Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 1157 ggr
ixidixi
2009-08-07 09:18
0

FREDAG :)

Godmorgon,

Tänk att nu är man glad över att det blir fredag när man jobbar!Cool
Idag jobbar jag bara sex timmar för på eftermiddan kommer ett gäng med folk som ska få upp alla takplattor på taket. Tur att min sambo har såna bra arbetskompisar som ställer upp i vått och torrt:)Kyss
Sen får jag se om det blir utställning till helgen eller inte……Oskyldig
Sen så längtar jag efter mitt tonårsmonster som varit borta en vecka.OskyldigHon kommer hem i dag på eftermiddan.Tänk att man blir halv när barnen är borta. KyssDen 13 aug så blir hon 15år. CoolTänk vad jag ska vara orolig hela tiden då det kommer att köras moppe hej viltTungan ute

Ha en underbar fredag allihopaKyss

Kittentotts
2009-08-07 09:34
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon!

Fredag va en speciell dag då man jobbade, en härlig känsla.

Va skönt att ni har så fina vänner som hjälper er.

Känner igen det med tonåringar, mina stora är idag 24 och 21år, minstingen 11år. Men jag kan oroa mig än idag då de ska resa el som dottern flytta t annan ort.

själv har jag suttit uppe i flera dygn på nätterna nu, i min beräkning dag 71, men kan ju lika väl vara 68-70 men men…

Nu på morgonen ska jag städa, började med tvätta katternas leksaker, de ska sen myntas om, sen ska det fyllas på med nya leksaker i lådan också. Nu hänger de gamla på tork, detta tyckte katterna va????

Tjing-Ling
2009-08-07 09:34
0

Godmorgon.

Skönt med fredagar när man jobbat hela veckan. Idag är det strykning som gäller ska på 50-års kalas i morgon till min bror. Ska vara ute lite i det fina vädret, ska fixa till lite i trädgården också.

Förstår att du längtar efter din tonåring, man saknar dom när dom är borta. Oj oj oj ja, vad det kommer att köras moppe snart.

Ha en bra helg alla.

Ann-Louise

Sunrunners
2009-08-07 10:24
0

God morgon

den här veckan tycker jag inte om fredag. Nu menar det att semestern är nästan slut. Hur kan fyra veckor gå så snabbtFörvånad

Så blir det höst snart. Men det är ju något trevligt att vänta på, vilket gör det bättre att ta emot hösten.

Fillifjonkan
2009-08-07 11:24
0

Godmorgon.

När man jobbar inom vården är fredagar detsamma som måndagar eller söndagar, man jobbar ju alla dagar i veckan och ibland är det fredag på tisdagen…..ja bildligt talat alltså, helg existerar inte alls…förutom att man får lite extra betalt när man jobbar de här dagarna/nätterna.

Men visst är det skönt när det är helg ändå, det blir som en annan puls bland människor, alla lugnar ner sig lite och njuter av helgen.

(#0) Så skönt att taket blir klart nu och att ni har vänner som hjälper till, vi har ett hus samt en del uthus som ska målas men jag tror inte min gubbe orkar det, han har bara haft en veckas semester och vi har inga bekanta/vänner i närheten som kan hjälpa till heller.

(#1) Är du säker på att din hona gått så länge? Är det 68 dagar sedan du satte ihop dom? Ibland märker man kanske inte att dom parar sig, tänkte jag.

Har inte du haft någon som du sa var så långt gånget tidigare också? Eller kanske jag blandar ihop dig med någon anna, ursäkt framförd i så fall.

Jag önskar er alla en trevlig fredag OCH helg

MVH Elis

[Baboos]
2009-08-07 11:50
0

God Morgon!

Ja så står man här på jobbet igen och har en hel arbetsdag framför sig som tur är skall jag vara ledig i morgon lördag. Så att det blir helg för mig kl 18.00 för mig i dag……………Skrattande

Men då skall det handlas och sedan dammsugas……..eller om jag gör det i morgon förmiddag i stället……..Obestämd

Ha en bra dag alla!!!!!

