Underbar helg
God morgon i stugorna !
Nu är jag vaken fast min kropp fortfarande sover :) Tillbaks från en underbar helg i Norge ..att det gick så bra denna helgen.. ja hjälp så glad jag är..jag svävar nog på molm hihi
Jag har ingen koll på några utställnings resultat eller jag tog hellre inga foton.. jag hade 8 katter med mig å det gick så himla bra för alla så jag och min dotter sprang för brinnande livet..non stop :)))
Kanske någon annan kan hjälpa med resultaten :)
Här är mina iallafall det var knappt att jag har koll på dom hihi
Efter som jag inte tog några foton där så blev det lite när vi kom hem så här är ett på min stora big boy.. Generalen… GIC Hassellidens Tabby Pepelino han fick super bedömning och ..ja tygnden var det inget fel på idag hahahahahaha
Han blev DB BIV och Bästa vuxna hane (BIS) båda dagarna jag är så glad och jag älskar honom min stora kille han fick även sina tre CACE så nu hoppas jag att vi kan köpa lite Skumpa till nästa utställning :)
Får han de certet så blir han EC då.. så vi längtar och hoppas :)) Här är han nöjd och belåten att vara hemma i gräset :)
Super tack till Margaretha Flyckt för denna goding
Ja sedan hade jag med en annan kille…
(N) Exporama´s Carson han blev CH i Lördags och fick sitt CACIB.. super bedömning på denna kille som jag bara älskar, han är så go.
Tack Kristin på Exporama´s för honom
Här är ett foto där han tycker det var väääälidigt skönt att få komma hem å GRISA ner sig :))
Ja hjälp sedan måste jag berätta att Playboy blev en solid creme i helgen hihihi så inget silver och heller ingen tabby :)) Fast jag säger ändå tabby och två andra domare också.. jag reggar inte om honom ännu..
Men som Solid i Lördags så blev han DB BIV BIG men blev utslagen av sin bror Partyman som tog hem Bästa hane 3-6 månader (BIS ) Båda dagarna !!
Här är Playboy
Ett litet foto på Partyman
Sedan kommer vi till tjejerna :)) Princess blev utslagen båda dagarna av sin syster Passion..
Ett litet foto Princess
Passion fick en kanon bedömning och ja.. jag vet vad jag skall säga hon är skit fin.. hihihi
Passion tog hem Lörd.DB BIV Och BIG Söndag Lörd. BIG och BIR.. Jag är så lycklig..
Passion blev Bäst i Rasen Perser så himla kul !!!
Här är ett foto på Passion
Jag hade även med lilla Napolion ..han blev EX1 båda dagarna och även DB på lördagen…han följde med som sällskap till min Olivia
Ja och sist måste jag få skryta extra hårt och mycket för min Olivia… hon .. ja jag fick så otroligt mycket beröm och så fina ord ..så glädje tårarna bara kommer i floder..snyft..
Silvret ja jag visste att det var bra och hennes teckningar också men hjälp jag druknade i alla otroliga fina ord från alla domare.. jag är så lycklig och utan mina hanar och min Gloria hade jag aldrig haft denna underbara Olivia…så jag är så tacksam.
Här är lilla Olivia ett foto för några dagar sedan..
Hon tog hem detta båda dagarna Bäst i Rasen över exoterna och hon blev DB och Bästa hona 3-6 månader (BIS )
Jag tackar alla som var där och hade jobbat hårt för denna utställningen och även alla mina motståndare.. :))) Kram från en lycklig Marita
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

WOW!!!!!
Vilken helg du har haft!
SuperDuperGrattis till framgångarna och fortsatt lycka till!!!!
Här kommer skumpan från mig!!!!
Kram!
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Tack Lena
Jag håller med Lena Jättegrattis till alla dina utmärkelser!!!
Dom är Kalasfina
Kram Rosie
SUPERMEGABAMSE GRATTIS!!!
Vad lycklig du måste vara!!
Men katterna är ju dö läckra allihopa så det var ju väntat 
Grattis från oss

Oj Oj vilken toppenhelg jätteskoj stort grattis härifrån till dig och dina underbara katter fick du med dig alla priser hem ;)
Anna

MAssor av grattis från mej också
MVH Elis
Grattis Grattis!

Jättgrattis Marita till alla utmärkelser i helgen!!

