Perser iFokus

Perser

Etikett08-omplaceringar
Läst 1391 ggr
lillabellis
0

omplacering 2arig perserhona akut.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej.

jag tog för ett halvar sedan mot en perserhona pa akut omplacering eftersom de som hade henne innan hade fatt en bebis och hon gärna hoppade upp och la sig i bebissängen och de var oroliga för att barnet skulle ta skada.

jag har haft manga andra katter men märkte ganska snartt att persers var nagot helt annorlunda, och jag känner nu att jag inte riktigt förstar henne och kan ta hand om henne pa det sätt som hon behöver. hon har ingen stamtavla fast hon är renrasig, men hon har ett bettfel sa tungan hänger ut för det mesta, men hon har inga problem med att äta. men detta betydet ju att hon absoliut inte är avelsmaterial, men hon är heller inte kastrerad.

den sista tiden har hon blivit hängigare och hängigare, och jag är väldigt orolig för att hon mar daligt här. jag skulle vilja omplacera henne till nagon som är van vid rasen och vet hur man ska hantera dem och som förstar henne. hon är väldigt lugn och helt rumsren saklart, inga problem jag har märkt förutom att man maste tvätta ögonen pa henne ibland men savitt jag har förstatt sa är det normalt för perserkatter.

snälla hjälp mig, jag vill bara att hon ska fa ett bra och varaktigt hem och jag känner att jag inte kan ge henne det! finns det nagon som vill ta hand om denna lilla dam?

lillabellis
0

vile bara tillägga att jag mar sa daligt av att se henne deprimerad, vi har tre andra katter i hushallet, tva bondkatter och en devon rex, och bella är väldigt obrydd om dem, likasa om hundarna va har hemma (2 st), hon är extremt lugn fran början och verkar ga ihop med vem som helst, men jag kan tänkamig att hon skulle bli en mycket lyckligare katt tillsammans med en eller flera andra perserkatter da vara katter inte riktigt verkar tala samma sprak som henne. jag knner att det är väldigt akut för hon blir mer och mer tillbakadragen för varje dag som gar.

IdaJ
0

Har du tagit henne till en veterinär för att se så att hon inte är sjuk på något sätt om hon blir hängigare för varje dag?

Fillifjonkan
0

Jag råder dig ABSOLUT att gå till en veterinär med din katt innan du börjar tänka på att flytta henne till ett nytt hem.

Som du själv säjer så verkar hon hängig, jamen då kontaktar man väl en veterinär? Antar att du gör det om någon av dina andra hundar eller katter blir hängiga.

EFter detkan det väl bli aktuellt med ett annat hem, men som sagt var, allra först en genomgång av vet, hon mår ju inte bra !!!!!!!

MVH Elis