EC S*Amors Troll Red Divine DSM !!!!!!!!!!!!!
JIIIIPPPIIIIII !!!!!!!!!
Min sötnos Divan har fått titeln DSM (Distinguised Show Merit!) nu i sommar men jag har väntat med att "fira henne" på listorna tills jag fått några nya foton på min underbara trollunge….
Hon ställdes första gången den 6 o 7 juni i år efter många års uppehåll på NERK's utställning i Örebro. Jag hade tänkt tävla henne främst som SENIOR (katter mellan 7 - 10 år) Men till min förvåning har hon även vunnit som vuxen hona. På 5 dubbelcertare och en 1-certare (Kalmar) Har hon varit i panelen, d v s varit NOM på alla 11 möjliga och vunnit d v s blivit BIS på 10 av dem!
Kram
Lisa
S*Amors Troll

Hon är verkligen svår att fota eftersom hon "pratar" med sin svans hela tiden. Den svänger fram och tillbaka vid bedömningar, när hon skall fotas etc…. Annars lägger hon sig ner och slappar och nästan somnar…. vilket ju inte heller är något bra, varken vid bedömningar eller fotograferingar…..
Här svänger svanen och blir därför lite suddig….. Fotografen Kongro skrattade hjärtligt åt hennes "Divalater"….
eller så "försvinner" den nästan ur bild….
Hon är ju inte i någon super pälskondition, men söt ändå tycker jag, en inte alltför partisk….. 

Lisa
S*Amors Troll

Divan är jättefin och det måste vara skitkul att ha en diva som man kan tävla med så länge, hon är guld värd.
Kram Nettan

Vilken fin färg hon har och vilka stora fina ögon. Någon gång ska jag också ha en sådan fin prinsessa…
Hon är underbart vacker denna damen!!!
/ Rosie
Fantastiskt fin diva!! GRATTIS!!

En sån vacker dam, härlig röd färg och vilka underbara ögon.
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Ja grattis!Det är hon/ni värda.

Grattis till DSM på "Divan"
// Christina
Jätte grattis
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Grattis till dej och Divan,Lisa!
Det är ni värda!Så kul att det går så bra när tanken var att tävla som senior och hon smäller till och BISar vuxen hona nästan varje gång också!!!!
Jag bara älskar Divan, en sån katt vill jag också ha!
Heene

Grattis till DSM titeln!!!

Grattis till DSM titeln !!! Hon är sååå vacker, vilken lady. 
Lena W
Betty Back`s Exotics

SUPER GRATTIS LISA OCH DIVAN!
mvh ERNA
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

GRATTIS till DSM titeln!! Hon är så vacker.
Gunilla
GRATTIS hon är såå underbar

Stort grattis till Divans DSM! Underbar katt
…….
Kram, Lena Fritz
stort grattis Lisa till Divans DSM titel
hon är bara så vacker
GRATTIS till dig och Divan!
Hon var ju helt underbar som kattunge redan!
MVh
Kristina
GRATTIS till DSM titeln och till att ha en så vacker dam. 
GRATTIS!!!!!!!
En helt underbar katt………STÖRTGILLAR henne!!!!!
Skulle vilja ha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!*LEEEEEEEEEEEEEEEEEEER*