Fulans första dag
Fulans första dag här har inneburit att bekanta sig med hemmet. Hon har hittat att maten står på bänken, att vatten serveras i en skål på golvet, att det finns en trapp man kan gå upp och ner för… Att soffan är skön att ligga i, att barnen är inte farliga, vilket hon konstaterade på en gång, att Kotten inte alltid är en gentleman hehe men ofta… :) att hon nu har en ny mamma som vakar över henne. :o) Ja, jo, o kattlådan har hon förstås hittat också. O så har hon suttit o kikat ut genom fönstret på kattmöbeln medan vi (jag och ett par grannar och min dotter) har grävt upp buskarna som stått på altanen sedan typ 1970-75. :o) Hehe, vilket arbete, men nu är faktiskt både buskar och staket borta!!! Så nästa år kommer det att byggas staket och naturligtvis kommer det att bli nät så kissarna kan vara ute och balkongdörren öppen. :o) Själv sitter jag just nu med fötterna på vardagsrumsbordet, och har tväront i hela kroppen och funderar hur "fibbe" kommer att slå tillbaka imorgon. Blir till att ta en medicinkur ikväll för att dämpa det något.
Händelserik dag. Märtha har legat mkt i trappen och kikat idag, överskådlig plats.
Spännande med ett nytt ställe för lillan :)

Jo det är spännande.. Hon verkar känna sig ganska så hemma redan :o).