Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 3086 ggr
Tjing-Ling
2009-05-27 08:20
0

Sand

Hej. Har någon av er provat Lidl kattsand?? Jag har inte provat, men jag känner en som gjort det och säjer att den är klart godkänd. 39:- för 10 kilo.

Ann-Louise.

Marita-L
2009-05-27 08:47
0

nix.. men skall bli intressant å se om någon har gjort detGlad

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Bettyback
2009-05-27 11:39
0

Jag har inte provat, men kommer att göra det. Jag har Everclean scented till de vuxna och Pussi till kattungar.  Mina hanar behöver lite "lukta gott" i lådorna o Everclean passar bäst här. Jättebra med tips !!!!

Lena W

Betty Back`s Exotics

Summerwinds
2009-05-27 12:39
0

Jag köper kattsand på Lidl ibland (blå-gul påse) eller Klumpe kattsand (på Maxi/ÖB) och sedan blandar jag i lite Tidy eller Everclean. Jag tycker både sanden på Lidl och Klumpesanden är helt klart godkända med tanke på att den är så pass billig.

Annkis54
2009-05-27 16:09
0

jag har provat både det ena o det andra ,…men kommer alltid tillbaka till Evercleen
jag vill har ett LUKTFRITT hem
men jag har inte testat detta på Lidl

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Erna
2009-05-27 18:22
0

# 3

Jag brukar också blanda Everclean, som är svindyrt, med billigare sand och det funkar jättebra. Då luktar det inte illa om lådorna fast kostnaderna hålls nere.

MVH Erna

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

yadhayezibas
2009-05-27 18:33
0

Hur kan ni blanda? Jag har blandat en gång av misstag och Everclean tappade sin klumpförmåga totalt. Funkade inte alls.

#4 ja jag har oxå ett krav på sanden- LUKTFRITT hem! Nåt annat går inte här. Det är inte värt en billigare sand om huset ska stinka kattpink o bajs. Obestämd

Everclean har ju smyg höjt priset nu oxå samtidigt som de har gjort förpackningen 1 kg mindre. Urdåligt tycker jag.

Humlezurr
2009-05-27 21:57
0

Jag kör med Pussi(tror jag den heter) ,köper den på ica för 98 kr o den är kalas !! Har varit inne på att kolla upp Everclean men tycker den jag har nu är såå bra.. O billig då det är 10 kg o dryg som satan Skrattande

Jag har 2 tjejer här hemma o den sanden räcker gott 2 månader..

Summerwinds
2009-05-28 00:33
0

# 6 jag blandar kanske 80% billig sand med 20% dyr sand, det klumpar precis som vanligt och luktar inte illa alls (förutom om nån varit o bajjat precis när man går förbi Flört)). Jag bor i lägenhet och skulle det lukta från lådorna skulle jag bli tokig. Jag har tre katter, alla honor.

Annkis54
2009-05-28 01:35
0

#7 o 8
jag tror att om man "bara" har 3 eller något fler katter..så går det nog bra
jag har 8 st…o jag har testat pussi kompakt..mfl, mfl
o det går bra ett tag men sen så håller man på att spy:)
everclean är suveränt bäst…än så länge:):)
HELT LUKTFRITT;)
Här hemma håller 5 kartonger nu i minst 2 månader…när de oxå går ute lite.
Annars så går det 5 lådor i månaden=~800 kr per månad
eftersom man får den 5:e gratis

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Tjing-Ling
2009-05-28 21:29
0

Nu har jag provat Lidl kattsand i 3 dagar och det fungerar faktiskt otroligt bra här. Jag har många katter och har hällt det i en låda för att se om dom använder det, och det var ju nyhetens behag så alla skulle ju använda den lådan. Har inte kännt att det luktar mer av den lådan än av dom andra, som sagt skit ska ju lukta skit. Har läst på säcken och en 10 kilo säck absoberar 12 liter vätska. Klumparna håller bra ihop och inget hinner till botten när dom kissar. Så jag är nöjd med sanden till det priset 40:- för 10 kilo, helt acceptabelt både för mej och katterna.

Ann-Louise.

Bullan
2009-05-28 22:50
0

#10 Låter ju kanon! …bara det att vi inte har Lidl här i norrObestämd

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Annkis54
2009-05-29 02:46
0

#10..för min del är det inte skiten som luktar…den grävs ju ofta ner eller så tas den bort av oss ganska fort…eller i värsta fall så blir den kvar en stund men då torkar den ju till
nä, det är kisset som luktar när det har samlats ett tag
Lådan töms på urin helt o hållet varje dag…men när det har gått några dagar eller nån vecka…vad luktar den resterande "rena" kattsanden i lådan då
HÄr hos mig med Pussi kompakt var det URK:)
Med evercleen INGENTING:):)

Men ALLTING ÄR VÄRT ATT TESTA…åtminstone en omgång:):)
det kan ju inte bli värre än att det luktar kattpiss överallt hahahaha

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Erna
2009-06-06 19:41
0

Jag hittade en testsida för kattsand, kolla!

