Godmorgon sommartorsdag!
Ännu en underbar morgon på ön. Det har regnat inatt och markerna är välbehövligt våta för första gången på flera veckor. Lövön befinner sig i en extremt lokal "vackert väder zon" så här har det varit solsken och värme även denna veckan - enda skillnaden är att det varit uthärdligt varmt.
Kattungarna springer omkring i den blöta naturen och ser ut som gremlins allihop, men det får de lov till =) Stackars Dilbert har här fastnat mellan två hundar :)
Daniel jobbar idag och imorgon och gick alltså upp vid halv 6 för att ta båten in till stan. Själv blir jag kvar med hela menageriet. 3 vuxna katter, 3 kattungar och 3 hundar består det av för tillfället med en katt på tillfälligt besök på annan ort.
Loppan börjar återhämta sig från sin influensa/värmeslag eller vad det nu var som fick henne att brinna som en kamin för några dagar sedan - vi trodde att vi skulle förlora henne. Daniel och jag börjar bli allt mer säkra på att detta är hennes sista sommar - att hon inte är en av de där katterna som får många år på levermedeciner utan att hennes lilla kropp tagit för mycket stryk - så vi varvar mellan att gråta för oss själva och skämma bort henne. Rå kyckling är gott, man är ju karnovor - säger Loppan och smiter med hela kycklinglåret.
Oh mitt hjärta… Återhämta dig nu!
Nej, nog om sorger. Livet är uuuuunderbart här på paradisön, för både människor och djur. Hoppas ni har det härligt själva :)

Det låter som om ni har det såå bra på er ö.
Här i L-A så vräker regnet ner och det känns inge kul alls för vårat tak läcker in så det ser inge bra ut alls
Det som ska regna mycket mera i dag. Och till råga på allt elände så kan jag ju inte göra nåt för att hjälpa till..jag bra hatar detta med att vara ny op och ha ont.
Hoppas att ni andra har det bättre i allafall
Kram Chatrine