBA
0

#11 Man har ju hört talas om att sparka av sig täcket eller stoppa ut fötterna när det blir för varmt under täcket…men att kana ut ur halva huset var något nytt *skratt*

#12 Så söt man kan vara då!
Dom ser nästan konstgjorda ut när de är så där små :o)

EddaM
0

Vilka goa katter du har CBA=)

Och vilken underbar päls din tjej har Uffe. Jag älskar långa pälsar. =) Och den lille röde…så söt=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

Paddan har en väldigt lättskött påls som ligger snyggt.
Den röda illbattingen är ett pälsmonster Puuuuhhhhh för att bada och föna honom, det tar evigheter

CBA
0

#14 Tackar :o)

Exoten är en riktig kelgris och beter sig som en hund ibland. Han skulle ha sålts till Norge för avel men han har en liten knix lääängst ut på svanstippen som gjorde att han blev kvar hos uppfödaren. Knixen syns inte men känns om man vet vart man ska känna. Vi köpte honom när han var 9 eller 10 månader.

Persern han är mer reserverad och kommer ibland och söker närkontakt och då får man passa på att mysa. Dock är han väldigt lättstörd och känslig för stök (det är knappt man kan andas om han lägger sig på ens mage för det är stökigt tycker han).
Han har ett liiitet underbett enligt uppfödaren, jag ser det inte men ett vant öga kanske gör det. Han hade också en spekulant men som backade och även han blev kvar hos uppfödaren och vi köpte honom när han var 9 månader.

#15 Min perser killes mamma har/hade en helt otrolig sköldpadde färg. Det var stråk av helt symetriska ränder av svart/vitt/rött och hängde som en mantel över ryggen :o)

EddaM
0

Kan tänka mig att det är mycket jobb med perser pälsar. Den enda katten som jag behöver föna och dona lite extra med är min huskatt Feztiz. Det kanske är perser i henne men som med de flesta andra huskatter så vet man inte.

Din exot ser väldigt go ut CBA. Gose gris. =) Och persern ser väldigt go ut den med trots att han inte gillar stök. =) Köpte min skogis hona som lite äldre för det var någon som hade backat ur. Men deras förlust och min vinst.=)

S*Luddhuvet´z

giMaliaM
0

VILKA FINA BILDER.

Frostvikarna
0

Vilka goa pälsbollar!Kyss

CBA
0

#17 Han är en riktig kelgris :o)
Han är bara nöjd om han får ligga riktigt nära, helst högt upp på bröstet så han kan ha tassarna i ansiktet på mig.
Med honom kan man stöka hur mycket som helst, han tycker nästan det är mysigt…persern därimot blir väldigt lätt störd och går iväg. Men han kommer då och då och lägger huvudet och framtassarna i knät på en, ibland kryper han upp i famnen och då  blir man alldeles salig :o)

simzonites
0

Här kommer en bild på min svarta hona Simzonite´s Million Dollar Baby. Jag kunde inte skiljas från henne så hon fick stanna kvar här i uppfödningenFlört Hon är en otroligt charmig tjej med en personlighet som man bara älskar. På Hallandskattens utställning i Varberg 4/11 blev hon, till min enorma glädje,  Bästa ungdjur hona LH 3-6 månader.

/Lotta

simzonites
0

Vill också visa en bild på Fina Stina's Suveräna Simzon, han var min första perser och det var med honom som allt började, han var min första avelshane. (Idag har hans son Teddy tagit över. Simzon är kvar hos oss som nöjd kastrat). Han flörtar fortfarande med honorna här hemma Skrattande

/Lotta

/Lotta

simzonites
0

….och här är då sonen Teddy (Simzonite's Big Bear).

/Lotta

/Lotta

EddaM
0

simzonnites: Vad vackra de är, honan är ju för underbar=))

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

Ni har så fina katter allihop, man blir ju impad av att se svarta katter på bild och man ser mer än en svart klump och två lyktor. Hoppas vi får se många fler :O)
Uffe

Kittentotts-deleted
0

Här är vår Boggi´s Olivia med vår hund Kalle. De är världens bästa kompisar.