Kram Gunilla
Gunilla

GRATTIS!!!!!!!
Kram Chatrine
Tack snälla för era gulliga ord.
#6 Tyvärr så var det inga direkt priser till bästa katterna ( BIS ) jag fick 400 g mat per vinnare
så det fick plats i en liten påse.
Men fina vaser i norska glas gick till domarna och assisterna för deras underbara jobb
Jag är jätte glad att mina katter vann och att man träffar alla vänner men visst det hade inte gjort ont med en liten pokal att kunna visa upp eller ta fina foton på sina vinnar katter

Grattis Gratttis =) Underbart vackra katter =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
JÄTTEGRATTIS!
MVH
Kristina
jag knycker Lenas skumpa
supergrattis från oss oxå
Håller med Petra lite…det var väl väntat
synd att det inte blev några pokaler att visa upp
Men du kommer i alla fall hem med den äran
Nu fick jag en avbokning på Playboy när jag inte kan säga med 100% att han är silver, tabby eller solid så han kommer att vara till salu igen

Jag får skicka ett DNA test i värsta fall

// Mia
Tack Mia

MEN det tycker jag var lite snålt förstås,,,
visst är det äran som räknas men visst är det skoj med fina pokaler eller krokarder oxo när ens katter har gjort det så bra som dina det blir pricken över it lixom ;)
Men vi får hoppas att det blir bättring till nästa gång ;) säkert inte sista gången dina sötnosar gör det så bra
Grattis igen
Anna

Grattis Marita till helgens framgångar. Måste kännas underbart och jag förstår att du svävar.
Ha det bra // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
JÄTTEGTATTIS till alla fina framgångar i helgen!!!
Vilken lycka:)
Ha en bra kväll!
//Susanne

MASSOR av grattiskramar Marita och alla vackra superduperkatter.

Lena
Lena W
Betty Back`s Exotics
Tack snälla för era goa ord
de värmer i kroppen
Många kramar till er
Grattis, grattis till alla vinster, beröm och fina bedömningar!!
Dina katter är sååå fina
! Många kramar

SUPERGRATTIS Marita för alla fina resultat!!! Jag visste ju att det skulle gå bra, ellerhur
Kan berätta att Marita sa dagarna innan att hon inte alls trodde det skulle gå så bra
…knasa där!!!
Underbara foton på underbara katter
Nu är det bara att njuta och må över framgångarna, det är du minst sagt värd! Jag är så glad för din skull
JÄTTESTORT GRATTIS I MÄNGDER till de fantastiska resultaten på dina vackra katter!!!
Kram Elisabet
Stort Grattis! Helgen var super! Jag kom hem med en EC och en Champion och Sture blev ju Bästa hane korthår (CRX) på Söndagen så jag kan inte annat än vara jättenöjd! På onsdag så kastreras han så det var ju liksom sista chansen till EC!
Du har fantastiska Perser och exoter!
Mvh
Alexandra (Dagnys domar assistent)
#26 Hej.. stackars dig.. blev du illa biten? Jag såg hela händelsen och det gjorde ont i hela mig.
#27 jag fick två bett i handen, varav ett är ganska djupt.. men jag fick antibiotika att äta samma dag, så svullnaden har gått ned.. det är väl mest värken som är jobbig.
Jag visste att det var en orolig katt… dock visade han inga tendenser när jag bar honom, han var helt avslappnad i famnen, och visade heller inga varningar innan det smällde, oftast brukar jag känna på en katt oavset ras, att de spänner sig eller ändrar lynne.. men inte denna, så jag hann inte reagera förrän hansatt fast i handen..
så kan det gå - en risk man tar som assistent … men jag är inte skrämd så jag kommer fortsätta jobba på :) (dock kanske inte bära just den katten
)

Grattis !!!!!!
// Christina

#28 Ajajaj… kattbett är inte att leka med
Jag har också blivit biten en gång och hade ont säkert i 7-8 veckor innan fingerleden var helt ok… fick också antibiotika direkt som lindrade den värsta svullnaden ganska fort. Ett tips om huden stramar och gör ont… är Xylocain kräm!(bedövningskräm) finns receptfritt på apoteket.
Bra att du inte blev avskräckt

Hei Marita!
Jeg vil og få GRATULERE deg Kjempemye med Helgens bravader!!!!

Tøft gjort av deg synes jeg å ha med hele 8 katter på Utstilling! OJ!!
Du har jo såå FLOTTE og VAKRE katter, så egentlig så er jeg ikke såå overrasket att du gjorde det så bra som du gjorde med dine 4-bente!!!
Enda en gang GRATTIS såå mye!!!

Svev på skyen en laang stund nå!!
*smil*
MVH fra Elin.
*** AV SILKYRAIN (N) ***
SUPER grattis - du svävar väl bland molnen än !!!
Anna

STORT GRATTIS!!!
Super fina katter du har!!
Tack snälla för alla era goa ord
jag blir alldeles varm i kroppen
Ett jättegrattis till din superhelg!!
Så många katter och detta fina resultat, jag blir stressad när jag ska bada tre till utställning../Camilla