Beata har fått en tumör
upptäckte den för ett tag sedan vi en tutte, inte sårig eller någon, utan svullen körtel ser det ut som, är pigg och äter bra, vi var hos veterinären i går för hennes hjärta, scannade det, då hon har en lindrig HCM, behöver inga mediciner än, och status som förra året, inte sämre, och det var bra, men så tittade veterinären på hennes knöl, och sa direkt operation, ingen fettknöl, utan tumör, och vad för slags vet man ju bara efter analys, efter operation, ska opereras den 24 juli, nästa fredag, äter Vetimoxin fram tills dess, så hon inte får några infektioner, samma dag hon ska opereras, gjorde min Timjan det förra sommaren, samma veterinär opererar, Timjan var ju bara 5 år, så där var jag inte orolig, fast jag i efterhand förstått att det skulle jag varit, eftersom hon dog 4 veckor senare av skelettcancer i pannan. Beata har jag ju ingen ålder på, en gammal katt är det, köpte ju henne genom Djurens vänner, vanvårds och misshandelskisse, men nu kommer jag till stora frågan, ska jag operera och hoppas det går bra, eller ska jag bara låta det vara, och se tiden an, valet är så svårt, Beata är försäkrad i Agria plus, så det är inte pengarna jag tänker på, utan hennes hälsa, vet ju faktiskt inte ens om hon är kastrerad, när hon kom som misshandelskatt till jourvet. rakade dom henne på magen, och såg ett ärr, antog då att hon var kastrerad, men kan ju ha varit ett kejsarsnitt, Beata är en Golden Shaded perser, så raskatter är inte undantagna från vanvård,
någon som har erfarenhet av juvertumörer, tacksam för svar

Maggan47
vad bedömer din vet hennes ålder till:?
har du frågat din vet om det finns andra alternativ än operation
o hur hon isåfall bedöms må utan operation
hur fort tumören växer..o vad som då händer med henne
många frågor till vetten blir det nog
lycka till med henne
många frågor blir det, och veterinären hade ingen åsikt om ålder, utan trodde som jag, att över 10 år är hon, frågade också om hur fort tumören växer m.m men fick inga svar, utan bara operation är det enda, juvertumörer på gamla katter kan ju vara väldigt långsamväxande, känns som om jag får prata med en annan veterinär innan jag tar beslutet, hon är ju pig nu och äter bra, men liten 2,6 kg, och det var han bekymrad över, att hon är så smal, har ändå gått upp flera hg sedan hon flyttade in, är ju en liten ras, vad jag förstår
kram Maggan47
jag skulle nog oxå rådfråga en vet. till
de har många olika uppfattningar
hmmm om vår ras är liten
ja, det beror på vad man menar
en vuxen hona brukar ju ligga från 3 kg o uppåt så visst är hon liten o smal