Kittentotts-deleted
0

Vår Simzonite´s Merlin en Svartsmoke. Han ska förhoppningsvis bli pappa t många små söta bebisar när han blir stor.

Kittentotts-deleted
0

Tänkte jag ska visa några av de småttingar jag har här hemma, de är 8st, men har hunnit ta kort på 3st idag, det är inte lätt få dem sitta stilla.

Kittentotts-deleted
0

kommer en till på pojken.

Kittentotts-deleted
0

Kommer på en vit flicka

Kittentotts-deleted
0

en till på flickan

Uffe
0

Nog är väl Olivia och Dockan lite lika varandra:O)

Hon heter egentligen Boggie's Stop In The Name of Love, Zirkolloy är Pappa och Pärlemors White Beauty mamma, om jag inte är helt fel på det :O)

Kittentotts-deleted
0

De andra bilderna på en Svartsköldpaddstabby Exotic lägger jag på Exotic bilder

Uffe
0

Man blir knäckt av kattungebilder !
En kontrast min gamla skorpa på 12 år

Kittentotts-deleted
0

Åh jag älskar röda PerserkatterSkrattandeJag tycker också de är lika Olivia & Dockan, men de kommer ju fr samma uppfödare, vi har ju våra favorit uttryck på de vi föder upp, Kicki har ju hållt på ett tag, Dockan är ljuvlig! Många älskar vitt, jag med, men… då kullarna kommer så får jag i regel bara 1 färgad, resten vitt, jag lovar det är att skilja på dem med penna i olika färger i början.Sen att tvätta o tvätta, de äter ju som alla små med hela kroppen ibland.

Uffe
0

Det är inte bara kattungar som äter med hela kroppen, ibland undrar man vad man håller på medSkrattande

Kickis katter är de underbaraste jag vet, ett sagolikt temperament har de

simzonites
0

Vilken stilig grabb! Jätteläcker röd färg har han ocksåFlört

När vi var på utställning i Kungälv blev jag väldigt fascinerad av Kickis röda kastrat hane, vilken cool herre! Han satt på golvet vid Kickis fötter och när det blev hans tur så sa domaren (Raymond) bara till honom att han fick komma så gick han fram och hoppade upp på bordet. Den herrn hade varit med förut ,han visste att han var speciell, gud så härligt att se en katt uppföra sig på det sättet på en utställning! Skrattande

/Lotta

/Lotta

simzonites
0

…glömde att säga att han är 10 år, och otroligt vacker!Flört

/Lotta

/Lotta

Kittentotts-deleted
0

Ja den hanen är läcker! Har träffat honom hos kicki, men jag har inte fått se det du såg på utställningen, måste ju va en synSkrattande

Uffe
0

# 37 Ha ha ha mitt fel det är en röd tjej hon heter Afrodite men jag kallar henne för Affe.
Hon är mycket speciell för sin husse. Första katten som föddes hos mig, hon vägde 40 gram. Alla sa att hon inte skulle klara sig eftersom hon hade en bror som var mer än dubbelt så stor. Men husse var av en anna åsikt han och ja ni ser ju resultatet Skrattande

Kickis röda hane, Kalle, är pappa till Dockan

Kittentotts-deleted
0

SkrattandeNär Lotta skrev hane tänkte jag! Nu har jag läst dåligt igen, fy va skämmigt, så jag rullade uppåt, nähä, jag trodde nämligen jag skrivit något om söt tjej, ja Lotta! Det är ibland svårt se på en katt, men..jag upptäckte idag först jag hade 1 vit flicka med, trott jag bara hade pojkar o paddan som va flicka, så sa min dotter, är de ingen mer du sett fel på då? nja sa jag, men vi får se när resten av korten ska tas imorgonOskyldigHar tyckt den hade ett mkt fint ansikte, för söt för vara kille, så tänkte, måste kolla för 5e gången, jo då nu syntes den lilla springan mer tydligt.

simzonites
0

#40 Ja så är det med smeknamn! Men snygg är hon i vilket fall somFlört

/Lotta

Uffe
0

Ja det tycker husse också. Hon är lite liten till växten så det var aldrig någon utställningsstjärna, dessutom så hatade hon att åka på sådana tokerier.

