Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 627 ggr
Kakan81
2009-09-03 12:49
0

Klicker för katter

Jag har hittat en bok som handlar om klicker träning för katter skriven av Karen Pryor. Gissa om jag är sugen på att testa…. ;)

Är det någon här som har läst den boken å testat?

ixidixi
2009-09-03 13:26
0

Nej men testa du så får du dela med dej om hur det gårFlört

Kram Chatrine

evawennman
2009-09-03 15:02
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta har jag testat på Oscar och det fungerar bra!!!!

Han kan nu "kom hit" och "sitt"

Kakan81
2009-09-04 17:09
0

#1 Jag återkommer

#2 Vad kul. Var det svårt? Använde du godis eller leksak? Vilken duktig kille du har!

evawennman
2009-09-04 23:36
0

Jag använde klicker + godis…..  =)  Och sen om man vill kan man bara använda klickern för då vet han att ett klick = bra! Men jag tycker han är så duktig, så nu får han bara godis och ingen klicker…. Lite gott ska han väl få när han är duktig och inte bara ett "klick".  Blev överraskad att det gick så snabbt o lära honom. Tränade ca 10 min varje dag, tog bara någon vecka per grejj….

Men jag tycker definitivt du ska testa! Börje med "sitt" för det ska va en av de "enklare" grejjerna. Och då kan du hålla en godis ovanför hans huvud så att han måste sätta sig ner för att kunna se den =) Och så fort rumpan nuddar marken så "klick" och snabbt fram med godisen!!

Lycka till!!

englagirl
2009-09-04 23:53
0

#4 Vad duktig du är Eva att lära din misse!!

Jag vet att du är så duktig med din Oscar Flört

Fortsatt lycka till och hoppas att vi ses snart igen!

Kram!!!!

// Lena

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

evawennman
2009-09-06 16:16
0

Tack Lena! Jag älskar min Oscar, och han e så sjukt smart!  Han vill inte ens leka med låtsasmössen. Han tittar på mig med sina stora ögon som säger: " tror du jag är helt dum, det där är ju inte ens en riktig mus" Lasepekaren har han dock inte förstått sig på riktigt :D

tokig skrutt!

Kram

Kakan81
2009-09-07 11:16
0

Tack Eva för tipset.

Vi har en kille här hemma som bara sätter sig och tittar på lasern och sen på oss. Men däremot far han efter ljuset från ficklampan.
Skrattande De har verkligen sina egna idéer och tur är väl det.