Godmorgon onsdag
Godmorgon från ett dimmigt och 14 gradigt Trelleborg. Det är precis jag kan se grannens hus, det blir att köra till jobbet i "gröt".
Igår var vi och vaccinerade, chippade och besiktigade våra "huliganer" och det gick bra. Alla skötte sig exemplariskt, inte ett pip och veterinären satt OK på alla. Hon var mycket nöjd med deras bett, helt korrekta och bra käkar. Alla fem äter, busar och mår bra idag.
Hoppas alla får en bra onsdag // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Godmorgon,
Usch vad jag är TRÖTT i dag. 
Denna vecka bara rullar på det händer inget speciellt alls .
Ser fram emot helgen då det vankas SW!!!! 
Ska åka med min "ove" som numera kallas "Huvudfotingen"
Jaaa jag vet att man inte ska ställa en katt i sån dålig kontition MEN nu har jag planerat in min höst med Norge resa och allt så det är bara att prova och se OM han får sina cert i allafall :) 
Men sen efter Norge får han va hemma tills han kommit i kondition igen :))
Hoppas att få träffa många av er på SW :)
Ha en underbar onsdag
Kram Chatrine

Godmorgon
Från Österlen.Natten har varit lite kyligare än förut bara 6 grader när jag steg upp,men nu tittar solen fram så vi får nog en fin dag trots allt.
Vi ska ta en sväng till Torna Hellestad med en bale halm.Ett par räkningar ska betalas och kanske jag tittar in någonstans för att kolla Kamera får se.Dagarna flyter på så fort så jag får inte allt det gjort som jag skulle vilja.
Det känns lite konstigt att snart hela utställnings året har gått och jag har inte kommit iväg på en enda.Men som tur är så kommer ju ett nytt nästa år
Ha en bra dag utan stress.
//Sylvia
Hej på er alla och gomorron från ett disigt, kallt Kungälv. Har precis haft läkaren här och om mina prover ser bra ut som de tog imorse så är jg hemma imorgon, underbart, yes. En kommande ny operation väntar men den kommer när organen är i bättre skick än idag. Kommer vara sjukskriven några vecka framåt och håller tummarna för att det inte blir nåt nytt insjuknande men blir nog inga problem med att få tiden till att gå iallafall, har ju inte så mycket kraft just nu, kanske man ska försöka inse det men det är inte riktigt min grej. Ska bli så himla kul att komma till SW, inte bara för utställningen, iofs är jag jättenyfiken på vad detta är, har aldrig varit på SW tidigare och bäst av allt blir ju att träffa så mycket folk som man bara känner till namnet på men få ett ansikte på personer är ju alltid bättre.
Ha en bra dag alla och ta hand om varandra i höstkylan.
God morgon……Är ledig i dag och sitter nu bara och fördröjer tiden lite…Jag skall vara hos veterinären kl 11 för min gamla honoa som har ev fått en "canserknuta" (kanske) på magen och den bör ju väck i så fall, vi får se vad hon säger om den.

# 3
Vad bra att allt verkar OK Annica! Ser fram emot att träffa dig igen! Om jag nu hinner prata med någon när jag skall gå assistent och vi skall springa och hämta alla katterna….pust….
SW är egentligen en helt vanlig utställning som är fördelad på två dagar istället för en, mer som en gammaldags 1-certifikatsutställning. Första dagen lördag sker bara själva grundbedömningarna hos de olika domarna. Ibland brukar vissa domare säga vilka katter de vill se till sin Nominering på söndagmorgon/förmidag. Jag har lagt märke till att det verkar variera från SW till SW……Efter NOM på söndag börjar panelen såsmåningom som vanligt.
Kringarrangemangen är väl det som gör det hela lite festligare. Musik/underhållning vid presentationen av domare samt panelen. En festmiddag på lördagkvällen för utställare, domare och arrangörer hör också till.
Vanligtvis brukar det vara mest svenska katter när utställningen är i Sverige och mest norska katter när den är i Norge (vartannat år!). Några finska och danska katter brukar också dyka upp. I år har jag dock hört ryktas att SW får besök av katter från flera europeiska länder. Det skall verkligen bli spännande att få se vilka dessa är. Dessutom brukar SW locka åtminstone ca 100 tävlande perser/exoter. Detta brukar dock också variera från år till år. Lite tråkigt är det dock att SW alltid hålls på sensommaren/tidig höst då vår kategori sällan är i superkondition!!
Domarfördelningen skall vara hemlig tills man checkar in på utställning, då först kan man kolla vilken domare som skall dömma din/dina katter. Assistenterna bär fram och visar katterna för domarna som bedömmer dem som vanligt och eventuella certifikat räknas, men däremot får inte katternas resultat räknas med i Sveraks Årets Katt tävling.
BIS-katterna får titeln SW + årtal inskriven i sina stamtavlor.
Lite konstigt kan tyckas när Sveraks Årets Katt + årtal INTE skrivs in i stamtavlorna!??
För att få titeln Årets Katt kämpar/tävlar man hela året för att uppnå de 5 BIS + bra tilläggspoäng (antalet tävlande katter) som krävs för att ligga i topp respektive år/kategori/klass….
OBS! Detta var lite synpunkter samt en liten förenklad beskrivning av SW från mig…. mera finns att läsa på nätet!
Ser framemot att få träffa/se flera av er där!!
Kram
Lisa
S*Amors Troll
Tack Lisa för en mycket bra beskrivning

Tack för beskrivningen Lisa!Väldigt tydligt.
Du får ta dej tid att komma och träffa oss perser människor hur som helst.Rast måste du väl få?
Tråkigt att inte dela boende med dej och dina fina katter den här gången.Men jag får ju träffa ett gäng skogisar den här gången…
Känns jobbigt att ha "ofarit"(Norrländska=ej åkt)90 mil på fredag och 90 mil på söndagkväll!Men några ska ju från Luleå också så dom har 13 mil till!Ännu längre!
Ser verkligen framemot en trevlig helg!Att få se Optimal Prime´s Penny -som jag inte sett sen förra sommaren och Annica´s Samuel ska bli kul.
Samt att träffa alla Norrländska "tjejer" igen och deras fina katter.Samt övriga som jag känner redan och andra som jag bara mailat med tidigare och förhoppningsvis nån ny bekantskap.
Samt att se ALLA läckra Perser/Exotic förståss!
Vi ses!
Heléne Fahlgren
Optimal Prime´s