Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 740 ggr
Yazmine
0

Kostnad ?

Vilka priser är det på perserkatter ?

Uffe
0

Oj det är väldigt olika det, men man kan väl säga att från runt 4000 och uppåt.

Jag vet inte var gränsen går uppåt i dag, men för något år sedan vet jag de som betalade uppemot 18 000

Yazmine
0

Oj det var mycket pengar, gäller dem här priserna för andra raskatter också ?

Uffe
0

Jag skulle tro att den nedre gränsen ligger ungefär där. Med några undantag, jag tror att Bengaler och Spynx kostar mer.

Kittentotts-deleted
0

Perserkatterna ligger som sällskap i regel på 4000:- om de är färdigvaccinerade o klara. I Idp behöver man inte vaccinera mer än 1gång, Tyvärr! Jag gör det ändå, känns bäst att katten får lugn o ro i nya hemmet än behövas dra iväg t ytterligare vaccinering så kort tid efter att ha kommit hem. Priserna tycker jag är billiga med tanke på vad det kostar med vaccinering, stamtavlor, mat mm så går i regel en uppfödning knappast med vinst, detta är för mig en mysig tid. Shynx ligger idag runt 12000 tror jag, min väninna har detta, då är detta sällskapGladEn för utställning kan gå på 18000-20000.Men deras parningsavgifter ligger mkt högt, har hört 15000, sen är de dyrare försäkra mm.

Uffe
0

Finns det någon speciell anledning till att Spynxarna är dyrare i försäkring ?

Yazmine
0

Ursäkta min okunighet men vad är en spynxare?nån som har nån bild ?

Uffe
0

Nakenkatter Skrattande Jag skall se om jag kan hitta någon bild

Yazmine
0

Okej jag vet hur dem ser ut viste bara inte att dem hette så =) Jag är så fruktansvärt dålig på namn Flört

Uffe
0

Nej de omtalas nog mest som Nakenfisar, och det är ju inte lätt att hålla reda på alla raser :O)

Kittentotts-deleted
0

Största anledningen ligger nog i att de är ju dyra i inköp, så liv värdet gör ju premien höjs, sen är de ju soppas få av, vet ej om detta höjer lite, men jag vet att väninnan min har överdrivet höga premier, här har ni en länk t en sphynx :http://www.chatnus.com/POzzy.html

Uffe
0

Nu är det nog jsg som inte riktigt hänger med, det är ju klart att pris och livvärde höjer premien :O)