Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 482 ggr
Uffe
0

Då var det över

Julafton för i år. Alla katter har alla svansar i behåll och inga krulliga morrhår Skrattande
Fast jag hittade världens grej i butiken hemma. Värmeljus som går på batteri. Himla bra, katterna kan lukta utan att få svedda morrhår.

Annars föll skinkan dem på läppen så jag förutaätter att de är nöjda med dagen Glad

simzonites
0

Ja, som vanligt går julafton fort över…

Här hemma står julgranen fortfarande upp, jag lyckades övertyga Johan om att vi skulle ha en julgranFlört, måste säga att alla våra katter har skött sig perfekt! Visst plockar de ner en och annan julgranskula, men det gör inget eftersom de är okrossbara. Det var så roligt att se lilla Babys reaktion då vi tände ljusen i granen, innan hade hon inte lagt märke till kulorna, men när det lyste och glittrade i dem så blev det fart på henne. Det är ju hennes första jul så hon är den som är mest fascinerad av julgranen. Den stackars halmgrisen ligger mest på rygg med alla fötterna i vädret. Att ha julgran innebär ju också en hel del barr lite överallt, i perserpälsar döljer de sig bra och ramlar oftast av i sängen Skrattande

På julafton njöt katterna av kokt torsk och som julgodis fick de Greenies, synd bara att dessa ska vara så dyraLedsen. Laserpekaren från Royal Canin är mycket uppskattad och använd i lagom mängd tror inte jag det är så stressande för katterna vilket många hävdar. I avsaknad på flugor och andra kryp ger den stimulans för deras jaktbeteende och motion får de ju också. Men det är ju som med allt annant - lagom är bäst! Det viktigaste är ju att inte rikta den mot deras ögon!

Ha en skön fortsättning på julhelgen!

/Lotta

/Lotta

Uffe
0

Julgran har jag skippat sen den sista jag hade befann sig i vägrät position den mesta tiden.

Här har det också lekts med laserpekaren och jag tror inte heller att de blir stressade av den. Om man jagar en tygmus eller en röd prick kan nog vara det samma.

Min katter slutade själv leka när de inte tyckte att den var kul längre

Kittentotts-deleted
0

Här har vi efter år med katter bestämt ha plastgran för slippa barr överallt. I början va mina små nya sötnosar väldigt undrande över allt i granen, men jag sa aj aj aj ett par ggr, de va så duktiga, ingen kula el annat har åkt ner ännu. Annat va det på julaftonen då vi skulle åka t min släkt, vi började packa ner klapparn asom låg under granen, en del va öppnade delvis, någon hade haft en klick skit o stämplat en del med, ja så det blev o packa om för slippa ge bort dettaGladMvh Carina