Lidls kattsand Coshida är utan jämförelse den billigaste, men jag har inte testat den än. Kilopris 3:90!

Man måste även ta med lukt och dammfrihet i beräkningen.

Jag kör en blandning av billig klumpbildande sand ca 80 % samt 20 % Ever Clean med stark doft och det funkar jättebra. Det gäller att hitta ett ekonomisk alternativ när man har fler katter och bor i hus utan AC.

MVH Erna

Erna Dahlhjelm
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Erna
2009-06-06 19:42
0

Erna Dahlhjelm
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Humlezurr
2009-06-07 00:27
0

Coolt med kattsandstest.Flört Själv kör jag med Pussi o det funkar för mig.. Har som sagt 2 tjejer här hemma o då funkar det kalas.. Funkar kanske bra om man har fler katter också? Jag har inte testat Lidls av den enkla anledningen att Jag tycker Pussi är såå bra.. Jag köper 10 kg påsen,räcker närmare 3 månader här..

Erna
2009-06-12 18:12
0

Nu har jag provat Lidls kattsand Coshida för 40:-. (3:90/kg).

Nä, det var ingen höjdare, när man är van vid kompaktsand.

Priset är verkligen lågt, men den dammar kraftigt och är tung! Det är en grov sand som klumpar ganska bra men man får leta ordentligt i sanden. Jag tycker att det är svårt att se. Ingen parfym tillsatt.

Jag kommer att ha den hemma bara till små kattugnar som ska börja gå på lådan. Eftersom en del dumskallar även äter sand först, så är kompaktsanden direkt farlig, för den blir som cement i magen och tarmen. När dom har fattat att man inte ska äta sand, så kan man byta till kompaktsand.

Jag kommer att fortsätta att prova olika märken.

MVH Erna

Erna Dahlhjelm
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Marita-L
2009-06-12 18:29
0

Hm… Olivers sand..någon?

Crystal Pearl´s

Paddiz
2009-06-12 19:11
0

Vi testar Oliver's sand och jag kan säga att den dammar rätt så rejält. Den kostar 65:-/10 kg om man beställer från VIP-shopen. Vi kommer att fortsätta med vår vanliga sand - den dammar nästan inte.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Marita-L
2009-06-12 19:43
0

okej.Tack YvetteGlad

Crystal Pearl´s

Lottis-Gottis
2009-06-26 11:40
0

Jag har testat Lidl-sand och den var kass enligt min mening, kanske för jag alltid kör med EverClean.

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

Erna
2009-06-26 21:18
0

Nu har jag hittat en bra sand!

Nere på vårat zoo i Tierp finns Pet Plus, 15 kg för 179:-, vilket blir 11:93/kg.

Sanden är finkornig och parfymerad och dammar inte. Enda nackdelen är att jag inte orkar släpa säckarna uppför trappan. 15 kg är TUNGT.

Jag har blandat den med en annan billig sand som säljs av TunaFoder AB i Skärplinge. Den heter Flamingo, är finkorning kompaktsand, kartongen är på 15 kg och kostar 176:- vilket blir 11:73/kg.

Jag har också provat Klumpe från ÖoB, men gillade den inte. Den kladdar fast i botten om katterna gräver för djupt och blir seg som klister. Det slutar med att det fastnar en tjock klump på spaden. Väldigt billig, 20 kg för 75:-, 3:75/kg.

Fortsättningsvis kommer jag bara att köra Pet Plus, för prisskillnaden är liten. Jag får väl be andra att bära upp sanden åt mig Tungan ute

Jag tror att den finns även hos Foderbilen, som levererar till dörren.

Bäst är EverClean, men för dyr för mig, som har många katter.

MVH Erna

Erna Dahlhjelm
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Fillifjonkan
2009-06-26 22:12
0

Jag har hittat "min" sand också. Det är Husses kompaktsand som är precis lika bra som ever-clean ( undrar om det beror på att det kommer från samma ställe?) men utan dofttillsats. Jag ger 150 kr för 15 kg alltså 10.- /kg. Det är ett kanonbra pris tycker jag.

Det där med doft vet jag inte om jag behöver, gör man ren lådorna regelbundet luktar det inte alls, men det vill till att man håller dom rena och fina förstås.

MVH Elis

[Guardians]
2009-06-27 00:43
0

Även jag har provat åtskilligt med sand men återkommer alltid till Everclean och lär stanna med den om min man får bestämma, han tycker inte nån sand går upp mot everclean och så länge han betalar glatt så Tungan ute