Gympa för kattunge
Jag måste bara få berätta denna solskenshistoria:
Min syster har fått en kattunge av mig, svart exo hane, som är lite speciell.
Varje morgon när syrran lägger sig ner på golvet och gör situps mm, kommer Mickey springande och slänger sig ner på rygg bredvid henne och sparkar med benen i luften lika länge som hon håller på. Han kikar emellanåt på henne.
När hon är klar, frågar hon honom; är vi klara nu Mickey?
Då reser han på sig, ger henne en slick och går sin väg.
Samma sak varje dag, så det kan inte vara en tillfällighet.
MVH Erna
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se
Vilken härlig katt! Nästa gång få de ta fram kameran och fånga det på bild 
/Lotta
/Lotta
måste fotas..wow så häftigt

Gud vad häftigt, kan jag köpa en sådan
/Gunnil
#4--hehe..så sant så sant

ohh vad underbart det låter,,,skulle oxå vilja se det på film
//tessan

Underbart! en sådan katt skulle jag behöva då kanske jag kom igång att träna.Ser fram emot bider.//Sylvia
Jag ska försöka fota när tillfälle ges. Syrran har ingen som kan fota. Hon kanske kan träna katten?
Hon berättade att när hon tar paus, så slutar Mickey att sprattla och tar paus också.
MVH Erna
Erna Dahlhjelm
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se
hihi
Lite nytt om kattgympan
Mickey har försökt att få igång syrran under hela veckan före jul, då hon inte hade tid att gympa alls. Han springer till mattan, slänger sig ner och tittar efter henne och gör några sparkar på försök. När hon inte kommer, ledsnar han och därifrån.
Nu, när hon gympar igen, är han överlycklig och tränar på för fullt med henne!
MVH Erna
Erna Dahlhjelm
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se
Vilken härlig katt, hoppas vi får se kort snart 
/Lotta
/Lotta
Mickey har börjat hitta på nya saker i kattungegympan!
Så fort syrran säger ordet "gympa", så slänger han ner sig på rygg på mattan och sätter igång att sprattla. Sedan gympar de ihop. Syrran har börjat att stretcha hans framben, ett i taget och när hon trycker ner en tass med handflatan, pustar hon schhh, schhh, flera gånger. Hon säger att Mickey ler och han trivs verkligen. En egen stund med matte!
Han springer efter henne på morgonen och tjatar på henne att gympa, så det är svårt att hoppa över. Innan hon fattade, så sa hon; Vad vill du Mickey? Då sprang han direkt till mattan och visade.
På kvällen brukar hon ladda kaffebryggaren och då brukar alla katterna få några torrisar som kvällsgodis. Numera, kommer Mickey rusande så fort hon sätter igång bryggaren oavsett vilken tid det är och då vill han ha godis. Betingad reflex.
Han har vuxit och är större än mina vuxna honkatter numera.
MVH Erna
Erna Dahlhjelm
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

hihihi
//Chatrine
Så gulligt!! 

Oj Oj va sött!!!!!
Anna
Detta vill jag se!
Nu är det nya upptåg för Mickey.
Det är för varmt för morgongympa, så nu ligger han framför TVn på fotpallen och kollar på sitt favvo program; Cesar Millan i Mannen som talar med hundar på TV4+.
Han studerar programmen som i hypnos utan att missa en sekund, så syrran fick inte se sitt favvoprogram.
När hon sa till honom att "vi ska skaffa en sån stor hund sedan som är duktig och snäll mot Mickey", så tittade han på henne intensivt och såg ut som om han fattade.
När hon säger så här: "nu ska vi åka till Erna", hoppar han in i boxen och sitter och väntar, för då får han vara ute i kattgården, där han stormtrivs.
Det är en smart kisse, helt klart.
MVH Erna
Erna Dahlhjelm
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se