Mat till kattungar
Hej!
Har en fråga till er.. Vad ger ni era kattungar? De lite äldre?
Mina är inte så förtjusta i Royalkitten..De vuxna blir jätte dåliga i magen utav det. De kräks och får diareè. Står både kitten och outdoors framme så äter de små outdoors.
Nu har jag en kattunge här hemma som äter lite,,och helst inte torrfoder..Slickar gräddfil.äter nötfärs (lite)men inte mycket mer..Hon är 14 veckor.(.bekymrad)Hon är pigg busig men tappar i vikt..Tar tacksamt i mot råd
Testa med RC mjölk ersättning. Det får mina kattungar blandat med nötfärs. Mkt populärt! 
Tack!! Ska testa det/Camilla
Har du provat uppblött torrfoder?

KMR- modersmjölkersättning/mjölk. skulle jag säga….Upblött babycat.
Du kan blande de två..det gillar dom oftast.
Nötfärs som godis.
Lycka till
// Mia
Hills kitten burkmat gillar mina oxå. Vuxna och kattungar. 
Mina tyckte om Royals babycatmjukmat, purén (som är svindyr). Däremot inte Kittenmjukmaten i påse…

Jag blöter upp torrfodret :)
Jag ger mina Royal Canin Persian.
Men börjar med köttfärs. Sen blandar jag dessa 2 för att sen bara gå över på uppblött torrfoder
Kram Chatrine
Ja du har fått massor av råd
Jag ger uppblött babycat och lite mjukmat av olika sorter.. har också alltid torr babycat vid sidan.. så får dom välja vad dom vill ha..
Kitten tycker vi inte om

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Tack för alla råd.. Min fröken som inte vill äta är 14 veckor…och har åsikter..Har ej fött upp henne själv och när vikten dalar så blir jag orolig…Nu fjäskar jag för henne och det gillar hon…Nötfärs,,AD ja ja..Försöker med uppblött kitten i KMR ingen höjdare..Lite Outdoors(torrt) går i. Hon har iallafall ökat i vikt nu..Är rädd att hon blir en kräsen liten fröken..
Ett charmtroll är hon med mycket energi..
Ha en bra måndag/Camilla

Hej !
Alla gillar inte blandade " rätter"
Det är som med oss människor..det gäller att pröva sig fram till det som just din flicka gillar
pröva " bara " Kmr..
Hoppas att fröken får bättre apit snart 
// Mia
# 9 Mitt råd är kolla henne noga i munnen, gommen å alla tänder innanför å utanför.. bettet osv .. om inte du hittar något där gå till veterinären för en koll.. detta låter inte riktigt okej..om hon bara går ner i vikt också, även om hon har ökat lite nu..
Jag tänker på att hon kan ha ont i munnen å på så sätt inte äta.. har du vänt dig till uppfödaren?..tanke på vad hon åt förrut å osv..eller har hon alltid varit sådan här?
Lycka till
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
vi är ett flertal av oss som har upplevt detta när vi har köpt katt.
o vi har fått fjäska med olika saker:)
nötfärs har alltid gått hem hos mig…fast jag har fått mata.
o när man matar så kan man ju mata på…de får i sig mycket mer än om de själva äter
fast man får ju vara försiktig när man börjar..så att magen tål det

Vi har kört eukanuba vilket alla katterna gillar och även lite KMR som alltid gått hem. Även om vi inte är uppfödare så kan det ju bli lite si och så med maten när de små byter hem. Men med KMR och lite uppblöt torrfoder har vi haft små som äter kalasbra
Prova att ge henne stömming det brukar mina vara jätte förtjusta i. Advance persien foder är väldigt smakligt och små bitar oxå.
Andvänder inte RC längre dels för att katterna spydde och att nästan ingen la på sig.Durt är det oxå.
/Annika