Svartis har nu åkt för somna in
Vår lilla svartis va för oss en flicka första 14 dagarna i sitt liv, sen då Svartis blev dålig mer o mer så upptäckte vi att han ingen sköldpadda va utan en svartabby söt pojk. När han va 14 dagar åkte vi t Veterinären för han åt inte, va minst, gnydde, jag gjorde allt de här veckorna som gick för se så han inte hade förstoppning, inget kom ut trots olja o massage mm.Vi åkte t vår snälla veterinär för detta va enda jag kunde tänka som sista utväg, då va jag mkt förvirrad o ledsen o hade inte sovit på några nätter pga allt.När jag kom ner t henrik så tittade jag på honom, sa: ja jag vet inte vad jag ska säga, det är inte ofta man åker in med en bebis som väger 150gr, men nu måste du stötta mig, känns som jag gräver en grop snart t mig själv. De hittade inget med ultraljud. Men så kom vi hem, han bajsade sen stora mängder av all massagen av ultraljudet, han började äta, men bajset luktade kloak
Mammorna ville ju tvätta o bajsa av, jag va där för ta det, men jag hann inte alltid. Resultatet ja! de andra bajsade hejdlöst o löst i 1 vecka, enligt Henrik va detta för mammorna åt upp detta bajs den lille hade haft i sig så lång tid.Nu hade jag 6st som reagerade, vita va 5st, så gissa cirkusen då de kravlade runt i allt. Men svartis åt o mådde kanon i 3 dagar, gick upp massor, bajsade bra.Så vände allt! han blev slapp, huvdet hängde o ryckte, nu det sista hade han svårt andas, men han såg med sina ljuvliga ögon på mig, öronen vippade då jag satt o pratade med honom, men nu hade allt lagt ner som sugreflexer,kropp mm, tänkte han somnar nog snart, men han ville inte ge upp.Sitter nu o väntar på min gubbe ska komma hem fr Veterinären där han ska få somna, jag kan inte köra i mörkret själv så han fick åka, någon måste vara hemma med pojken, usch vad gör man? jag är så ledsen! Mammorna t bebisarna är helsyskon, de hjälps åt med allt, men det sista har de varit så stressade så de andra små drabbades av att inte få tillräckligt med mat, jag hade ju inget annat val, men man mår ändå så dåligt.Man känner sig så ensam i allt när sånt här händer, alla är bortresta.
Usch vad lesamt det är alldrig roligt när djuren mår dåligt,och att man inte vet vad det beror på,man blir så hjälplös.Kram på dig och hoppas att dem andra mår bra i allafall.
Fy vad jobbigt, det är alltid lika hemskt när kattungar blir sjuka och dåliga.
En klen tröst är väl att det var nog bäst att det blev som det blev, ju längre man håller på desto mer fäster man sig.
Nu får vi hoppas att de andra kryar på sig och allt blir lugnt igen. Det här har nog alla uppödare varit med om och man står ändå lika frågande.
Ja alla har nog varit med om det, detta händer ibland och är fullt naturligt att en individ blir sjuk precis som våra barn ibland föds de med något felaktigt organ el så. Man blir lika ledsen varje gång sånt här händer.Han somnade lugnt iallafall, han hade enligt min Veterinär något fel på levern troligen, den va något stor vid ultraljudet, då visste han inte säkert om det va så, men han sa att felet berodde på magen.Jag är glad han fått somna nu, har varit jobbigt sitta o se honom bli sämre o sämre.Så här är det att vara uppfödare, man ska ta dessa saker med, men det är jobbigt då det sker. Nu hoppas jag med att de andra kan få växa o må bra, de har ju börjat med riktig mat nu o smaka, så jag hoppas att de som är små växer o blir starka. Tack för de fina orden! Förhoppningsvis kan jag visa dem här om ett tag, ska nu börja fota de som är stora o duktiga i veckan .Mvh Carina

Usch vad tråkigt.
Vi tänker på er.
Kramar Johan & Lotta
Johan sajtvärd på Européringen i Fokus
Kittentotts, vi ser fram emot att få se bilder på telningarna. Och har de nu börjat äta själv så skall du se att allt går mycket lättare.

Vad tråkigt för er.
*kram* från oss.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Tack för alla kramar & annat. Idag känns det lättare att veta han fick somna o slippa lida, nu ska jag njuta för fullt av syskonen. Kram på er alla! Mvh Carina
Ja, som alltid är det svårt att mista någon av sina små, allra helst när man har fått ha dem hos sig ett tag
Ibland känns det som om de bara kommer till världen för att lika snabbt vända om igen…Men oftast hinner de trots all sorg oftast ge oss små stunder av ljus.
Själva miste vi vår lille Lancelot när han var 16 veckor. Han hade då varit lite dålig i omgångar men veterinären hittade inget fel på honom, bland annat hade han problem med sin lilla mage - gaser och förstoppning. Han blev sedan akut dålig och efter obduktionen fick vi reda på att han hade fötts med en missbildning på hjärtat. Detta påverkade lilla kretsloppet, hjärta-lungor, och han hade i princip varit "undercirkulerad" hela tiden vilket påverkat kroppens övriga funktioner. Det är svårt att förstå att en sådan kattunge kan var så full av liv och bus för att i nästa stund vara dödligt sjuk. Många tårar blev det när jag tog beslutet att låta honom somna in, svårast var det på grund av att jag inte fick något klart besked om vad som verkligen var felet med honom, att inte ha en "diagnos" att utgå ifrån. Men han mådde så dåligt att han fick somna för att slippa lida. Lancelot har en egen liten minnessida på vår hemsida om ni vill är ni välkomna att kika in på den.
Bifogar en av de sista bilderna på Lancelot.
/Lotta
/Lotta
Jag vill med dessa bilder på Lancelot visa hur han utvecklades, han var lika full av bus som sin bror, när han var 9 veckor började han sacka efter i viktuppgången. Men i övrigt var han som vilken kattunge som helst. En sak jag reagerade på när Lancelot var ca 4 veckor var att han bet oss väldigt hårt i fingrarna, har aldrig upplevt detta med en kattunge tidigare, med hårt så menar jag rikigt hårt
vet inte om detta var hans sätt att visa att han inte alltid mådde så bra…Han åt med god aptit, lekte och busade.
/Lotta
/Lotta

Sikken underbar litet pyre.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Och på bilden jag har sitter ju Lancelots bror Merlin. Vi är så stolta över få ha Merlin hos oss, han är full av kärlek o bus.