Perser iFokus

Perser

Etikett09-hälsa-beteenden
Läst 1387 ggr
Mayer
2009-08-25 22:46
0

försäkringskostnader?

Det vore roligt och veta vad ni betalar i försäkringar!Kanske en jämförelse?

Jag har If och betalar 453 kr./månad.

6 honor och 2 avelshanar.

MonicaLagerquist
2009-08-25 23:00
0

Det är ju svårt att jämföra eftersom att det finns så många olika slags försäkringar.

Livbeloppet är ju det som drar upp kostnaden.Har man dyra katter så kostar det ju betydligt mer.

Stolt ägare till tre La permer

yadhayezibas
2009-08-25 23:15
0

Finns det inte redan en sådan tråd?? Där vi har jämfört med varandra?? Har nåt svagt minne av det.. Oskyldig

QueenOfShivas
2009-08-25 23:19
0

Sant, man har lite olika avtal och så. Men Agria tex, lovar rabatt om man är med i rasring, vet ni om Swepex ingår? Eller har jag fått rabatten om bakfoten?

Jag plockade bort en livförsäkring på en av honorna men eftersom några av de andra hade fått kattungar (dock hos en annan uppfödare) så kunde jag inte ta bort livförsäkringen för då försvann dolda fel-försäkringen på kattungarna. Men det är ju inte ens "mina" kattungar och måste verkligen avelsförsäkringen sitta ihop med livförsäkringen? Det tycker jag känns jättetaskigt då jag gärna skulle vilja ha avelsförsäkring men livförsäkringen kan jag klara mig utan…tills vidare iaf. Blev lite rörigt nu.. Vad tycker ni om avelsförsäkring för hankatt, är det verkligen nödvändigt? Det enda den verka täcka var fertilitetsutredning och jag har inga tvivel på att han är fertil längre Tungan ute

Annkis54
2009-08-26 00:49
0

#0 jag har Agria o betalar 620 kr/mån
1 avelshane, 5 avelshonor
livvärdet 10.000 på alla utom en som har 20.000
avelsförsäkring på alla.
jag tycker att det är en OK summa
men jag tycker ju att villkoren är väldigt luddiga
o speciellt som nu…när de ändrar utan att man vet om det…OM det nu inte är så att vi har fått info om missat den:)
#3…jag funderar oxå på om man behöver den på hanen efter att han har börjat para
jag var på väg o ta bort avelsförsäkringen på en av mina äldsta honor nu…men då såg jag att jag skulle få fixa doldafelförs. för hennes ungar…o det skulle kosta mer än avelsförsäkringen
o doldafel….är den inte lite onödig???

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

frukove
2009-08-27 11:21
0

Jag betalar 2106:- för 3 katter.Två är avelsförskrade katter/en hona & en hane.Samt livförsäkring på Svea.

Det blir drygt 700:-/år.

Heléne Fahlgren