Perser iFokus

Perser

Etikett11-utställning
Läst 1648 ggr
ixidixi
0

Fräset 8-9 aug.

Hej, tänkte kolla om det är några som ska till Fräset på utställning???

Kram Chatrine

Amorstroll
0

Jag såg domarfördelningen på hemsidan, ca 20 katter på lördag och ca 10 på söndag ! Vad tråkigt att inte fler kommer!

Jag skall jobba båda dagarna eftersom det är min klubb.

Lisa

S*Amors Troll

englagirl
0

Jag kommer inte, jag kom inte med trots att jag betalade i tid

:-( och vad jag har hört så är det många som anmält men som inte tänker åka så det kommer nog inte så många kat 1 katter tyvärr!

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

evawennman
0

jag kommer inte för det va fullbokat =(

Marita-L
0

hm..bara 20 -10 sedan fick ni inte plats?..hm..Obestämd

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

englagirl
0

¤4 mmm visst är det märkligt!

Jag skrev t.o.m till tjejen som har hand om utställningen för över 1 vecka sedan och talade om att jag visste flera som inte tänkte komma och som tänkte avboka sina platser och undrade om jag fick 1 plats av dom men ….NEJ, det var så krångligt????????

Flera veckor innan utställningen????

Hon beklagade verkligen eftersom det var så lite kat 1 katter som skulle närvara som hon sa Obestämd

Mina pengar har dom inte heller betalat tillbaka än Skrikandes

Jag tänker som flera andra bojkotta denna klubb som jag nyligen gått ur….hihihi, kanske det var därför *ler*

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

ormeryd
0

Vad då inte kommer Lisa - när folk inte får med sina katter? det verkar vara fel personer som  "har-hand- om-det" i den klubben också:-)) Men det kanske är bestämt redan vilka som  skall få sina Bis *ler*

Tjing-Ling
0

Hmm, vad märkligt att man inte får komma med när det är så lite katter som kommer. Man ska väl i stället vara trevlig och plocka in dom som vill komma. Jag sitter själv som utställningssekreterare i en IDP-klubb, och visst blir det bökigt att greja med papper, men det gör man ju när det finns plats. Man måste ju vara rädd om utställarna.

Ann-Louise.

Marita-L
0

#7 Du och de andra är så jätte duktiga..Skrattande

Crystal Pearl´s

kalltorpets
0

Tycker det rent ut sagt är "för jävligt"! Verkar vara bojkott hos många klubbar när det gäller perser!

Hälsar, Lena

Marita-L
0

men varför?Obestämd

Crystal Pearl´s

Amorstroll
0

# 6

Inte vet jag varför det är så få perser/exoter!? Trodde förstås att inte fler hade anmält…..? Jag såg domarfördelningen på hemsidan och räknade färgerna. Själv är jag inte aktiv i klubben på något sätt, men tänkte jag skulle gå assistent gratis för att dra "ett strå till stacken" så att säga…!

Träffade ordförande i min klubb Fräset för första gången (!) på Järva i helgen. Han visst nämligen inte vem jag var utan presenterade sig för mig eftersom jag anmält att jag vill hjälpa till som assisten……då fick jag även informationen att det var så väldigt få som anmält i år!????

Hälsningar

Lisa

S*Amors Troll

Amorstroll
0

Fräset har ju haft det lite turbulent detta år eftersom en stor del av den gamla styrelsen avgick och en del nya, kanske lite "ovana" styrelsemedlemmar fått ta över. Om nu det är något "försvar", men kanske en del av förklaringen till varför det inte flyter på som det skall i olika sammanhang……

Detta att inte komma med på utställningarna med sina perser och exoter trots att så få är "katalogförda" på olika utställningar blir bara vanligare och vanligare tycker jag. Det har ju diskuterats om kvotering…….. men vi kanske är för svaga och kan inte göra vår stämma hörd!?? Vad tror ni??

undrar

Lisa

S*Amors Troll

ormeryd
0

Även om de är nya och oerfarna - behöver de väl inte vara otrevliga mot de som kontaktar dem..

Med lite vänlighet kommer man längre, tror i allfall jag!

Anna

englagirl
0

Den "damen" som jag kontaktade för flera veckor sedan och ifrågasatte varför jag inte kommit med då betalningen var inne i tid är INTE ny, men känd för att ha en väldigt "taskig attityd" överlag.

Hon kanske oxå skulle fundera på att göra något annat än att sitta och hålla på med sånt som hon tycker är "jobbigt" för jag har pratat med flera andra som håller på med utställningar och det ska tydligen inte vara så svårt att lägga till en katt även då numreringen är klar.

Katalogen var inte ens tryckt då och jag vet flera klubbar som gör extrablad om det är så att det blir förändringar i sista stund.

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

frukove
0

Den här tråden innehöll verkligen tråkig läsning.För det första att så få kat.1 kommer med på utställningar söderöver.Att det är ett stort bekymmer är ju självklart.

Det är ju alltid roligare på utställningar när man är många per/exo utställare.Man har fler att "surra"perser med,och visst är det väl roligare ju fler katter man slagit ut på väg mot NOM och BIS!Och dessutom är det ju vi som utställare som marknadsför rasen till anmälheten.Blir vi bara färre så tappar vi också ett tillfälle att visa våra katter.

Häruppe har vi utställning i Piteå (ARC 20-år!)i mitten på augusti.Om man räknar färger är det minst 32 /31 anmälda!Men det är ju årets 2;a utställning i år…(ett helt annat bekymmer har vi ju…)Det ska ju bli kul att träffas igen i alla fall!

Men vad jag tycker var det värsta med det här inlägget var attityden klubben har mot utställare.I alla fall vår kategori då.

Det är ju inte kul när de som tar emot anmälningar tycker att det är pest & pina att göra det.Visst är det bäst om ingen ändrar katt eller att inga ändringar behöver göras alls.Men så är det ju inte.Det är så otroligt mycket jobb med att ordna en utställning så man kan aldrig tro det.Men att ta emot anmälnigar och sitta i utställningsgrupper innebär kontakt med människor.Mycket kontakt.Så det måste man ju vara beredd på när man ska ordna utställning.

Men fram tills katalogen ska på tryck borde man kunna ändra katter.Det är ju bättre att ha en full utställning när man ändå jobbar med den än att ha en där många är ABS.Då får man ju inte in några pengar(att få intyg på sjuk katt verkar ju aldrig vara nåt problem).Inget fika eller lotter säljs.Tomma burar mm.Och nåt som jag tycker är nog så viktigt;att få ett "bra"rykte som klubb!

Som med allt annat så handlar det om att ge och ta!

Och att som du vill bli bemött skall du bemöta andra!

Men det stora bekymret är hur ska persern få tillbaks sin förlorade popularitet i Sverige?(Har alltid tyckt det är konstigt att PER/EXO är två raser när man räknar katter i rasen-de födds ju i samma kull…)Tappar per/exo "mark" i övriga Skandinavien/Europa/Världen???Nån som vet?

Hoppas det ändå blir en trevlig utställning i Uppsala!

Heléne Fahlgren

Amorstroll
0

Hejsan!

Detta nedan läste jag på en amerikansk sida på nätet:

Today, the Persian is the most popular breed in cat shows, and is known as "the aristocrat of the cat family." Nearly 80% of cat registrations in America are contributed by the Persian.

Kan detta verkligen stämma?? Isåfall gäller det väl enbart USA….!?Förvånad

undrar

Lisa

S*Amors Troll