Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 541 ggr
Uffe
0

Blir man glad eller??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I dah åkte lillkillen i badbaljan. Hans päls kan inte vara "normal" :O) det tog 2 tvimmar och en kvart att få honom torr. Men han var inte alls nöjde med resultatet på kragen så den ordnade han till själv, efter en timme såg han ut så här

EddaM
0

Åhhh nej vad söt man kan vara=)))

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Uffe
1

Mmmmmm tur att man inte ska på utställning ;O)

Ser framför mig bad om nätterna innn en sån

EddaM
0

Haha ja det är kanske tur det. Uja måste vara hemskt att bli tvungen att bada om en perser på natten innan man skall åka. Man får ju ändå så lite sömn. *ta i trä* så har jag inte behövt att bada om någon katt ännu. Feztiz har ju problem med sin krage hon med, oftast har en en liten tuffs av den i munnen hela tiden. Och när vi skall på utställning får hon ha haklapp. Hon dregglar så väldigt när hon åker bil dessutom.

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

Jag får kanske leta upp var man kan köpa små käcka haklappar till Perser :O)

Det finns ju det har jag sett på utställningar, men jag har aldrig sett någon som säljer

EddaM
0

Jag köpte en bebis haklapp som jag sydde fast band på så man kan knyta den bakom frambenen. Jag letade nämligen länge efter en haklapp o frågade både coon ägare och perser ägare men ingen visste så jag fick göra en själv.

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

Jag är inte så bra med nål och tråd, man ska kankse fråga på skogissidan

EddaM
0

Ja det kan ju hända att någon skogis ägare har det till sina skogisar.

S*Luddhuvet´z

Dockan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Räcka ut tunganDet var en fin nybadad katt hi hi,duktig husse som badar så här in på Julen,jag har jobb med min vita men det är ju kul när dom är vita, Nospuss till katten från LENA

Hälsningar LENAGlad

EddaM
0

Vita är ju så vackra=)

S*Luddhuvet´z

Kittentotts-deleted
0

Jag hade alltid hakklapp på min Tiger då han va en liten kille enda utvägen om jag skulle kunna gå på en utställning. Köp en på babyaffären, sån där t de minsta, sy in med vanlig tråd o nål vid knappen bara tills den passar, jag målade sådanda med olika disneymotiv, så jag har gett bort en hel del. Annars kan du ta en tubsocka & klippa hål i andra ändan också o trä på runt huvudet så den skyddar kragen. Mvh Carina

Uffe
0

Tack för tips Carina, det där  med tubsocka verkade ju inte fel,  lite av samma stuk som jag sett en bekant göra på sina Cockrar