Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 831 ggr
[Guardians]
2009-08-04 08:59
0

Godmorgon 4 augusti

Här sitter jag på tåget på väg till Uppsala, steg på kl 05 och ska upp och ha ett tjänsteärende över dagen som tyvärr inte var flyttbart, bokat sen länge med fler ditresande. Kommer hem 21.30 igen så fram till dess ligger ansvaret på mannen och dottern, tur de är duktiga. Natten har varit mycket kort då jag varit uppe varje timme och kollat katt, tur man inte ska ha smått så ofta. Nu får vi hoppas hon kniper fram tills jag är hemma igen, lugnt iallafall när jag åkte iväg och lugnt nu rapporterade mannen. Morgondagen får man ta som den kommer, har som tur är nära mellan hemmet och jobbet och folk hemma hela tiden.

Regnade i morse då jag åkte in till stationen men nu klarnar det upp mer och mer så ser fram emot en solig dag för alla som kan njuta av den ute, jag själv har iallafall två timmar ledigt mellan möten så då vill man ju gärna försöka få lite sol på sej, trött på regn nu.

Cajza
2009-08-04 10:48
0

#0 Hoppas det blir en bra tjänsteresa, som blir givande och trevlig. Håller tummarna för att mammakatt väntar att föda tills du kommit hem, även om det finns hjälp hemma. Det är något speciellt att få vara med vid födseln.

Vi har mulet, kanske kommer det mer regn idag. Vi hade regn och åska igår i Trelleborg.

Ha en bra dag // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

[Guardians]
2009-08-04 10:58
0

#1, tack, ja, ganska bra förstadag efter semestern, lite mjukstart även om det blir en lång dag.

Ett underbart väder här i Stockholm där jag sitter nu.

frukove
2009-08-04 11:13
0

Vad spännande Annica!Lycka till ,så får vi kanske en rapport om kattungar i afton då!Hoppas också att hon väntar tills du kommer hem!

Det har Venuz gjort de 3 gånger hon fått kattungar i all fall.2:a gången var det nyårsdagen och då inventerar vi alltid på jobbet.När jag stg upp kl.5 på morgonen hade hon verkar.Det var för min man att stiga upp fastän det blivit sent.Men det hände inget på hela dagen men när jag klev innanför dörren så gick det bara en kvart innan första ungen var framme!

Här har vi 20 grader varmt och sol.Har varit ut och plockat en skål med jordgubbar.

Rocky ska vara här idag när föräldrarna jobbar eftermiddag.Så det blir badstranden idag!

Nu ska jag gå ut och måla det sista förrådet.Så kanske allt är klart när jag börjar jobba nästa vecka!

Hoppas du får en trevlig dag i Uppsala nu!

Heléne

ixidixi
2009-08-04 11:22
0

Giodmorgon, ja jag sitter och vilar lite på jobbet här. Det gick tyvärr inte så bra att jobbaRynkar på näsan Har ont som f…n men men det är bara att bita ihop.
Det ser mörkt ut för mej till helgen…jag som ville så gärna ställa ut! Har jag så här ont så blir det till att stanna hemma.
Spännande med kattungar Annica. Ha en bra dag i Stockholm nu.

Ha en underbar tisdag allihopa.

Kram Chatrine

Kittentotts
2009-08-04 11:49
0

Godmorgon!

Va spännande Annica att åka iväg i väntans tider :) Men de hemma ordnar det säkert ifall hon föder, men oftast kan de ju vänta tills det blir mörkt o lugnt i huset.

Vi väntar också smått vilken dag som helst, tror jag :)) Börjar tro det är luft i denna magen som ska vara i dag 68 enl min beräkning.

Igår åkte jag t affären en snabb sväng, fick visa pojken knappen på telefonen för ringa mig ifall hon börjar föda, innan jag åkte hämtade jag sugen t honom, han tittade på mig som…FörvånadFoten i munnen Men då jag förklarade det inget kommer in i munnen med denna sugen så såg vår lille 11 årige kille glad ut Glad Tror han blev lite stolt av detta stora uppdrag. När jag kom hem såg han så stolt ut, gick med sugen i handen och sa att allt va lugnt

Ha en bra dag allihop!

/ Carina

Twice-As-Nice
2009-08-04 13:05
0

Hej!

Har tillbringat 2 dagar på Noliamässan här i Umeå med 3 av mina katter. Björkstakatten har ett tält där vi visar katter samt informerat om katter och katthållning. Vi har haft riktigt mycket intresserade besökare.

Idag blir det städning här hemma och nästa vecka börjar arbetet igen.

#2 Lycka till med den väntade kullen!

MVH

Kristina

yadhayezibas
2009-08-04 13:41
0

God förmiddag!!

Här hemma går vi och väntar på kattungar. Men de vill visst aldrig komma ut…..
I eftermiddag kommer tjejen som ska köpa vår lille blåvita kattunge och hälsar på igen, 4:de gången hon är här. Skrattande På söndag kommer hon och hämtar hem honom. Blir nog lite jobbigt för han är så go men jag vet att han får det toppen bra.(de nya ägarna har en katt sen förut ifrån oss)

#1 lycka till med födseln

#4 Ta det lugnt du så du inte blir sämre igen och får bli ledig. FlörtCool

Ha en fin dag alla!!

/Pethra

frukove
2009-08-04 14:11
0

Va kul att Bjk visar katter på Nolia!Gör ni det i helgen oxå?Bra och veta om man ska dit?

Jaa,nån gång måste väl lärare börja om ocksåFlört!

Ses vi i Piteå?

Näää,måste ut och sola och fylla bassängen åt barnbarnet!Gäller passa på medan solen skiner på oss!

Ha det bra!

Heléne

Twice-As-Nice
2009-08-04 14:17
0

#8 BJK har visning under hela Noliaveckan förutom på Söndag då vi inte lyckades värva några kattvisareRynkar på näsan. På lördag finns det dock katter där och bla Malin H samt Kerstin Tj med kat.1.

Jo, jag har ju haft en rätt lång semestervilaGlad, så det blir nog bra att komma igång med jobbet igen.

Till Piteå kommer jag med 3 katter så då ses vi ju igenGlad.

Här är det växlande molninghet så jag fixar inomhus. Passa på att njuta av solen!

MVH

Kristina

[Guardians]
2009-08-04 20:33
0

Inga bebbar ännu, honan har sovit hela dagen så laddar kanske för natten. På hemväg nu iallafall, ska bli skönt att komma hem igen, har varit väldigt varmt häruppe idag, inte alls förberett klädseln efter detta.

corrminda
2009-08-04 21:09
0

Håller tummarna för att allt ska gå bra.. Hennes halvsyster sover och jag väntar……..Tänk vad väntan kan vara lång

Camilla Corrmindas

[Guardians]
2009-08-04 21:13
0

Tack Camilla, hoppas hon klämmer fort då jag kommer hem så även jag kan få sova lite inatt innan det är dags att åka till jobbet igen imorgon tidigt. Ligger kanske i släkten det med att sova fram tills tiden är :-)

KungBores
2009-08-04 22:30
0

#0 Hoppas tjänsteresan gick bra. Du nämde ju som snabbast vad det handlade om i helgen.
Håller tummarna för bebisarna.

Själv har jag vilat efter helgens utställning. Skönt med semester :) Men nästa vecka är det dags att jobba igen och jag misstänker att jag har en hel del att göra. Har under min semester haft två jobbärende som jag med hjälp av kollegor som jobbar har kunnat lösa och inget som stört min semester direkt.

/Ingela