Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 791 ggr
Cybercat
2009-07-02 03:47
0

Matgladhet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förresten, en helt separat tanke som dock triggats av diskussionen om att de tydligt skulle ha svårt att äta, våra små. (Det har då aldrig varit mitt problem:) - se nedan)

Nu när jag har hund - där det där med hur smal midja de skall ha och hur väl man skall känna revbenen är viktigt även på långhåriga raser - då blir jag bara sååå tacksam över att min valda kattras är en där man kan skylla bort nästan vilken övervikt som helst med :

"De SKALL vara cobby!!"

På Nisses första utställning skämdes jag nästan. Han hade så mycket kattungehull kvar att han hade hängmage. På människor hade det kallats "man boobs" *lol*.

Vad domaren sa?

"It's so nice to feel a fertile male with such good weights"

*skrattar*

(Bifogar bild på Nisse med ett ansikte som väl ändå får kallas någorlunda platt? Hindrade inga man-boobs:))

Annkis54
2009-07-02 03:52
0

Emma…du har väl hört Lenas förklaring att våra katter har en vattenreservoar…där man trodde att de hade magfläsk
o det vete sjutton om jag inte håller med….även de katter som inte har nått hull att prata om…de har magfläsket hehe
Jag älskar dessa mullig gulliga katter..det ska va nåt att ta i:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Cybercat
2009-07-02 03:59
0

Hahah, nu när du nämner det så minns jag. Lite som kamelens puckel fasst under magen?

Ja, det är ju ökendjur… Men varför har inte siam/orientalerna det då?=)

ormeryd
2009-07-02 10:17
0

Okey kul med katter med runda magar, men jag  blir lite ledsen när domare säger att "katten behöver mer vikt". På en katt som är välväxt, kraftig benstomme och absolut inte tunn (och konstaterat av andra domare  samma dag) !

När ägaren sedan går hem och sprutar in i munnen smör och visp grädde för att få "mer vikt" på katten. Det är inte feta katter vi vill ha, eller hur? Utan katter med massa/muskler och kraftig benstomme! Skrämmande att se kattungar med tunna ben och feta sedan så de inte kan stå upp! Sedan dör katter av fettlever, pga övervikt!

Anna