Men varje gång hon var med plockades hon upp och domarna sa "Så här skall en röd katt se ut"

Denna kommentar har tagits bort.
Uffe
0

Ja det tycker husse också. Hon är lite liten till växten så det var aldrig någon utställningsstjärna, dessutom så hatade hon att åka på sådana tokerier.

Men varje gång hon var med plockades hon upp och domarna sa "Så här skall en röd katt se ut"

miapia
0

detta är min lilla kille hehe han är såå trött

miapia
0

detta är min älskade lisa Räcka ut tungan

miapia
0

här kommer min andra godingFlört

Uffe
0

Trötter  var ju bara för söt. De ser ut att njuta av tillvaron allihop

Raktajinos
0

Här e min älskling… Svinto som egentligen heter Yatos Festus. Hoppas jag någon dag får en så fin Röd perserflicka till honom som din 12åring Uffe! Hon ser verkligen häftig ut.

manlyckans
0

Får man kanske vara med på ett litet hörn här med vår första katt Tessie; chinchillaperser/skogis.

Ann /S*Månlyckans.

Uffe
0

Jodå hon e fin den röda gamla damen tyvärr har hon aldrig fått kattungar så anlagen för den fina färgen tar hon med sig när hon lämnar oss. Den Svinto ser också häftig ut, fotografera svarta katter är inte kul, det brukar bli en svart massa med två ögon, men på din bild ser man ju att det är en kattSkrattande.

Ann snygg sak Tessie, det var väl efter det urseendet du fastnade för skogisar Glad

Naquita
0

det här är min perserhona Samira

Uffe
0

Hon ser ut att trivas med att inte göra någonting:O)
Jag vet inga som kan se så nöjda ut när de sover som en katt

Naquita
0

Samiras son Noah

Naquita
0
Naquita
0

lilla Wilma igen

Uffe
0

Det ser ut att vara en riktig bamse, och bara sju månader Förvånad

Naquita
0

här hemma bor ävende har  en huskatt, mattes hjärtegull som tyvärr de har ett hjärtfel och blivit opererad för dubbelsidig PL(bara ena knät opererat änsålänge.

ännu är min älskling nöjd med livet:)

här tillsammans med min vovve

Uffe
0

Beviset för att hund och katt kan vara kompisar :O)
Tråkigt att h*n har lite problem, men man gör ju så gott man kan.
Jag blir alltid så glad när jag hör att man offrar sig lite även för en huskatt

Naquita
0

uffe

ja,han är stor min "lille" Noah. han blir 8 månader den 1 januari och väger 4 kg:)

bild på Noah o hans mamma..han e bra mycket större än henne redan:)

Zigge_Doriz
0

Här kommer bild på Doriz och Zigge

Uffe
0

Hahaha Naquita, det där ser ut precis som här hemma, laptoppen på bordet och säkerligen tvn igång, men på den tittar bara katterna.

Zigge_Doris häftiga katter där, ser ut som två pälsmonster. Mycket päls är snyggt, men vilket jobb man får på köpet

Naquita
0

det är självklart för mig att alla mina katter ska ha lika vård oavsett om det är en renrasig eller en huskatt. huskatten(en hane) är min äldsta katt och vi har haft våra motgångar från och till sedan han var åtta månader gammal, det var då patellan upptäcktes och han fick börja gå på antibiotika. han har alltid varit så snäll o älskat allt och alla oavsett hur dåligt han än mått. en riktigt underbar kompis! första tecknet på att han mår dåligt är att han vill ha mer uppmärksamhet, blir keligare och lägger sig hos hunden. då vet jag att han mår dåligt min lille älskling. det gäller att vara uppmärksam på sin katt,hjärtfelet upptäcktes för att jag tyckte amigo blivit mer slö och trött. han åt bra osv, och veterinren tyckte de va onödigt att göra en närmare utredning, men jag gav mig inte o efter ett ultraljud konstaterades hans hjärtfel och han fick medicin och mår nu oftast som vilken katt som helst:)

det stämmer det där med att endast en ägare kan se om katten är sjuk i början.

