Perser iFokus

Perser

Etikett: ot-allmänt-prat
Läst 749 ggr
Erna
0

Yamacatos flyttar i nov

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla på listan!

Efter 19 år i Västland utanför Tierp i norra Uppland, är det dags att dra upp bopålarna. Fr o m 1 dec finns jag på en gård utanför Norrtälje. Adress och tele kommer att finnas på min hemsida senare. Under nov kan jag enklast nås på mobilen.

Gården ligger ca 1,2 mil NV om Norrtälje. Jag kommer alltså att få närmare till affärer och Arlanda, mm. Det tråkigaste blir att jag måste byta veterinär. Det är en stor gård med 2 hus mm. Ett av husen ska inredas till katterna, där de flesta kommer att bo. Där kan jag både bada och föna alla katter. Alla kullar kommer förstås att födas och växa upp i mitt sovrum, som vanligt.

På bilden är huset t h under renovering och är snart klart.

Jag kommer alltså att vara rysligt upptagen med packning av 19 års samlat skräp och annat. Jag har redan börjat, så ni får ursäkta om jag avvisar besök under sommaren och hösten. I höst ska jag dessutom åka på ett par utställningar och fira vår mammas 95-årsdag mitt i alltihop. Tänkte dessutom hinna med lite svampplockning på favoritställena för sista gången.

Famåt nästa vår borde vi ha installerat både oss och katterna och vara beredda att ta emot besök från vänner och bekanta.

Det finns en stor trädgård som vi kommer att fixa efter eget huvud med lite nya plantor och köksträdgård.

I närheten kommer min stora kattgård att ställas upp under våren. Katterna älskar att bo ute på sommaren.

MVH

Erna Dahlhjelm

www.yamacatos.se

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Lovelines
0

Åhhhh….vilken fin gård!

Blir riktigt avis nu. Som du säger så samlar man på sej grejjor till tusen. Men samtidigt får man ju en städning av allt! Och man kan börja spara på sej igenCool

Stort lycka till i packning o flytt!

//Kram Lena

S*Loveline´s Perser

www.lovelines.se

Annkis54
0

Åh vad mysigt det verkar vara
skönt att få rensa ur lite…bättre feng shui då:)
hoppas tiden går fort fram tills du är "tillbaka hos oss"

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

ophelia
0

Ojojoj  vad du har att göra nu då.Lite avundas jag dig faktiskt.Först å stad så rensar man ju ut en massa så man får plats till nytt.Sedan så är det ju lite roligt att komma till ett nytt ställe och sätta sin prägel där.Lycka till nu med alltihop och glöm inte att ta pauser GladDet är jobbigt att flytta.

//Sylvia

Twice-As-Nice
0

Lycka till med flytten!

MVH

Kristina

Erna
0

Tack alla för uppmuntrande ord!

Som tur är, har jag stor hjälp av min yngre syster Désirée att packa och flyttstäda. Jag har inte samma ork och styrka som tidigare. Vi har redan packat alla skrubbar och sånt jag inte kommer att använda på ett tag.

Katterna kommer nog att bli förvånade över det nya, men de vänjer sig snabbt.

MVH Erna

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se