Nya utställningsregler eller vad?
Jag har ju skickat iväg betalningen till DÄK´s utställning, där jag har anmält min exot-hona både lördagen och söndagen.
Hade en fråga om hennes anmälan och mailade klubbens utställningssekreterare. Fick då veta av henne att jag får inte anmäla samma katt båda dagarna, utan måste välja en dag för varje katt!!
Detta känns ju skapligt värdelöst då detta är den enda utställningen jag kan åka på och ställa båda dagarna, då jag bor nära och min vardag inte tillåter två-dagars längre bort.
Har kollat deras inbjudan och jag kanske är blind, men jag kan inte hitta någon information på den heller att man inte får ställa samma katt båda dagarna.
Är reglerna ändrade eller vad händer?

Hej,
På deras inbjudan så står det att det är en välja dag utställning.
En del klubbar väljer att ha det så här.
Jag antar att det är för att DÄK alltid får fullt så fort, och på detta vis får de in mera katter inte i antal då utan flera katter kan delta.
Kram Chatrine

OM du läser överst på inbjudan så står det "välja dag utställning" ställ lördag eller söndag….kanske lite svårt att förstå, klubben kunde varit tydligare tycker jag.
MVH Elis

Nerk började med detta i januari och jag vet att nästa januari utställning oxå blir välja dag utställning medans Juni utställningen blir som vanligt. Och detta just för att fler skall kunna komma med o ställa sina små. Själv delade jag upp mina katter o ställde båda dagarna.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Hmm, ja jag la ju in detta på banken redan när de kom ut med inbjudan, och tittar man på deras hemsida så verka de ha lagt ut en ny inbjudan?
Trist att det blev så, då jag räknat med att kunna vara där båda dagarna :(

Jag måste säga att det va välja dag redan på den första inbjudan. Det är jag 100 % säker på, för jag reagerade på det själv. Jag hade tänkt ta 2 cert den helgen och vart besviken på att det ej gick. Så den infon va ute från början.!
Hoppas att vi ses där.
Kram Chatrine
Hmm, måste nog ha missat det. Tog ju förgivet att jag skulle vara där båda dagarna, men men, där fick man sitta med skägget i brevlådan.
Kul för de som åker långt och ska övernatta då, de måste väl lämna hälften av katterna på hotellrummet eller något då?
Fick veta nu att det kommer troligen förlänga anmälningstiden för nu kommer ingen istället.
låter både rörigt o tråkigt

#7 Va tråkigt om det inte kommer några??
Kram Chatrine

#9 Men chatrine….JAG kommer ju 
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

#10 Vilken tur
Då blir jag inte ensam..hihihihi hoppas att det kommer MÅNGA!!!!!!!
Kram Chatrine
Ja lite synd på hemmaplan & allt att det bara går att ställa samma katt en dag, Tyvärr så kommer väl inte så måna långväga utställare, som det brukar vara på DÄK :(
/Linda