Zigge_Doriz
0

Jo det är ju en hel del jobb med päsvård och tyvärr är vi tvungna att ta Zigge till vet. på Tisdag och "köra" en lejonklippning för hans päls har tovat ihop sej någe så otroligt !! Men det växer snart ut igen…

Uffe
0

Ja ibland händer det olycker, och sen är det ju inte alla katter som älskar att bli kammade heller.  Men det är ju skönt att det finns hjälp

Zigge_Doriz
0

Ja så sant, en del katter gillar inte kamning men det är inget problem med våra (SE BIF. BILD.) Fast ibland händer det att det blir tovor som till slut blir för nära huden och det finns inte så mycket annat att göra än klippning !!

Uffe
0

Ja där ser man, så snällt ligger mnsann inte mina när de ska kammas :O)

det är ju klart humanare att raka bort vissa tovor än att försöka reda ut dem, man får känna efter hur de sitter.

Här hemma har jag en hona med bomullspäls, och inye är hon glad för att bli kammad heller, och det minsta det tar emot så åker man på en snyting:O), misslyckats med henne har jag bara gjort när hon haft kattungar, för bråka med en katt med ungar tyckte jag inte verkaade smart, och veterinären höll med

Naquita
0

min "lille" noah älskar kamning =)

här tränas bäbisarna från 3-4 veckors ålder. noah e egenuppfödd o världens goaste..*ler*

Noah har en liten egenhet, han ska alltid ha tassarna på min axel(på bilden når han inte riktigt upp till husses axel hihi) och trycka magen mot o tokspinna när han blir kammad.

åh,att man kan älska ett så litet djur så himla mycket:)

Uffe
0

Ja han ser ju verkligen ut att gilla det. Mina gillar mer att bli fönade efter ett bad, då brukar de somna i mott knä

Zigge_Doriz
0

Ang. detta med pälsvård & bad hur gör ni ? Jag gör så här, titta in

på min hemsida under "våra katter" på följande url:

http://hem.bredband.net/rayblomqvist/sidornau/indexu.htm

Där har jag lite bilder och skrivit hur JAG gör .

Uffe
0

Jag fick gå och hämta batteriet så att jag vet vad det är jag använder.

Först kör jag inpackning med Bio Groom Coat Conditioner. Blandar tre matskedar med ca tre dl vatten. Blöter ner katten med gojan och virar in den i en handduk, sen får det sitta i 20 minuter ungefär.

Badet börjar jag med att schamponera katten två gånger med utspädd Yes diskmedel.
Sen blir det en schamponering med All Systems Professional Whitening, och till sist lite balsam - PEK Conditioner.

Ja sen kommer vi till föningen då, den tar ju evigheter, katten somnar och husse blir trött i armen. Som grädde på moset avslutar jag med lite Petwise Pälslans Balsam

Resultatet blir som på bilden

Sen finns det nog ´vare sig rätt eller fel, alla gör på det sätt som de tycker bäst om, huvudsaken är ju att det blir rent :O)

Kittentotts-deleted
0

Som omväxling ska jag visa er Oddeyed Pojkar jag fött upp:

Kittentotts-deleted
0

Här kommer nästa Oddeyed brodern t ovan:

Raktajinos
0

Jaa att fota svarta katter och djur är en hel vetenskap phu! haha den skulle nog kunna få en egen tråd tror jag … usch och blää oftast blir dom gråa bruna dassiga … urk ! :(

Den bilden på Svinto har en proffsfotograf tagit .. jag har hittills inte själv lyckats så vidare bra…..

Uffe
0

Vilken liten pöting och Odd Eyed är stencoola !

Ja det där med svarta katter finns det nog bara ett fåtal som lyckas med. Jag försökte en gång med mycket ljus, då såg katten inte klok ut

EddaM
0

Åhh så drar jag in min ena husis som jag kammar varje dag så hon inte skall tova sig. Hon är en hårboll min lilla Feztiz. =) Hon ligger på rygg och spinner när jag kammar henne, hon fönar jag även efter badet och hon är så snäll så snäll.

S*Luddhuvet´z

Kittentotts-deleted
0

Oj oj så vackerOskyldig

Bart
0

Lägger in en bild på min ena katt "Smulan" hon är en perser g03.Hon är fyra år och har haft en kull.