Update om Ella !
Tänkte berätta lite hur det har gått här för Min lilla Ella.. Hon magrade ju som sagt av en hel del,var inte mkt hopp kvar ska erkännas och jag bytte mat o det var undersökning o Honb kräktes hej vilt här hemma.. Till slut ringde jag akut till en veterinär här i stan (Norrköping) o talade om henes symptom o han gav oss en tid direkt. Där gjordes det undersökning o det togs prover o till slut fick vi fram en diagnos.. Ella har problem med 12fingerstarmen. Jag hade,helt ärligt aldrig hört talas om just den tarmen o satt som ett frågetecken. I o med all byte av mat har hon dessutom åkt på magsår vilket visade sig vara blödande. Inte konstigt att Hon kräkts o haft sig.. Jag fick utskrivet tabletter, Andapsin o Inside från apoteket o nu har hon inte kräkts sen den dagen jag började ge henne medicinen.. Vilken lycka det är att se henne ligga i hallen o svalka sig,helt raklång på mattan
Ella har kräkts sen jag fick hem henne i januari i år o då jag ifrågasatte det fick jag till svar att det har hon gjort jämt.. Jag blir arg bara jag tänker på det,hur kan man låta henne gå o kräkas varje natt i dryga 3 års tid? Det kollar man väl upp? Orsaken o vad som kan göras osv.. Nåväl, nu är det iaf löst,snuvigheten har också dämpat sig o hon äter friskt ..Ville bara dela med mig,jag är så lycklig över att Ella piggar på sig nu o att jag har förmånen att få ha henne kvar .. 
Pust..skönt att du fick en förklaring o att hon nu mår bra
det finns så många olika sjukdomar o annat

Åhh vad roligt at höra..

Tack tjejer !! jaa, det här var verkligen en rejäl pärs, jag visste ju knappt vart jag skulle börja.. Kaos är rätta ordet.. Tyvärr hamnade jag hos en veterinär första gången med rejäla fördomar om just perser.. Menade på att det inte var något att göra åt då just perserkatten har mkt bekymmer inuti osv..Känns väldigt skönt nu att jag kom till någon som lyssnade o faktiskt hade koll,som gjorde undersökning o så.. Ella har inga höga värden heller o hon blev arg som ett bi när vetten skulle ta blodprov.. Helt rabiat o vråla INNAN han stack henne *s* Han fick söva henne lite grann för att ens kunna ta prov såå. Visst har Hon mer att ge fröken Ella
Jag slänger med en bild på henne när Hon lapar sol här hemma.. Nu har hon fått behandling i drygt en vecka o jag känner på magen o ryggraden att det går åt rätt håll. Dessutom har hennes päls blivit mindre sträv,mindre fet o Hon börjar bli så vacker som hon kan bli .. Min lilla Ella..

Oj vilken tur att hon fick komma till dej, som tar så bra hand om henne
Håller med om att det är fullständigt ofattbart hur förra ägarna inte tagit sej tid och kollat upp detta på henne, det är långt ifrån normalt att kräkas varje dag
Men nu har hon ju det bra och det är huvudsaken

Vad bra att du äntligen fått en diagnos och medicin som gör henne pigg och kry och att hon slutar att kräkas!
Fortsatt lycka till med henne och vad roligt att du uppdaterar oss med henne, man har ju funderat lite hur det har gått med ditt lilla troll!
Kram!
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Det var väl en underbar nyhet , det gör mig verkligen glad att du fått en frisk och lycklig katt i ditt hem:-)
Det här kanske kan ses som en liten varning till de som hoppar hit och dit i jakt på foder som dom tror är liiite bättre än det förra eller som någon sagt ska vara bättre.
Jag vet inte hur många gånger jag själv förmanar mina bebisköpare att hålla sig till en sorts mat istf att byta ideligen, för dt ÄR inte bra för katten.
Hoppas att din tjej får ett ångt och härligt liv hos dig nu
MVH Elis

Vilka goda nyheter
Kram Chatrine
Skönt att allt verkar ordna sig för dig och din katt :-)

Vad skönt att höra att det har gått bra med Ella.
Det hör väl till allmänt vett att man går till veterinären om en katt spyr så där länge som den gjorde hos de som hade henne förut. Jag har ju rexar hemma och de kan ibland hetsäta och sen spy, men då ser man ju att det är foder.
Och det där med att byta foder kan vara känsligt för en del katter. Så det är skönt att hon fått rätt diagnos av en veterinär som inte har förutfattade meningar om perser.. ..en del säger att perser och bulldoggar är deras pension..
ha det gott och pussa på Ella
lillan
Va roligt att höra att de kunde ställa en riktig diagnos på henne och att hon svarar så bra på behandlingen. Vilken lycka för Ella att hamnat hos en matte som förstår att man måste göra något och inte bara låter det vara som "det alltid varit" 
/Lotta

Hej!
En så underbar historia med tragisk början och lyckligt slut! Tolvfingertarmen är en liten rackare, första delen av tunntarmen, som bor mellan magsäcken och ileum, nästa del av tunntarmen. Magsår, även hos människor, håller oftast till i "tolvan", som hos människa är underfär lika lång som tolv (mans)fingrar lagda i bredd! Litet konstigt mått, men det härstammar från den gamla kirurgin, som innehåller en hel del lustiga uttryck!
Puss på den lilla f. d. patienten från mig! 
TrubbnosLover.