Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 887 ggr
Chiarettos
0

Försäkringsfråga

Någon som vet hur försäkringsbolagen ställer sig till en hona som ej går att använda i avel?

Honan fick en döfödd unge förra året. Har sen löpt ett par gånger sen dess, tordde hon var dräktig nu senast men efter ca 3-4 veckor fick hon livmoderinflamation. Måste kastreras och hon tas ju då ur avel. Hon är försäkrad som avelshona.  Får man någon ersättning för detta?

Någon som vet?

Cybercat
0

Beror på bolag men jag tycker mig minnas att agria har regeln att honan skall ha fått minst en kull ungar för att ersättning för avelsbortfall skall utgå.

SofiaJ
0

När doris kastrerades för livmodersomvred i 7 :e veckan så fick jag tillbaka hela avelsvärdet av agria, utan att hon hade fått någon kuill med levande kattungar, men detta var under 2008 och jag har för mig att jag har läst i försäkringsbrevet att det är ändrat, men jag tror att man fortfarande får tillbaka men att det bara var hakva livvärdet. Men jag är inte säker.

Chiarettos
0

Ska ringa och fråga på försäkringsbolaget men tänkte att det var bra att veta lite hur man brukar göra.

MonicaLagerquist
0

Hos IF är det som så att honan ska ha varit dräktig för att man ska få ut avelsvärdet på honkatten.Och det har din katta ju varit.

Stolt ägare till tre La permer

[Guardians]
0

Om du har även livförsäkringen i Agria på katten + Agria Avel kan då få ersättning, ej med enbart avelförsäkringen.

Chiarettos
0

Ska bli intressant att se hur det går, brukar inte vara lätt att få ut något från försäkringsbolagen. Ska göra en anmälan så får vi se hur det går.

MonicaLagerquist
0

Vilket bolag har du?

Stolt ägare till tre La permer