Perser iFokus

Perser

Etikett00-viktigt-nyheter
Läst 743 ggr
frukove
0

Söndag 26 juli

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag haft semester 1 vecka.

Nu är jag less allt regnande!Det har visst regnat mer i veckan än en normal julimånad!Kul!

Men vi har i alla fall ätit gott!Surströmming!!!!!

Nu måste jag bada nån katt,kanske städa lite skåp…måla ute kan jag ju inte göra hur som helst!

Heléne Fahlgren

Annkis54
0

håller med dig Heléne
nu räcker det
vi håller på att lägga skifferplattor ute..o en dag så satt vi bara o såg hur vattenpölarna växte:):)
men nån gång ger det sig väl:)
surströmming..har faktiskt aldrig smakat.
Hur står ni ut med lukten då???

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

frukove
0

Surströmming-jaa,det är nåt man älskar eller inte kan få över sina läppar,tror jag.

Men att göra en suringklämma av ljusugnsbröd,suring,potatis,lök,dill,tomat och några klickar creme fraiche det är nåt som slår allt för mej!

Sen en kopp kaffe och en god choklad eller jordgubbspaj till efterätt.

Så prova gärna men strunta i den filéade strömmingen som man köpa.det är väl kanske som med kaffe och vin odyl.Man måste vänja sej att äta det.

Hemma åt vi suring nån gång i månaden året om.Den 3:e torsdagen i augusti är det alltid premiär för årets inläggning hos oss.Ibland har vi stor fest men oftast blir det bara familjen.

Jag sköter inköpen av surströmming på Ica Maxi i Skellefteå så när jag kommer tillbaka har årets laddning anlänt.Det äts ganska mycket första månaden, 1 pall  av Oskars 475 gramare kommer då.

Heléne Fahlgren

Mayer
0

Hej Helen!

Jag tycker också om surströmming men kanske inte så ofta som ni.Men det är supergott.Lukten tycker jag luktar inte lika mycket äckel när man lärt sig att tycka om strömmingen.Hade jag bott närmare så hade jag kommit över….

Vad mysigt det låter..Inte regnet, men semester.Det är det som är semester..Att göra lite då och då….Ingen brådska,kanske frukost ute lääääänge.

Syns vi i Piteå?

Anja

frukove
0

Självklart Anja syns vi i Piteå!Hoppas du menar ARC 20 år och i PDOL,men det är väl redan över för i år.

Det är så himla skönt att ha så stora barn att dom inte funderar på att åka dit,mer fylla än där tror jag inte jag har hört talas om och i år var ju inget undantag…

Jag ska åka mellan på Artica utställningen.Jag har ju bara 9 mil!

Kul att träffas igen!

Heléne