M V H
Jonas

EddaM
2009-08-07 12:12
0

Ännu en gång sitter jag o ångrar att jag inte anmälde till en utställning. *sucka* Har lite abstinens nu *ler* Nästa utställning är SW o det ser jag såååå mycket fram emot. Idag blir mina kattungar 12v men eftersom jag skall behålla en o mamma en så är det bara en som skall åka snart. Mammas kattunge behåller jag här i Örebro ett tag till då jag skall ställa ut kullen på BIK.

Ha en toppen helg allihopa o lycka till ni som skall till Fräset.

*kram* Madeleine

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Kittentotts
2009-08-07 14:40
0

#4 Jag är helt säker, full koll, inte första gångs hona heller, samma varje gång, att jag aldrig lär migOskyldig 2 dygn tar det efter slemproppen gått på henne tills ungar kommer.

Den som går så länge är denna honan om du hört mig prata dagar innan som detta.

De är så olika dessa tjejer här hemma i att gå dräktiga, man lär ju sig med tiden hur de brukar gå i dagar.

/ Carina

Annkis54
2009-08-07 15:46
0

God middag från Trollhättan
oliiiiidligt varmt är det oxå.:)
dagen blir lugn..inget planerat utöver det vanliga.
gött

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

englagirl
2009-08-07 16:03
0

God middag från ett varmt Sandviken oxå!!!

Har precis haft besök av snickaren Erik som har varit här och mätt på min balkong så jag får lika snyggt som dig Mia,(Mias Charming)

Erik kommer nästa helg för att göra klart allt till katterna och mig till hösten!!!!

Själv ska jag försöka att lägga lite golv därute så det är klart då han kommer.

Annars blir det inte så mycket gjort härhemma idag, går o poar på lite.

Ska precis börja bygga en lite kattungehage till 7:lingarna för trots att dom bara är 3,5 vecka så klättrar dom ur atlas 80 bolådan och alla springer runt på golvet.

Det blir liiiite för stort för dom på än gång så jag var och köpte lite virke igår för att bygga en ny hage till dom så länge.

Sen ska jag sätta ihop klätterställningen från golv till tak som jag köpte till den andra balkongen, så katterna kan ligga högt även där o spana.

Senare på dan kommer mina branbarn Engla och Edwin hem från sin pappa så då får det väl bli lite fredagsmys med god mat med dom Skrattande

Ha en fortsatt trevlig fredag!

önskar

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

JOEL-JAHUEL
2009-08-07 19:15
0

HEJ CHATRINE!Glad

Vi önskar Dig trevlig helg och lycka till att sköta allt!Glad

kramTungan ute

Boudoirpojkar och flickor

ixidixi
2009-08-07 19:17
0

#10 Tack tackKyss

Kram Chatrine

miascharming
2009-08-07 19:38
0

Önskar alla en trevlig helg !

# 9 - Skall bli så roligt att se vad Erik gör åt dig & dina fina pälsklingar.

OM han behöver så jag jag ( Rå-Bilder ) från början till slut ..Om han skulle vilja se någon av lösningarna på närmare håll.

Bara hojta till så skickar jag dig bilder Flört

Kramar

JOEL-JAHUEL
2009-08-07 19:54
0

Underbar känsla att helgen har kommit …. man sitter hemma kramar Allan och katter.SkämsOskyldig

Går till skogspromenad vid Mälaren och tänker ärliga saker…..bl.a.

om Ludvikas liv och gissar tillsammans: hur våran kära & älskade kattkonstnärinnan Chaterine möter den underbar helg med sin omgivning?Glad

Vi älskar Dig och tack, tusen tack att Du finns!Glad

kram & pussKyss

Allan & Rein

i Hallunda, nära MälarenFlört

englagirl
2009-08-07 20:11
0

Jamen du är väl UNDERBAR!

Det tror jag att han skulle uppskatta, verkligen!!!!!

Tusen Tack Mia!

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

BeautyAngels
2009-08-07 20:19
0

Fredag är den bästa dagen på heeeeela veckan :) Spelar ingen roll om det är jobb helg, älskar fredagar ändå. Fast fredag & ledig helg är ju absolut nr1. Skulle ha varit ledig denna. Men har bytt för att få vara ledig längre fram.

Kram Linda