Järva,lördag
En rapport från Järva som körde en "finnkamp" med bara finska domare.
Lördag var det ;Jaana Jyrkinen,Tellervo Kass och Kristina Rautio
Bästa hona och Senior;EC S*Amors Troll Red Divine-Lisa lehtonen
Bästa hane:IC Buoduoir Joel Jahuel-Rein Mets & Allan Tark
Kastrat Hona;fanns ingen
Kastrat hane;SP IC S*Eddorre Pumpkin Bear Leif & Anki Höök även DSM
Junior;Trubbnosens Naoime -Maria Österskog
Ungdjur;Trubbnosens Lady Izabelle-Eva Rohlin
Stort grattis till ALLA BIS katter och ägare!
Håller tummarna till er som ska ställa idag också!
Jag skickar ett stort grattis till Lisa som var så osäker att Divan inte skulle gå ställa för att hon kliat bort lite av sin fina krage!Jag sa ju att hon är sååå mycket katt ändå så att det inte spelar nån roll!Jag bara smälter när jag ser den katten!7 år, fertil och en kanonfin katt med en underbar bastant kropp,fin röd färg ,underbara ögon;runda och med en kanonfärg,små öron…och så nöjd med sitt liv-en Diva!Hjälp mej Lisa,jag vill ha en kopia av henne!!!!!
Vi hörs!
Heléne Fahlgren

Vet nån hur det går idag?

WOW!
Vad duktig du är att rapportera, Heléne…. undrade hur du fått tag på dessa uppgifter, men förstår att du läst dem på en annan lista.
Här kommer lite komplettering med alla nomineringar etc….
Det var 41 perser och exoter anmälda till lördagens utställning
Jana Jyrkinen:
Vuxen Hane: Hade ingen
Vuxen Hona: EC Amors Troll Red Divine, PER d22, Äg: Gun-Lis Lehtonen BIS och bästa Senior
Kastrat Hane: PR Amors Troll Opium, PER n24, Äg: Eva Wennman (en röst i panelen!)
Kastrat Hona: Hade ingen
Ungdjur: Hallonstrands Silver Lady, PER ns032262, Äg: Ann-Therese o Kjell Hallgren
Junior: Exporamas Red Cayenne, EXO d22, Äg: Ann-Therese o Kjell Hallgren
Telervo Kass
Vuxen Hane: IC Boudouir Joel Jahuel, PER n, Äg: Rein Mets & Allan Tark BIS
Vuxen Hona: Valde att inte nominera
Kastrat Hane: SP IC Eddore Pumpkin Bear, EXO n22, Äg: Anki & Leif Höök BIS och DSM (2 röster i panelen)
Ungdjur: Livanda's True Star Melody, PER a 0121, Äg: Susanne Wallinder
Junior: Trubbnosens Naomie, PER n, Äg: Maria Österskog (BIV-T) BIS
Kristiina Rautio
Vuxen Hane: Cinatellinas Cornelius, EXO n2133, Äg: Ellinor Sunnercrantz
Vuxen Hona: Zsa Zsa's Rozanna Zap, PER d33, Äg: Katarina Thell
Kastrat Hane: IP Trubbnosens Knut Ferdinand, PER a33, Äg: Eva Rohlin
Ungdjur: Trubbnosens Lady Izabelle, PER a2133, Äg: Eva Rohlin BIS
Junior: Cinatellinas Disa, PER f33, Äg: Katarina Thell
Extra roligt var det att Eva's älskling Amors Troll Opium, alias OSCAR fick en domarröst i panelen, trots att han är i "bikini" just nu, mot storvinnaren kastraten Pumpkin Bear!
Nu när jag sitter här hemma och läser katalogen ser jag också att den svarta BIS Junioren som också blev BIV total har Amors Troll Smilla som mamma! Alltid lika kul att upptäcka något sådant!
Kram
Lisa
S*Amors Troll

Go`morron alla!
Ville gratulera alla med BIS & NOM!!
IC S* Boudoir Feline`s Joel Jahuel fick båda dagar sina BIS med alla inblandade domareröster!

och
att våran CH S*Boudoir Feline`s La Reine Esther fick under sin korta showkariärens 2 NOM !!
Ville tilllägga att ingen hona hade ingen chans mot Divan!
Grattis till S*Amors Troll Red Divine & Lisa
Fotos: Allan Tark
I tävlingens heta!
EC Amors Troll Red Divine, PER d22 ( evergreen)
och
IC Precious True Blue PER a 24 ( fyllt nyss 1 år)
krm

Grattis alla till era resultat, kul med lite bilder från utställningen oxå
Nettan

Grattis till er alla BISare!
Joel Jahuel-Tack för alla bilderAlltid lika kul att se!Jaa,Divan är ju speciell men eran Prinsessa ser ju jätteläcker ut-och bara 1 år!Hon har ju verkligen mycket att hämta på utställningarna runt om!Och 2 NOM är ju bra!Hoppas ni har fler bilder på er hemsida!Er hane vill jag se!Annars kanske det kommer bilder här snart!
Vad kul att Amors Troll Opium blev NOM och fick en röst dessutom!Men bikini på en skönhetstävling är väl rätt!Så har de ju alltid på Miss world har jag sett!Grattis Eva till din Oskar!!!Hoppas vi får se honom framöver-med annan klädsel då!(hihi)
En annan reflektion-Oj vad mycket CP det var!Kul!Grattis till alla er!Grattis till Trubbnosens som blev bästa uppfödning , om jag inte minns fel!
Ha en bra dag!
Heléne Fahlgren

åååå! Det va en riktigt rolig utställning tyckte jag!! Och min Oscar blev Premier och fick sin första röst i panelen (trots att han inte har så mycket päls)
Och JOEL - 4 BIS på raken GRAtTIS!!!
DIVAN - 6 BIS på raken GRATTIS!!!
VILKA KATTER!!!!! Divan la sig och sov på domarbordet, haha, ja hon kallas väl inte Divan utan anledning! 
Jag är glad att jag inte behöver tävla mot dom, hehehe 
Känner att jag börjar komma in i det här med utställningar lite mer nu…. man lär känna så många fina människor!
**
Vilka ska till MSK??**
KRAMAR TILL ALLA