Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 839 ggr
baloo4
0

Barn och djur i "katthimlen"........

Jag hittade min 5 åriga son gråtandes i sängen i går kväll….helt förtvivlad  Gråter.

Han saknade vår perser Baloo som vi tyvärr fick somna in för 1 månad sedan. Sonen  har pratat mkt om honom och ritat teckningar till honom men inte gråtit av saknad föränn igår…

Baloo brukade alltid sova i hans säng på natten och har funnits i hela hans liv (han blev 12 år).

Försökte trösta honom och så och sa att jag trodde att han hade det bra i katthimlen och slapp vara sjuk längre.

Då frågade min son vad  Baloo har för leksaker i katthimlen….jag sa att det vet jag inte men det finns säkert fina saker att leka med där.

"Såg du inte vad som fanns där när du var där och lämnade Baloo ?" sa han då….

Han  trodde att jag hade varit i katthimlen och lämnat Baloo …kunde inte låta bli att "le" trots den sorgliga stämningen..

Nu vill han att vi köper en ny perser i samma färg som oxå ska heta Baloo…..men det är ju helt omöjligt att ersätta en individ med en annan tyvärr :(

/Fia

EddaM
0

Åhhh lille stackaren. Jag måste säga att det berörde mig detta. Är väldigt känslig själv efter min Leo som vi fick ta bort i Juni.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Cajza
0

Jag blir rent piggig när jag läser vad du skriver, Fia. Visst är det underbart med barn och ibland blir man svarslös.

Tyvärr går det inte att ersätta en älskad och saknad vän, med en som ser likadan ut. 

// Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Annkis54
0

vilken underbar berättelse mitt i bedrövelsen:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

englagirl
0

Säger som Annkis54, underbar berättelse!

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

ixidixi
0

Håller helt med #3 #4 här :)

Kram Chatrine

miascharming
0

# Instämmer helt med 3,4,5 ..kan inte säga det bättre själv

Kram

Erna
0

Det är oftast bäst att ersätta en saknad vän med en ny av helt annan färg. Då får den nya en egen identitet som en speciell katt.

Att katter och hundar kommer till himlen tror jag fullt och fast på. Både jag och min dotter har haft påhälsningar av deras andar efter deras fysiska död.

Det är många år sedan, men jag trodde att jag såg i syne, när jag såg vår schäfer springa ute på gårdsplanen. Nu har jag förstått att hon ville hälsa på.

Jag har sett min första blå perser springa på golvet i huset flera år efter hans död och då hade jag bara chinchillor, så det kändes lite konstigt. Nu vet jag mera om livet efter detta.

Min dotters barn sa att deras älskade perserhona hade sovit i deras säng under veckan efter hennes död och det är säkert sant, fast det var hennes ande som visade sig. Barn har ofta lättare att se andar av olika slag och det är inte påhitt som man oftast avfärdar det som. Barnen blev inte rädda utan tröstade, för de saknade henne så mycket.

MVH Erna

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Annkis54
0

håller FULLSTÄNDIGT  med dig

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se