Perser iFokus

Perser

Etikett: 03-avel-genetik-uppfödning
Läst 526 ggr
Kittentotts-deleted
0

Lite problems i tråden frågan om mjölkproduktion.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har genom denna tråden fått tråkigheter via e-post, tor inte man får nämna namn. Den som hade behövt mer mjölk är min Mia som nu fåt sin 2 kull, första fick hon:Febr-06. Och sen andra Nuvarande Dec-06.

Bella har inga problem med mjölken, däremot löper hon för ofta, börjar oftast nattetid, löper igenom p-piller, veterinären vet om alla våra problem, så han har därför sagt att efetrsom hon löper igenom, ska hon inga piller ha pga risker för cancer o annat istället, eftersom hon mått bra i hull o allt, så sa han att hon kan ha kull ofta, så han va beredd skriva intyg om nu detta hade behövts, men vi kastrerade hanen för slippa mer då vi inte orkar med mer kullar. Bella har haft kull:Febr-06, Aug-06,Dec-06

Just detta med Bellas täta Förlossningar va haken i detta, hon ville jag skulle lagt till detta i frågan om mer mjölk, varför vet jag inte, för frågan gäller Mia. Jag kan bara säga att jag hoppas att me detta tala om att jag inte hade velat ha 3 kullar på Bella så här tätt, både jag & min gubbe hade viljat ha lite lugnt i huset nu, men naturligtvis tycker vi om de små liven som är födda för det, och frågan gällde bara för att se om det fanns några tips.

------------------------------------------

Frågan va:

Vet inte om detta går nu, men tänkte jag frågar om någon har tips. Vi har 9st små som är 2 veckor ca, det är 2st mammor t dem, de är systrar mammorna, har valt att bi tillsammans, de sköter detta utmärkt med allt, sköter varandras, någon ligger där hela tiden, men det märks att mjölken inte räcker el är tillräckligt stark, detta har aldrig hänt innan då de haft kullar. Tänkte om någon vet foder el annat som är superbra o ger tjockare mer effektiv mjölk. Jag ska nu ge dem lite tillägg, ingen som far illa av det ännu, de har ökat okej, men nu ser jag det blir sämre ökning.

EddaM
0

Nej men vad sååå söta=) Har du testat RCs foder Queen som är till för dräktiga/digivande honor?

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

simzonites
0

Har du provat att ge mammorna lite extra tillskott i form av Hill's a/d? Det ger jag alltid till mina honor då de ger di. Jag ger 3-4 teskedar blandat med lite varmt vatten (så det blir lite grötigt) några gånger per dag, det brukar göra susenGlad Men man brukar få hålla husets andra katter borta från fatet för annars säger det bara slurp!

/Lotta

/Lotta

Uffe
0

JAg brukar ge mina honor modersmjölksersättning, men om det hjälper eller det bara är jag som ingbillar mig vet jag inte Skrattande

Uffe

Kittentotts-deleted
0

Tusen Tack för alla tipsen! Jag har hela tiden gett RCs foder Queen & Kitten för ge tillräckligt med näring o mer fett. Ska testa ad maten med, och även tillägg t dem, allt är värt att prova. Mvh CarinaKyss

Uffe
0

Hoppas att något tips kan hjälpa, i värsta fall får du kanske stödmata