Perser iFokus

Perser

Etikett11-utställning
Läst 1186 ggr
Mayer
0

utställningsbestämmelser

Hejsan medlemmar!

Om man drar en katt,får klubben behålla anm.avgiften plus att ta en avgift på 100 kr?

GarpW
0

Hej

Om du drar katten innan anmälningstidens utgång, ska du ha tillbaka avgiften, minus administrativ avgift, som brukligt är 50 kronor. Det gäller så klart rimligen även när klubben har förlängd anmälningstid.

Är det av veterinära skäl du drar katten, så gäller ovanstående även efter anmälningstidens utgång. Då skickar du med veterinärt intyg.

Jag är säker om att vi är tusan så många, som nu nyfiket undrar vad kattsingen klubben ska ha 100 kronor till för, för att behålla anmälningsavgiften. För det kan varken vara betungande eller ledsamt, att så enkelt få in pengar. Det blir ju inte mycket arbete av en katt som inte är med!

Berätta gärna vad för anledning du får som argument. Och vad är det för klubb!!!

englagirl
0

Jag tycker oxå det låter märkligt om en klubb ska ha 100:- i administrativ avg om man drar katten och behåller anmälningsavg.

Vad är det då för jobb man tar betalt för?

Jag skulle oxå vilja veta vad det är för klubb!!!

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

yadhayezibas
0

Det har jag oxå råkat ut för. Jag fick ingen anmälningsavgift tillbaka PLUS att de skulle ha 100 kr i avgift för jag inte kom. Trots att jag talade om i god tid innan utställningen att min katt inte skulle komma.
De hotade med att anmäla mig till Sverak om jag inte betalade in de 100 kr omedelbart. (jag ifrågasatte självklart det hela men fick då hotet)

GarpW
0

Men ruggiga tider Skrikandes, vad är det för fel på denna värld!!

Eller kan jag ha missat så totalt på en sådan regeländring! Skulle det kunna ske över huvud taget, utan att någon enda själ reagerar?

Jag tycker liksom att det faller på eget grepp, att man först inte betalar tillbaka avgiften, vilket är helt ok utifrån reglerna. Men att ha mera betalt pga detta, är ju så sinnesvagt, att det bara inte kan vara sant.

Hur gjorde du efter hotet? Betalade du in pengarna och vad skulle inbetalningen kallas?

Jag tycker faktiskt du ska ta upp det med egna klubben, och göra ett ärende av det till Sverak. Ja, det förutsätter förstås att det inte är en regel att få göra på detta sätt förstås. Men då får vi väl jobba ihop en motion som tar bort eländet. Men som sagt, nog är det en många gånger korkad värld, men så hemskt illa ställt ska det väl ändå inte vara. Rynkar på näsan

w-ww
0

Är inbetalningen gjord via internetbank finns ingen anledning att ta ut någon administrativ avgift alls.

yadhayezibas
0

Jag betalade snällt in pengarna ville inte bli anmäld till Sverak. Hmm kommer faktiskt inte ihåg vad inbetalningen skulle heta..

Mayer
0

Ja,jag blev så paff så jag skrev surt att då ställer jag katten iallafall.

Har inte Sverak regler över hur man får ta betalt?

Amorstroll
0

Jag har ALDRIG hört att någon klubb gjort på detta vis! Har ni inte missförstått varandra när ni pratat med klubbens representant!?

Man kan ju säga att "det kostar 100 kronor" att dra sin katt och då menat att anmälningsavgiften betalas tillbaka minus 100 kronor!??? Alltsomallt kostar det 100 kronor!!

KOLLA ännu en gång med klubben tycker jag eller varför inte ringa till SVERAK och fråga! Jag tror de kommer att säga såsom jag "att ni har missförståt varandra"

tror

Lisa

S*Amors Troll

Mayer
0

Men #3 har också råkat ut för det.

w-ww
0

#9 Drog du katten innan anmälningstiden gått ut? I så fall, vad angav dom för orsak till att du inte skulle få tillbaka anmälningsavgiften?

#3 Vad var motivet till att du skulle betala 100kr extra för att inte komma? Och vad skulle dom anmäla till SVERAK?

