Perser iFokus

Perser

Etikett11-utställning
Läst 1124 ggr
mallis
0

Olika stamtavlor?

Håller på och letar katt, nu har jag upptäckt att olika uppfödare registrerar sina katter antingen i Sverak eller en till som jag inte kommer ihåg namnet på.
Har det betydelse om jag vill ställa ut?
Hur går det till då?
Kan jag vara med på alla utställningar?
Eller måste jag registrera om katten?

MVH  Malou

yadhayezibas
0

Det är nog IDP du menar. Så finns det Sverak som du skrev där. På IDP utställningr får sverak katter vara med. Men på sverak utställningar får inte IDP katter vara med. Oerhört dumt av sverak tycker jag men det är min åsikt.

MonicaLagerquist
0

När katten blir din reggar du den i det förbund du har valt att tillhöra.

Stolt ägare till tre La permer

Marita-L
0

Eller så gör du inget om du är medlem i en IDP klubbGladoch vill ställa ut därSkrattande http://www.idpnordic.se/ då spelar det ingen roll om den ena har sverak stamtavla och den andra IDP alla är lika välkomnaKyss

Lycka till

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

[Guardians]
0

Tycker det har mycket stor betydelse vilket förbund katten tillhör om du vill ställa ut mer än nån gång per år då IDP tyvärr inte har så många utställningar per år. Oavsett om katten du köper är registrerad i IDP eller Sverak så kan du byta förbund på den.

Annkis54
0

#4. det tycker jag beror på var i landet man bor
bor man i västra/södra delen så har man i alla fall 5-8 utställningar per år. För min del så räcker det.:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

[Guardians]
0

Jo, men inte så många väl, kollade på idpsidan och där var det bara 6 utställningar inom IDP i år, synd att inte alla klubbar (förutom de allra minimalaste, vet ju att på min tid så fanns det idp-klubb med 15 medlemar) kan försöka ordna åtminstone en per år, föreningen hallandskatten har ju stått för 50% av IDPs utställningar i år tack vare några riktiga eldsjälar varav flera finns på denna sidan, stort eloge till er, en liknande uppsving hade behövts för att få fart på IDP igen från flera håll. Har ju fortsatt en stor bit i mitt hjärta till IDP men tyvärr fått se denna nedgång på senare år. Tyvärr tror ju folk inom båda förbund att en utställning mer eller mindre ordnar sej själv, lokalen självstädas, burarna viker ihop sej och hoppar in i transporten utav bara glädjen, tycker det är skamligt när folk utställning efter utställning bara droppar in och ofta klagar på allt som inte fungerar men inte överhuvudtaget gör ett skit för att hjälpa till, hade alla dragit ett litet strå till stacken hade vi alla haft mycket roligare och orkat organisera mer. Mina tankar bara.

Annkis54
0

yes

Utställningar 2009

2009

Inb.

Res.

Klubb

Datum

Typ

Word

Pdf

Word

Pdf

FSK

Kista/Stockholm

3-4 januari

Dubbel

FHK

Varberg

14-15 mars

Dubbel

fhk

orkk

SNRF

Uppsala, Allianshallen

9-10 maj

Dubbel

FHK & SNRF

Ladan, Båstad

27-28 juni

Dubbel

ORKK

Norge

5-6 september

3 cert, 2 dagar

SNRF

Tierp

19-20 september

Dubbel

Inställd

FHK

VÄRNAMO

24-25 oktober

Dubbel

denna visar ju 6 st..i år…o då är en inställd
har vi tur till nästa år..så blir det inga inställda o kanske att Fyrstad kan få till en oxå
Lokal har de nu i alla fall. Åtminstone hittade jag en lokal i Trollhättan som inte kunde vara bättre
sen om de vågar dra igång nån…det kan jag ju inte svara på
o i listan ovan finns det ju utrymme för att även kanske KKN kan fixa nån utställning. Vi behöver inte gå mer än nåt/några år tillbaka så hade de väl några per år oxå
så det var därför jag skrev 5-8 per år

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Marita-L
0

Jag tycker att det räcker jaGladkanske skulle jag önska någon till på våren.. tex i jan/ feb.. men jag är nöjd.. Jag får mitt och katterna får lite vila i mellan.. lagom är bästFlört

Om jag var medlem i Sverak så skulle jag nog inte åka på så många fler ändå.. TystOskyldigCool Det är jätte kul med utställningar och jag älskar det verkligen men jag går inte in på det med " Blodigt allvar" utan mer en kul hobby som jag gillar och alla underbara vänner som jag träffar å all gemenskap.. känna gläjde även för andra och inte bara för mig självSkrattande

Men alla är vi olika så #0 Malou ta en tänkareFlört hur många du skulle vilja gå på och handla efter det.. allt blir bra oavsett vilket val du gör så länge du känner att det är rätt och dittGladKyss

Lycka till

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s