Mat till utställare
Har ni tips på vad man kan ha med sej för mat när man ska utställning?
Annars blir det bara en massa mackor och ibland sallad.Korv m.bröd och parisare(men det tror jag är ganska norrländskt?!).Alltså bröd,bröd och ännu mer bröd…
Heléne
om du menar just på utställningsdagen så olika sorters nudlar som du bara fixar VARMT vatten på utställningen
finns det inte pajer eller likanden som är färdiga…som man kan äta kalla? tänk en god ostpaj o en mugg varma nudlar..mums
har du en bra kylbag som håller länge så kan du ju ta med grillad kyckling
för jag antar att du inte menar att du ska mat med dig även ska räcka till där du bor.
ska spåna vidare:)
bra tråd förresten..för jag har pratat om detta med andra..
Pasta sallad innehållande körsbärstomater, ruccola, rödlök, mozzarella och lite olivolja med lufttorkad parma skinka till. MUMS! 
lite mer matiga sallader som ex din Petra…kan man ju göra i många olika versioner…men frågan är hur länge de behöver stå o ändå hålla sig fräsch
ska det bara stå i kylbag en dag..så kan man ju ta i hur mycket som helst gott…potatissallad o andra röror
men ska det hålla till andra dygnet..så blir det svårare
fler förslag:)
Har man kylskåp på rummet där man bor om man bor kvar då är det ju lugnt.. 
Annars om man bor på hotell så kan man ju antingen köpa dom på plats eller ta med sig ingredienserna o göra maten på morgonen på hotellet.
Sedan så finns det ju kylväskor som man kopplar till strömmen på bilen så håller det sig kallt oxå. 
jag har aldrig bott på annat än "vanliga" hotellrum..o där är kylen pyttepytte….men i vissa stugor på campingar o så..så är de kanske större.
de kylväskor är ju jättebra..men hur går det med innehållet i väskan under utställningen när den står i bilen…eller tar man den med sin in o letar upp ett kontakt:):) kanske dum fråga :)
köpa vissa saker på plats är ju oxå på vissa ställen såååååååå dyrt

Man kan ju ha fryst ris och frysta grönsaker till salladen till dag två.Även kassler går ju bra att skära i bitar och frysa in hemma så håller den sig kall till dag två.
Stolt ägare till tre La permer

I USA är det vanligt med förarrangerade knytkalas på utställningarna. Väldigt trevlig tradition, väl värd att importera :)

Tack för alla tips!
Knytkals lät ju jätte kul!Då blir det ju som en buffé!
Vore kanske nåt att tänka på för oss perserfolk-att starta en ny trend igen!(det var väl perserfolket som startade prepareringstrenden förmodar jag
)
Pajer,pitabröd med fyllning ,sallader är ju jättebra tips!
Och frukt!Idag blir det att handla så att jag klarar mej hela helgen med vindruvor-billiga för en gångs skull!
Heléne
På SNRFs utställningar så står vi alltid med frukt korgar för alla utställare och besökare :) (ibland även annat onyttigt som Chips och godis) en utgift för klubben, men som i längden betalar sig med glada utställare och nöjda besökare 

Mat termos är en bra uppfinning
Då kan man ha med sig varm mat åtminstone till första dagen. Hur bra som helst.
//Sylvia
Nu åker vi i helgen till Norge är borta från fredag till söndag natt… bra tips? Annars blir det dyr mat till lunch hihihi
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
JAg skulle rekomendera att göra goda pannbiffar som smaksätts med ex, feta ost , torkad tomat och svarta oliver :)
när man stekt dem så låter man dem kallna och sedan in i frysen (gör dem ganska platta) sedan tar du med dessa frysta i kylväska och har som pålägg på smörgås, eller tar med lite egengjord pastasallad eller bara en grönsallad, det borde hålla sig bra under helgen..