AGRIA 7+ veckor väntan på ersättning
Jag skickade in kvitton till AGRIA via mail den 10 & 20 juli, har än idag inte fått min ersättning.
De svarade -vi min förfrågan i mitten av aug:
"Vi har tyvärr lite längre handläggningstider under sommaren, ca 4 veckor för närvarande.
Det betyder att det kommer dröja något innan vi kan reglera din skada tyvärr."
Men nu är det snart 8 veckor..
Ännu än gång visar Agria sin trista attityd mot sina försäkringstagare.
De får nog rycka upp sig om de ska få ha några kunder kvar.Jag har IF och där finns pengarna på kontot efter en till tre dagar.
Det är ju lite jobbigt om det gäller mycket pengar som man ligger ute med.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Tack för tipset - skall ta o kolla med If och mina försäkringar!!!
2-3 månader har jag fått vänta ibland..tyvärr..så himla tråkigt
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Jag har gjensidige forsikring(norge)och har haft 2 veterinær saker och jag fick in pengar på kontot 3 dar efter kvittona skickats och den sista 4 dar…VÆLDIGT NØJD med dom!! vet inte om det finns i Sverige???
#5 jo de fins i sverige :) jag har min bilförsäkring där, kanske ska kolla deras djurförsäkringar också, jag har agria… känner så många som jobbar där så det blev ett naturligt val.. kanske man ska kolla upp det…
#6..vad heter "gjensidige forsikring" på svenska

#7 Det heter så :-)
http://www.gjensidige.se/?cmpe=google&gclid=COvN9Yrtz5wCFZJ_3godfzrzJA
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Vet ni VAD!! Som hon sade Tjorven - nu har jag fått en del av ersättningen från AGRIA - det tog "Bara" 8+ veckor!!! Väntar fortfarande på en del….dessutom är jag MYCKET irriterad över snorkig personal när man ringer…

OJOJOJ, vad bra Anna.
BARA 8 veckor +
Då ska vi se om jag får höra nåt från dom oxå sen "Lort"Alice tragiska bortgång för lika länge sedan, jag har inte hört ett ord från dom!
// Lena
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
TJATA och TJATA - jag skickar dem mail varje vecka!!!
Usch, så tråkigt att det ska ta så lång tid!
Jag väntar också på pengar från Agria. Distriktsveterinären som jag åkte till kunde inte direktreglera så jag ligger ute med pengar för 1 jourbesök, 1 operation, 1 återbesök och 1 avlivning som skedde den 20, 21 och 30 juli. Det är mycket pengar att ligga ute med. Inga pengar från Agria än så länge….Jag har ringt och härjat några ggr men bara fått ett brev, samma som TS också fått. Förut stod det på Agrias hemsida att handläggningstiden skulle vara högst 30 dagar men nu kan jag inte hitta den texten längre…*suck* Funderar på att det kanske är dags att byta försäkringsbolag när denna cirkusen är över!?! //Eva