Kastrerad hankatt
Kastrerade min hankatt förra onsdagen, innan jag åkte iväg med honom hade han hållt på att pinka i soffan under en längre tid. Jag har tvätta och sprayat men till min fasa fortsätter han med att kissa. Någon som vet hur länge detta brukar hålla på. När jag kastrerade hans pappa slutade han omgående. Fortsätter detta vet jag inte vad jag ska göra.
Tacksam för råd
//Bodil

Hej Bodil
Vi hade samma problem med vår röde exohane. Det tog några månader innan han slutade och det var jobbiga månader. Sedan slutade det bara, ha hopp, Bodil.
// Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Ja, det kan ta lite tid innan det försvinner. Driften kan sitta i upp till 8-10 veckor efter kastreringen. Hade själv en kastrerad hane som parade efter kastreringen och det blev 3 ungar av det, men som sagt ha tålamod, det slutar säkert. Men det finns dom som fortsätter ändå med sitt pissande. Men ge honom chansen.
Lycka till
Kram Ann-Louise.
Ja, jag får avvakta ett tag men som sagt inte är det roligt
//Bodil

Säger som de andra här!
Du får ha mycket is i magen och tålamod. Det tar ett tag innan hormonerna försvinner ur kroppen. Och som sagts tidigare det kan ta sin lilla tid. Men ha lite tröst med att han kommer att sluta kissa.
Kör pissoff och ättika där han varit och kissat!
//Kram Lena
S*Loveline´s Perser
www.lovelines.se

Du kan ju P-spruta honom kanske? Min fertila hane slutade på 3 dagar att pinka efter p-sprutan :)
Kram Chatrine
P-spruta, kanske det. Vet du om P-piller funkar??
//Bodil

Ja det funkar ju lika.
Då ska jag börja med en gång…tack
p-piller har funkat fint på flertalet av mina hanar
fast det har ju aldrig gällt strilning..utan "bara" ropande

Men då man ska ge en hane p-piller så är det väl flra dagar i rad i början?? för få snabbt resultat. Jag har aldrig gett så vet inte alls. Men jag har blivit rådd göra, men så rädd för biverkningar
/ Carina
Jag tänker ge honom 3 dagar på rad, sen om det hjälper, 1 i veckan ett tag frammåt.
//Bodil