Sånt här är fullständigt vansinnigt. Snälla ni, berätta vilka klubbar det handlar om.

frukove
0

Vad händer med anmälningsavgiften när man absar sin katt?Och det är efter anmälningstiden och ingen sjukdom.

Dvs.man är stoppad eller annat som gör att man inte kan ställa sin katt?

Betalar man inte en administationavgift då?Eller är det bara när man ändrar katt?

Och anmälningsavgiften får man väl inte tillbaka då?

Heléne

MonicaLagerquist
0

Drar du katten pga att den är sjuk eller att någon katt i ditt katteri är sjuk i en smittsam sjukdom och du skickar in  vet intyg på det får du pengarna tillbaka minus en del som klubben behåller 50-100 kronor brukar klubben behålla.Drar du katten uten vet intyg så mister du anmälningsavgiften om anmälningstiden gått ut.Är det innan anmälningstiden gått ut så får du tillbaka pengarna minus 50-100 kronor som klubben behåller.

Stolt ägare till tre La permer

w-ww
0

Efter det att anmälningstiden gått ut och det inte handlar om sjuk katt betalas inte anmälningsavgiften tillbaka. Och man ska definitivt inte betala för att man inte kommer.

Detta med att ta ut "administrationsavgifter" är inte befogat om betalningen är gjord via internetbank. Nån typ av "service" borde klubbarna ha. Men det är klart, det bidrar ju till lite klirr i kassan.

Mayer
0

Denna klubb har nästan nyss gått ut med att de har platser kvar,så då kan det väl inte räknas som om tiden är ute eller?

Kanske kan nämna att det är inte NOS utställning!

GarpW
0

Phuuu, vilken tur. Det skulle ha förvånat mig storligen, om NOS skulle bete sig så konstigt, för att inte säga rå-rävigt. Det är minsann inte så jag minns dem i alla fall, utan som lugna, och mycket pålitliga. För gamla styrelsen är väl tillbaka?

Nej visst, rimligen inte. Om anmälningstiden förlängs, så gäller självklart övriga regler i samband med detta. Konstigt vore ju annars. Å andra sidan, har ni nu ett par här visat på att det kan vara konstigast av allt, det som sker. Men rätt, nej. Och det är väl för tråkigt.

Hot, det finns det en del som verkligen missbrukar. Synd att alltför många faller för det och istället för att söka information så mycket som möjligt, och stöd hos de som kan och vet (vilket det alltid finns). De hotfulla är som regel av svagaste, ömkliga sort, som måste använda sig av missbruk, för att riva åt sig lite uppmärksamhet. Men var så säker, i din omgivning finns garanterat de som kan hjälpa dig. Du är ju förresten med i en klubb, som funnits i många år och borde ha gott på fötterna. Kolla med dem.

Framgår verkligen inte på nåt sätt vad man ska ha 100 kronor för!!

Bullan
0

Ja, håller med om att det låter märkligt hela historien.Obestämd

Jag kan då garantera att det inte är Cool Cats heller, som gått ut med detta eftersom det är jag som har hand om in och utbetalningar i den klubben. Det som gäller för våran kommande utställning är:

-anmälningsavgiften tillbaka om katten dras innan anmälningstidens slut minus 75kr.

-anmälningsavgift tillbaka mot vet.intyg - 75kr.

-ingen anmälningsavgift tillbaka om katten dras efter anmälningstidens slut och inget giltigt skäl anges.

Ungefär så här ser det ut hos de flesta klubbar.

Sedan ser vi gärna att utställare meddelar ändringar, dragningar m.m. innan uställningenFlört Detta för att minimera risken för förseningar i sekretariatet på morgonen så att utställningen kan börja i tid. Och sådana ändringar vill nog 99,9% av alla klubbar veta i god tidGlad

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Bullan
0

#6 Skumt, tror inte det är regelrätt att ta ut en sådan avgiftObestämd… straffavgift för att man INTE kommer!?Guld i mun Jag hade nog vägrat betala en sådan skum avgift om de redan fått min anmälningsavgift!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

yadhayezibas
0

Ja idag skulle jag nog vägrat o tagit reda på lite mer vad som är rätt och fel.  Obestämd

w-ww
0

#16 Detta gick ju inte så långt som till någon in/utbetalning. Det är väl snarare så att "ärendet" stannade hos den som är utställningssekreterare/sekreterare.