Perser iFokus

Perser

Etikett05-kattungar
Läst 696 ggr
[aammE]
0

Ser detta ut som en perser? :S

http://www.blocket.se/lulea/Perser_hankatt_22357940.htm?ca=1_9&w=2

Det tycker inte jag, men jag är ju ingen expert, vad tror ni?

Cybercat
0

Jag skulle gissa att det finns en del perser i honom, 10-25% kanske, baserat på öronstorlek och ett par andra smådetaljer, men det är vagt nog att jag kan ha fel. rasren perser är det dock 100% INTE, not in a million years.

5000 kronor för en hittekatt? Skojjar de? =)

[aammE]
0

#1 Precis det tänkte jag också (jag mailade även dem) de har ju ingen aning om sjukdomshistoria osv!

Annkis54
0

ja, vad ska man säga

vissa tänker väl…går det så går det:)
mycket lite perser i den katten…..bara för att den är långhårig så behöver det ju inte vara perser i den:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Marita-L
0

Jag hittar den inte alls.. annonsen är bortaObestämd

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

[aammE]
0

#4 Ser ut så ja. Det var säkert för att jag skickade ett argt mail åt dem. Oskyldig

w-ww
0

#5 Var det verkligen nödvändigt?

[aammE]
0

#6 Jag skrev bara att det där var ingen perser, de har ingen aning om sjukdomshistoria och att det är fel att blåsa okunniga på pengar, ja, jag tycker att det var nödvändigt.

w-ww
0

#7 Nu har jag ju varken läst annonsen eller sett bilden på katten, men du kunde alltså utifrån bilden i annonsen avgöra att det inte var en perser?

Fillifjonkan
0

#8 Jag har också sett annonsen och reagerade väldigt stark när jag läste den.

Min första tanke var att detta måste vara ett skämt, sedan tänkte jag som "aammE" också skrev, man kan inte lura okunniga människor på pengar på det där viset!

Det var/är absolut ingen perser, det kan under inga omständigheter vara en renrasig katt det kan jag svära på och det som du "w~w" skriver, bara genom att se på bilden.

Kanske det finns någon perser i bakgrunden, men katten såg ut som en typisk långhårig huskatt.

Dessutom var mamman en hittekatt så hur man kan säja något annat än att det är huskatter förstår inte jag ??

Hoppas att upphittaren hittar ett bra hem till bebisen iallafall (utan att tjäna en massa pengar), det är ändå  absolut viktigast.

MVH Elis

Cybercat
0

#8 Ja, det kunde man se på bilden, utan minsta tvekan.

Skillnaden mellan en perser (även en inte så rastypisk/extrem) och andra raser är väldigt stor om man har ett vant öga. som jag skrev skulle den här katten i mina ögon eventuellt kunna ha lite perser i sig - det baserade jag inte på hårlängden utan på att jag tyckte öronen var lite mindre än vad som är vanligt på bonnisar, och ögonen kanske lite rundare - men fanns det perser i honom så var det en ytterst liten del.

Precis som de andra här reagerade jag på "lurendrejeri-faktorn" i annonsen…